۱۴۰۳ فروردین ۲۰, دوشنبه

امیرعبداللهیان: پاسخ لازم به بمباران اسرائیل بر کنسولگری ایران در دمشق را خواهیم داد

 امیرعبداللهیان: پاسخ لازم به بمباران اسرائیل بر کنسولگری ایران در دمشق را خواهیم داد


امیر عبداللهیان وزیر خارجه رئیسی پاسخ اسرائیل را میدهیم

فیصل المقداد: بمباران اسرائیل بر کنسولگری ایران در دمشق «تجاوزی خطرناک» است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، دوشنبه بیستم فروردین در سخنانی از دمشق با تکرار اظهارات مقامات تهران در واکنش به بمباران کنسولگری ایران در پایتخت سوریه توسط اسرائیل، گفت:«اسرائیل پاسخ لازم در ارتباط با حمله آن به کنسولگری ما در دمشق را دریافت خواهد کرد.»

امیرعبداللهیان ضمن مسئول دانستن آمریکا در حمله به کنسولگری ایران در منطقه المزه دمشق، افزود: «اسرائیل با بمباران کنسولگری ایران در دمشق قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.»

در همین راستا، فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه، بمباران کنسولگری ایران در دمشق توسط اسرائیل را «تجاوزی خطرناک» دانست و گفت: «اسرائیل با این کار همه ارزش‌ها را زیر پا گذاشته است».

از سوی دیگر، خبرگزاری «فرانسه» گزارش داد که وزیر خارجه ایران به همراه همتای سوری خود روز دوشنبه یک هفته پس از حمله هوایی منتسب به اسرائیل که منجر به تخریب مقر کنسولگری تهران در دمشق شد، ساختمان جدیدی را برای بخش کنسولی سفارت ایران در پایتخت سوریه افتتاح کرد.

کنسولگری جدید تهران در دمشق در چند ده‌ متری مقر قدیمی آن که با بمباران منطقه «المزه» در دمشق با خاک یکسان شد، قرار دارد.

به گزارش رسانه‌های محلی، عبداللهیان صبح دوشنبه وارد فرودگاه بین‌المللی دمشق شد تا با مقامات سوری و با همتای خود فیصل المقداد و همچنین با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه دیدار کند.العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر