۱۴۰۳ فروردین ۲۳, پنجشنبه

«سی‌ان‌ان» به نقل از یک مقام آگاه: واشینگتن به ایران درباره حمله به اسرائیل هشدار داد

 «سی‌ان‌ان» به نقل از یک مقام آگاه: واشینگتن به ایران درباره حمله به اسرائیل هشدار داد


با توجه به تشدید تنش‌ها در منطقه، در بحبوحه هشدار اسرائیل و ایران و تهدیدهای متقابل پس از حمله به ساختمان [مجاور] کنسولگری ایران در دمشق، ایالات متحده پیام‌هایی را به ایران منتقل کرد.

یک مقام آگاه آمریکایی گفت واشینگتن در هفته گذشته با مقامات ایرانی پیام‌هایی را رد و بدل کرده است.

هشدار ایران

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، پنج‌شنبه 23 فروردین این مقام آگاه گفت: «دولت آمریکا به تهران در مورد حمله به اسرائیل هشدار داده است.»

همچنین مقام گفت: «ایران نیز به نوبه خود به آمریکا نسبت به حمایت از تل‌آویو هشدار داده است.»

او تاکید کرد به‌رغم تبادل پیام، ایالات متحده همچنان در حالت آماده‌باش است تا هرگونه اقدام احتمالی ایران را پیش‌بینی کند.

تل‌آویو منتظر حملات قریب الوقوع ایران در پاسخ به حمله به ساختمان مجاور کنسولگری در اوایل ماه جاری است.

بسیاری از ناظران غربی و محلی و برخی ارزیابی‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد ایران در چند روز آینده، شاید پس از عید فطر، به کنسولگری‌های اسرائیل حملاتی را انجام دهد.

همچنین احتمال دارد، حملات ایران مراکز نظامی و دولتی در داخل اسرائیل و یا شاید مقرهای دیپلماتیک در خارج از این کشور را هدف قرار دهد.

انتظار می‌رود این حملات مستقیما از سوی ایران و نه عوامل آن در منطقه، صورت بگیرد.

این تبادل پیام در بحبوحه ارزیابی‌های اطلاعاتی غرب مبنی بر اینکه ایران طی چند روز آینده، به‌ویژه پس از عید فطر، انتقام خواهد گرفت، صورت گرفته است.

ناظران احتمال می‌دهند که تهران مستقیما اهداف نظامی یا دولتی در داخل اسرائیل را با حملات موشکی یا پهپادی بدون کمک گرفتن از عوامل خوددر منطقه انجام دهد.

تنش بین دو کشور از اعلام خبر کشته‌شدن محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه و لبنان و محمدهادی رحیمی معاون وی و پنج افسر همراه آن‌ها در حمله به کنسولگری شدت گرفت.

این حمله از زمان ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در بغداد در سال 2020، دردناک ترین ضربه به تهران عنوان شده است.العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر