۱۴۰۳ فروردین ۲۵, شنبه

خبر دو رسانه آمریکایی از حمله "قریب‌الوقوع" ایران به اسرائیل

 خبر دو رسانه آمریکایی از حمله "قریب‌الوقوع" ایران به اسرائیل


علی خامنه ای اسرائیل تنبیه خواهد شد  
روزنامه وال استریت ژورنال و شبکه خبری "سی‌بی‌اس" از حمله قریب‌الوقوع ایران در ۴۸ ساعت آینده خبر دادند. وال استریت ژورنال نوشته که خامنه‌ای تصمیم نهایی درباره حمله نگرفته زیرا از واکنش اسرائیل به این حمله نگران است.

شبکه خبری سی‌بی‌اس به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد که ممکن است "حمله بزرگ و قریب‌الوقوع" از طرف ایران بزودی و حتی امروز، جمعه ۲۴ فرودین (۱۲ آوریل) انجام بگیرد.

طبق گزارش سی‌بی‌اس، اسرائیل در حال آماده شدن برای بدترین سناریویی است که به اعتقاد مقامات آمریکایی ممکن است ظرف چند ساعت آتی رخ دهد.

این شبکه خبری آمریکایی نوشته ایران متعهد شده است که قتل فرماندهان سپاه توسط اسرائیل در کنسولگری ایران را که در دمشق مورد هدف قرار گرفتند، تلافی کند.

هر دو مقام آمریکایی به سی‌بی‌اس گفتند که انتظار می‌رود این حمله ایران با بیش از صد پهپاد و ده‌ها موشکی که مواضع نظامی اسرائیل را هدف بگیرند انجام شود.

بیشتر بخوانید: "حمله به اسرائیل در حدی نخواهد بود که آمریکا را وارد جنگ کند"

هر دو مقام آمریکایی که نامشان فاش نشده تاکید کردند که دفاع در برابر حمله‌ای به این بزرگی برای اسرائیلی‌ها چالش‌برانگیز خواهد بود.

آنها این احتمال را نیز مطرح کردند که ایرانی‌ها ممکن است بزودی یک حمله در مقیاس کوچک‌تر را برای جلوگیری از تشدید تنش انجام دهند.

گزارش وال‌استریت ژورنال از حمله قریب‌الوقوع ایران 

روزنامه وال‌استریت ژورنال هم روز پنجشنبه ۲۳ فروردین (۱۱ آوریل) در گزارش مشابهی نوشته است که انتظار می‌رود ایران بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده به اسرائیل حمله کند.

مشاور علی خامنه‌ای که نامش ذکر نشده به این روزنامه آمریکایی گفته است: «طرح‌های ضربتی پیش روی رهبر است و او همچنان مخاطرات سیاسی چنین اقدامی را بررسی می‌کند.»

این رونامه به نقل از یک منبع آگاه در تل‌آویو هم نوشت: «اسرائیل برای حمله مستقیم ایران به جنوب یا شمال این کشور که ممکن است "در ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده رخ دهد" آماده شده است.»

این اقدام ایران در پاسخ به حمله‌ به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق است که چندتن تن از فرماندهان سپاه کشته شدند. ایران اعلام کرده است که این حمله توسط اسرائیل انجام گرفته ولی این کشور تا کنون رسما مسئولیت این حمله را نپذیرفته است.

دویچه‌ وله


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر