۱۴۰۳ فروردین ۳۱, جمعه

 مقام اسرائیلی: به 9 هدف وابسته به سپاه حمله کردیم


هواپیماهای جنگی اسرائیل

فرمانده کل ارتش ایران: به سوی چند شی پرنده در اصفهان تیراندازی کردیم.

روزنامه «جروزالم‌ پست» با استناد به منابعی در تل‌آویو نوشت اسرائیل در حمله به اصفهان یک پایگاه نظامی را با موشک‌های دور برد هدف قرار داده است. رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران مدعی‌‌اند که نیروهای مسلح این کشور در حمله روز جمعه 31 فروردین سه پهپاد را منهدم کرده‌‌اند.

گزارش جروزالم‌ پست تاکید کرد، اسرائیل به یکی از پایگاه‌های نظامی در نزدیکی یک مرکز هسته‌ای در اصفهان حمله کرد و پیامی «روشن» به تهران فرستاد که بر اساس آن تل‌آویو می‌تواند مراکز هسته‌ای ایران را هدف قرار دهد.

این منبع به جروزالم‌ پست گفت: «به 9 هدف در یک پایگاه هوایی وابسته به سپاه پاسداران حمله کردیم. حمله ما به اصفهان نشان می‌دهد که مراکز هسته‌ای ایران در خطر قرار دارند.»

سپاه پاسداران، شنبه 25 فروردین، صدها پرتابه به اسرائیل شلیک کرد. مقامات اسرائیلی اعلام کردند به این حمله پاسخ «قاطع و روشن» خواهند داد.

جروزالم‌پست به نقل از منبع خود نوشت، پایگاه نظامی که جمعه هدف اسرائیل قرار گرفت، در عملیات شامگاه شنبه علیه اسرائیل شرکت داشت. او در این زمینه گفت:‌ «از پایگاهی که در اصفهان هدف قرار گرفت پهپادهایی شلیک شده بود که خاک اسرائیل را مورد حمله قرار داد.»

رسانه‌های داخلی در ایران گزارش دادند، در واکنش به شنیده‌شدن صدای انفجار در اصفهان، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان فعال شده است. این رسانه‌ها انفجار در داخل پایگاه شکاری را تکذیب کرده و مدعی‌اند هیچ انفجاری در این شهر صورت نگرفته است.

اصفهان میزبان چندین مرکز نظامی مهم از جمله مرکز تحقیقات هوافضای شاهد سپاه است. این مرکز محل تولید پهپادهای شاهد 136 است و پیشتر نیز مورد حمله قرار گرفته بود.العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر