۱۴۰۳ فروردین ۲۱, سه‌شنبه

آماده‌باش پلیس در سه پایتخت اروپایی به دنبال احتمال حمله داعش به مسابقات لیگ قهرمانان

 آماده‌باش پلیس در سه پایتخت اروپایی به دنبال احتمال حمله داعش به مسابقات لیگ قهرمانان

نیروهای پلیس در مقابل ورزشگاه امارات در لندن، پیش از بازی آرسنال و بایرن مونیخ
نیروهای پلیس در مقابل ورزشگاه امارات در لندن، پیش از بازی آرسنال و بایرن مونیخ

در پی تهدید گروه «حکومت اسلامی» موسوم به داعش درباره حمله به محل برگزاری مسابقات یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، پلیس در مادرید، لندن و پاریس اقدامات امنیتی را تشدید کرد.

پلیس متروپلیتن لندن روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین گفت اقدامات امنیتی برای حفاظت از محل مسابقه بین باشگاه‌های آرسنال و بایرن مونیخ در استادیوم امارات واقع در شمال این شهر را تشدید کرده است.

در اسپانیا هر چند وزارت کشور اعلام کرد که درجه هشدار امنیتی در این کشور افزایش نیافته است، ولی حدود دو هزار مامور پلیس ملی و گارد غیرنظامی برای حفاظت از مسابقه روز سه‌شنبه بين باشگاه‌های رئال مادرید و منچستر سیتی در استادیوم سانتیاگو برنابئو و مسابقه روز چهارشنبه بین باشگاه‌های اتلتیکو مادرید و بروسیا دورتموند در استادیوم ویسنته کالدورن به پلیس محلی شهر مادرید کمک خواهند کرد.

وزارت کشور اسپانیا در بیانیه‌ای گفت: «این اقدامات در چارچوب آمادگی کشوری و براساس طرح‌های پیشگیری از حملات تروریستی، حفاظت و واکنش انجام می‌شود.»

وزیر کشور فرانسه نیز در بیانیه‌ای گفت که در پی مشاهده تهديد به هدف گرفتن استادیوم‌ها در ارتباطات گروه داعش، اقدامات امنیتی برای حفاظت از مسابقه روز چهارشنبه بین باشگاه‌های بارسلونا و پاری‌سن ژرمن تشدید شده است.

او خاطر نشان کرد که داعش حدود ۱۰ روز پیش از هواداران خود خواست که به مناسبت‌های ورزشی حمله کنند.

یک منبع مطلع به خبرگزاری فرانسه گفت: «داعش در یکی از وبسایت‌هایی که بیانیه‌های این گروه را منتشر می‌کند مسابقات یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را بدون ذکر مشخص نام فرانسه تهدید کرده است.»

فرانسه در پی حمله تروریستی ماه گذشته به سالنی در شهر مسکو که ۱۴۴ کشته به جا گذاشت، درجه هشدار امنیتی در این کشور را به بالاترین سطح که «حمله قریب الوقوع» است افزایش داد.

شاخه خراسان داعش مسئولیت حمله به مسکو را پذیرفت و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و فرانسه نیز این موضوع را تائید کردند.

در سال‌های اخیر موردی از حمله و یا تهدید به حمله از سوی داعش به اهداف مشخص در بریتانیا مشاهده نشده است.

البته این گروه در مواردی تهدید کرده بود که به مناسبت‌های مهم نظیر جشن سال نو میلادی در بریتانیا حمله خواهد کرد. ولی چنین تهدیدهایی هیچ‌گاه عملی نشد و احتمالا برای داعش مصرف تبلیغاتی دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر