۱۴۰۳ فروردین ۲۰, دوشنبه

اسرائیل: فعالیت حماس به عنوان یک سازمان نظامی در غزه متوقف شده است

 اسرائیل: فعالیت حماس به عنوان یک سازمان نظامی در غزه متوقف شده است


یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل در یک نشست نظامی 

یوآو گالانت: ادامه فشارها بر جنبش حماس به نیروهای اسرائیلی اجازه داده است تا در نوار غزه با انعطاف و آزادی عمل بیشتری اقدام کنند.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل با تاکید این که اسرائیل به وضعیتی خواهد رسید که در آن حماس دیگر کنترلی بر نوار غزه نخواهد داشت، خاطرنشان کرد که بر اثر ضربات اسرائیل در پاسخ به حمله نیروهای حماس‌ به شهرک‌های اسرائیلی پیرامون نوار غزه، فعالیت‌های این جنبش به عنوان یک سازمان نظامی در این باریکه متوقف شده است.

وزیر دفاع اسرائیل، دوشنبه بیستم فروردین در بیانیه‌ای افزود که ادامه فشارها بر جنبش حماس به نیروهای اسرائیلی اجازه داده است تا در نوار غزه با انعطاف و آزادی بیشتری عمل کنند.

گالانت، همچنین گفت که اسرائیل به نقطه مناسبی برای اتخاذ تصمیمات دشوار در مورد بازگشت گروگان‌ها از بند حماس، رسیده است.

خروج از جنوب غزه

ارتش اسرائیل صبح یکشنبه اعلام کرد که تمامی نیروهای خود از جمله در خان‌یونس را از جنوب نوار غزه خارج کرده و تنها نیروی کوچکی را برای ادامه عملیات در تمامی این باریکه باقی گذاشته است.

بر اساس گزارش نشریه «تایمز اسرائیل»، با وجود عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از جنوب این باریکه فلسطینی، تیپ «ناحال» ارتش این کشور به کنترل «کریدور نتساریک» مرکزی که نوار غزه را به دو قسمت تقسیم می‌کند، ادامه خواهد داد.

از دیگر سو، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان تهاجم اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به 33175 کشته و بیش از 75750 مجروح که اغلب آنها از میان زنان و کودکان هستند، افزایش یافته است. العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر