۱۴۰۳ فروردین ۲۷, دوشنبه

هرتسی هالِوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل: شلیک موشک‌ها و پهپادهای ایران به خاک ما با پاسخ روبه‌رو خواهد شد

 رئیس ستاد ارتش اسرائیل: شلیک موشک‌ها و پهپادهای ایران به خاک ما با پاسخ روبه‌رو خواهد شد


 هرتسی هالِویرئیس ستاد ارتش اسرائیل

رئیس ستاد ارتش اسرائیل اعلام کرد که کشورش به حمله نظامی جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل «پاسخ خواهد داد».

هرتسی هالِوی شامگاه دوشنبه ۲۷ فروردین در جمع خلبانان جت‌های اف ۳۵ کشورش در پایگاه هوایی نواتیم گفت موشک‌هایی که به کشور اسرائیل شلیک شد، با پاسخ روبه‌رو خواهد شد.

ژنرال هالوی گفت: «ایران می‌خواست به توانایی‌های راهبردی اسرائیل لطمه بزند و این کاری است که در گذشته انجام نشده بود. ما خود را برای عملیات "سپر آهنین" آماده کرده و ایران با برتری هوایی ما روبه‎‌رو شد. ما گام‌های آتی خود را می‌سنجیم. شلیک این شمار زیاد موشک، موشک‌های کروز و پهپادها به خاک کشور اسرائیل با پاسخ روبه‌رو خواهد شد».

پایگاه هوایی نواتیم، محل استقرار شماری از اسکادران‌های هواپیماهای اف ۳۵ ، یکی از اهداف حمله موشک‌های بالیستیکی ایران در شامگاه شنبه بود که به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، آسیب «بسیار جزئی» به آن وارد شد و به «فعالیت کامل» خود ادامه داد.

پیش از سخنان مستقیم رئیس ستاد ارتش اسرائیل که از تلویزیون‌های این کشور پخش شد، وب‌سایت اکسیوس به نقل از یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، نوشته بود که او در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود در بحبوحه حمله ایران به اسرائیل، به لوید آستین گفت کشورش «چاره‌ای جز پاسخ» ندارد و نمی‌تواند معادله‌ای را بپذیرد که در صورت حملات آتی به اهداف ایرانی در سوریه، دوباره با حمله از سوی ایران مواجه شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر