۱۴۰۲ دی ۱۷, یکشنبه

اسرائیل: حماس داخل کیسه‌های دارای آرم سازمان ملل اسلحه و مهمات پنهان می‌کند

 اسرائیل: حماس داخل کیسه‌های دارای آرم سازمان ملل اسلحه و مهمات پنهان می‌کند


سربازان و تانک‌های ارتش اسرائیل. یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲

ارتش اسرائیل اعلام کرد در خان‌یونس انبار بزرگی از مهمات از جمله سلاح گرم، نارنجک، و مواد منفجره کشف کرده که برخی از آنها در داخل کیسه‌هایی با آرم آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (UNRWA) جاسازی شده‌اند.

اسرائیل پیشتر نیز بارها حماس را به استفاده از زیرساخت‌های غیرنظامیان برای راکت‌پراکنی به این کشور و همچنین بهره‌گیری از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی متهم کرده است.

همزمان ارتش اسرائیل از کشتن ده‌ها عضو حماس طی حمله به بیش از ۱۰۰ هدف متعلق به این گروه در اطراف خان‌یونس از جمله تونل‌های حفرشده از سوی این گروه اسلامگرای مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش تایمز اسرائیل، سربازان ارتش در بنی‌سهیلا واقع در حوالی خان‌یونس با یک گروه پنج نفره حماس مواجه شدند و از جنگنده‌های نیروی هوایی خواستند که آنها را بمباران کنند.

مهندسان رزمی ارتش اسرائیل همچنین یکی از مراکز فرماندهی حماس را که در جریان حمله تروریستی ۱۵ مهر از سوی این گروه استفاده شد، منهدم کردند.

مواضع رصد و پرتاب موشک‌های ضد تانک، محورهای تونل‌ها، و گذرگاه‌های زیرزمینی از دیگر اهداف منهدم شده توسط ارتش اسرائیل در اطراف خان‌یونس بود.

ارتش اسرائیل طی هفته‌های اخیر در چارچوب هدف اعلام‌شده نابودی حماس، تمرکز خود را بر مرکز و جنوب غزه گذاشته و حملات شدیدی علیه مواضع حماس در این مناطق انجام داده است.

همزمان ایالات متحده از اسرائیل خواسته با کاهش شدت حملات خود در غزه، به حملات هدفمند علیه رهبران حماس روی آورد.

در جریان حمله تروریستی ۱۵ مهر حماس به جنوب اسرائیل، ۱۲۰۰ نفر کشته و بیش از ۲۴۰ تن دیگر به گروگان گرفته شدند که هنوز بیش از ۱۰۰ نفر از آنان در اسارت حماس در غزه هستند.

مقامات بخش بهداشت غزه تحت تسلط حماس گفته‌اند طی این تهاجم تا کنون ۲۲۷۲۲ فلسطینی ساکن غزه کشته شده‌اند.

بخش فارسی صدای آمریکا نمی‌تواند به طور مستقل آمار و ارقام ارائه‌شده از سوی حماس را تایید کند.

اسرائیل نیز اعلام کرده تا کنون ۱٧۰ سرباز ارتش این کشور در جریان تهاجم به غزه جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا، کانادا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ژاپن، اسرائیل و شمار دیگری از کشورها گروه حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر