۱۴۰۲ دی ۲۴, یکشنبه

تصاویر ماهواره‌ای از حجم ویرانی‌ پایگاه‌های حوثی‌ها در پی حملات آمریکا و بریتانیا

تصاویر ماهواره‌ای از حجم ویرانی‌ پایگاه‌های حوثی‌ها در پی حملات آمریکا و بریتانیا

عکس مقر های بمباران شده حوثی ها توسط آمریکا

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده متعهد شد در صورت ادامه حملات حوثی‌ها، اقدامات بیشتری انجام خواهد شد

شرکت فناوری «ماکسار» تصاویر ماهواره‌ای متعددی را منتشر کرد که حجم ویرانی ناشی از حملات به پایگاه‌های نظامی حوثی‌ها در یمن را نشان می دهد.


فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا «سنتکام» شنبه 23 دی از حمله نیروهای آمریکایی به یک ایستگاه راداری حوثی‌ها در یمن خبر داد. بر اساس بیانیه سنتکام، آمریکا با استفاده از موشک‌های «تاماهاک» پرتاب‌شده‌ از ناو جنگی «یواس‌اس کارنی»، پایگاه راداری حوثی‌ها را هدف قرار داد.
این در حالی است که جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده متعهد شد در صورت ادامه حملات حوثی‌ها، اقدامات بیشتری انجام خواهد شد.
این عملیات چند ساعت پس از انجام چندین حمله به اهداف مختلف مرتبط با حوثی‌ها در قلب یمن انجام گرفت.
تصاویر شرکت «ماکسار»، وضعیت پایگاه‌های حوثی‌ها قبل و بعد از حملات نشان ‌داد که کاملاً منهدم شده بودند.

حمله به 60 هدف حوثی‌ها

نیروی هوایی آمریکا روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملاتی را علیه 60 هدف در 16 موضع حوثی‌ها انجام داده و مراکز فرماندهی و کنترل، انبارهای مهمات، سامانه‌های پرتاب، تأسیسات تولید و سامانه‌های راداری دفاع هوایی را هدف قرار داده است.
در ادامه این بیانیه آمده است که نقاط مورد هدف، شامل هسته‌های فرماندهی و کنترل، انبارهای مهمات، سیستم‌های پرتاب، تأسیسات تولید و سامانه‌های رادار دفاع هوایی بوده، و در این حملات از بیش از یکصد موشک «هدایت‌شونده نقطه‌زن»، هواپیما و موشک‌های توماهوک، استفاده شده است.
فرماندهی مرکزی آمریکا خاطرنشان کرد که «مراکز حاوی تسلیحات، مهمات و سایت‌های پرتاب موشک، هدف قرار گرفتند».
این حملات با استفاده از هواپیما، کشتی و زیردریایی، اهداف مرتبط با حوثی‌ها در چندین شهر یمن از جمله ذمار، صنعا، صعده، تعز و حدیده را هدف قرار داد.

موضع بایدن

به گفته جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا این حملات، «پاسخ مستقیم» به 27 مورد حمله حوثی‌ها به کشتی‌ها بود که در این حملات برای نخستین بار در تاریخ از موشک‌های بالستیک ضد کشتی استفاده شد.
بایدن چند ساعت بعد تاکید کرد: «در صورت تداوم رفتار متهورانه حوثی‌ها، در صدور دستور برای اتخاذ تدابیر بیشتر به‌منظور حفاظت از مردم خود و جریان آزاد تجارت بین‌المللی، تردید نخواهیم کرد». العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر