۱۴۰۳ اردیبهشت ۵, چهارشنبه

روسیه: رزمایش‌ ناتو در فنلاند اقدامی تحریک‌‌آمیز است

روسیه: رزمایش‌ ناتو درفنلاند اقدامی تحریک‌‌آمیز است

رزمایش ناتو در فنلاند

وزارت خارجه روسیه: این رزمایش‌ خطر حوادث محتمل نظامی را بالا می‌برد

 در واکنش به برگزاری رزمایش نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، موسوم به «ناتو»، در نزدیکی مرز فنلاند و روسیه، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، این اقدام را تحریک‌آمیز خواند.

زاخارووا، چهارشنبه پنجم اردیبهشت، به رسانه‌‌های روسیه گفت: «مانورهای نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه، ماهیتی تحریک‌آمیز داشته و اعمال فشار نظامی بر فدراسیون روسیه از طریق نمایش قدرت را دنبال می‌کند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به این‌که «این رزمایش‌ها خطر حوادث محتمل نظامی را بالا می‌برند»، تصریح کرد: «آنها برای توجیه نگرش تجاوزکارانه خود، عامدانه بر تصور «تهدید» خیالی روسی دامن زده و اشاراتی را نیز در خصوص طرح‌های روسیه برای حمله به کشورهای عضو این سازمان(ناتو) نشر می‌دهند».

او با تاکید بر این که مسکو از نزدیک «اقدامات خصمانه» غرب را زیر نظر دارد، افزود: «بدون تردید تمامی اقدامات سیاسی و نظامی-فنی لازم برای جلوگیری از تهدیداتی که توان دفاعی کشورمان را هدف قرار می‌دهد، انجام خواهد شد».

الکساندر اشتوب، رئیس جمهوری فنلاند، روز گذشته اعلام کرد که پیوستن این کشور به ناتو در یک سال پیش، کشورش را به یک «خط مقدم» تبدیل کرد.

فنلاند که در آوریل 2023 سی و یکمین کشور عضو ناتو شد، 1340 کیلومتر مرز زمینی با روسیه دارد.

رئیس جمهوری فنلاند در برابر پارلمان سوئد افزود: «فنلاند و سوئد نقش مهمی در حمایت از صلح دارند، اما همین موضوع، علت تمایل ما به داشتن ارتش قوی و پیوستن به ناتو است».العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر