۱۴۰۳ فروردین ۲۶, یکشنبه

اسرائیل ٩٩ درصد موشک‌ها و پهپادهای ایران را منهدم کرد بایدن آن را پیامی واضح به ایران خواند

 اسرائیل ٩٩ درصد موشک‌ها و پهپادهای ایران را منهدم کرد بایدن آن را پیامی واضح به ایران خواند

تصاویری از سیستم دفاع هوایی اسراییل

به گفتۀ ارتش اسرائیل ٩٩ درصد موشک‌ها و پهپادهایی که حکومت ایران به روی اسرائیل پرتاب کرد رهگیری و منهدم شدند. در این میان، تنها چند موشک دوربرد صدمات ناچیزی به پایگاه "نواتیم" وارد آوردند و این پایگاه به گفتۀ ارتش اسرائیل به فعالیت خود ادامه می‌دهد. ارتش اسرائیل همچنین گفته است که جمهوری اسلامی بیش از ٣٠٠ نوع موشک و پهپاد رزمی و تنها بیش از ١٢٠ موشک بالستیکی به روی اسرائیل پرتاب کرد، اما، شمار بسیار اندکی از آنها وارد حریم هوایی اسرائیل و باقی مانده رهگیری و منهدم شدند.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، گفت که این کشور به همراه آمریکا و دیگر شرکا و متحدان خود موفق شد از خود دفاع کند. او افزود حملات گستردۀ موشکی و پهپادی ایران ضایعات بسیار اندکی به بار آوردند که خود این نتیجۀ عملیات خارق‌العادۀ نیروهای دفاعی ارتش اسرائیل است. گالانت پس از ملاقات با فرماندهان و مسئولان ارتش اسرائیل گفت کارزار جنگ هنوز خاتمه نیافته است.

به غیر از ایالات متحد آمریکا، انگلستان، اردن و فرانسه نیز در رهگیری و انهدام موشک‌ها و پهپادهای ایران مشارکت کردند. 

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، نیز با انتشار بیانیه‌ای از جمهوری اسلامی ایران خواست که فوراً به حملات خود و نیروهای نیابتی‌اش خاتمه دهد و از تنش‌های به وجود آمده بکاهد. وزیر دفاع آمریکا در عین حال تصریح کرد که این کشور خواستار جنگ با ایران نیست، اما، در دفاع از نیروهای خود و اسرائیل تردید نخواهد کرد. وی همچنین گفت که نیروهای آمریکایی در خاورمیانه دهها موشک و پهپاد پرتاب شده علیه اسرائیل از جانب ایران و نیروهای نیابتی‌اش در عراق، سوریه و یمن را رهگیری و نابود کرده است. وزیر دفاع آمریکا در پایان بیانیه خود تصریح کرده است که نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه مواضع خود را برای حمایت از سربازان آمریکایی و متحدان‌شان و همچنین برای پشتیبانی از ارتش اسرائیل و تقویت ثبات منطقه حفظ می‌کنند.  

پیشتر رئیس جمهوری آمریکا، جو بایدن، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی ایران و نیروهای نیابتی‌اش در یمن، سوریه و عراق حملۀ بی‌سابقه‌ای را علیه تأسیسات نظامی اسرائیل انجام دادند. جو بایدن ضمن محکوم کردن این حملات به شدیدترین وجه ممکن بار دیگر بر تعهد خدشه‌ناپذیر آمریکا در پشتیبانی از امنیت اسرائیل تأکید نمود. بایدن تصریح کرد که در گفتگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو توانایی خارق العاده اسرائیل در دفاع از خود را ستود و آن را پیامی بسیار واضح برای جمهوری اسلامی ایران خواند. به این معنا که رهبران رژیم تهران نمی‌توانند به طور مؤثر امنیت اسرائیل را تهدید کنند.

بایدن همچنین گفت که امروز یکشنبه چهاردهم آوریل با همتایان خود در گروه هفت قدرت اقتصادی جهان گفتگو خواهد کرد و مشاوران و دستیارانش در کاخ سفید سرگرم همکاری و گفتگو با رهبران کشورهای منطقه هستند. بایدن در پایان تصریح کرده است که نیروهای آمریکا در خاورمیانه در دفاع از خود تردید نخواهند کرد.    

وزارت امور خارجۀ چین نیز با انتشار بیانیه‌ای خواستار آرامش در منطقه، جلوگیری از تشدید تنش‌ها و خویشتنداری طرفین درگیر شد. وزارت امور خارجۀ چین وضعیت حاضر را آخرین نتیجۀ جنگ در غزه دانست و از جامعۀ بین‌المللی، به ویژه کشورهای با نفوذ خواست که برای صلح و ثبات منطقه نقشی سازنده ایفاء کنند.

ار اف ای 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر