۱۴۰۳ اردیبهشت ۳, دوشنبه

شرایط سیاسی و بین‌المللی تصویب قطعنامه درکشور بلژیک ، این قطعنامه چرا واز چه زوایائی قابل تامل است

    شرایط سیاسی و بین‌المللی تصویب قطعنامه درکشور بلژیک ، این قطعنامه چرا واز چه زوایائی قابل تامل است 

سنای بلژیک وتصویب یک قطعنامه قوی علیه رژیم وبنفع مردم ومقاومت ایران

شرایط سیاسی و بین‌المللی تصویب قطعنامه

این قطعنامه در شرایطی به تصویب رسید که به‌دنبال بیرون زدن سر مار جنگ‌افروزی و تروریسم، تیک‌تاک ثانیه‌ها به زیان فاشیسم دینی است. آنچه مقاومت ایران سالیان طولانی می‌گفت و به‌دلیل سلطهٔ اهریمنی سیاست مماشات پژواک نداشت یا با برخورد به دیوار قطور پراگماتیسم و منافع دولتها به پژواک کمی مواجه می‌شد، اینک گوش‌های بیشتری آن را می‌شنوند.

 

تصویب قطعنامه در کشور بلژیک

تصویب قطعنامه در کشور بلژیک از این جهت قابل تأمل است که از دو سال گذشته این کشور صحنهٔ صف‌آرایی مقاومت ایران و حامیان حقوق‌بشر در برابر یک معاملهٔ کثیف بر سر دیپلمات تروریست بمب‌گذار رژیم، اسدالله اسدی بود. ارتجاع و استعمار می‌خواستند با مخلوط کردن پراگماتیسیم، ماکیاولیسم و فاشیسم معجونی بسازند که با آن بشود برای همیشه مجاهدین و راه‌حل انقلابی را از صورت مسألهٔ ایران جراحی کرد اما... چه کوتاه‌بینانه می‌اندیشیدند.

در آن زمان نوشتیم آنها نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که با چه مقاومتی درافتاده‌اند؛ از فروزان‌شدن مشعل‌های آزادی و سلسله تظاهرات بی‌وقفه و تحصن‌ها و اعتصاب غذاها و فریادهای عدالت‌جویانه‌ٔ دهها هزار ایرانی آزادهٔ دور از وطن و از به‌لرزه افتادن این قاره در زیر گام‌های توفانی حقانیت و وجدان تصوری ندارند و قدرت مقاومت ایران را به چشم ندیده‌اند.

شمه‌یی از این قدرت که از حقانیت و توان تأثیرگذاری بر ارادهٔ شرافتمند انسان و ایمان به آزادی و ارزش‌های جهان‌شمول حقوق‌بشری سرچشمه می‌گیرد، اکنون دیدنی است.

پس از معاملهٔ ننگین معاوضهٔ بمب‌گذار خامنه‌ای با اولیویه واندکاستیل، اینک این نمایندگان سنای بلژیک هستند که بر درستی اهداف مقاومت ایران انگشت می‌گذارند. جهان این‌گونه به سمت راستی و عدالت متمایل می‌شود. این نویدی مبارک برای پیروزی و غلبهٔ آزادی و عدالت بر اسارت و ستم‌ورزی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر