۱۳۹۳ اسفند ۱۳, چهارشنبه

تشدید بی‌سابقه تضاد بین دو باند رژیم در آستانه ضرب‌الاجل

تشدید بی‌سابقه تضاد بین دو باند رژیم در آستانه ضرب‌الاجل


مذاکره جان کری با جواد ظریف

مذاکره جان کری با جواد ظریف

در آستانه ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌یی، فضایی متضاد در میان سران، مهره‌ها و رسانه‌های دو باند رژیم وجود دارد.
باند رفسنجانی- روحانی و رسانه‌های این باند چشم‌انداز مثبتی در زمینه زهرخوران نظام در مذاکرات ارایه می‌دهند تا جایی که رفسنجانی شخصاً به صحنه آمد و دلواپسان باند خامنه‌ای را متهم کرد که ”دلواپسان با نتانیاهو هم زبان شده‌اند! “و ”مذاکرات هسته‌یی نزدیک به نتیجه است“
رفسنجانی در همایش موسوم به ”همایش ملی توسعه پایدار و متوازن منطقه‌یی“ که صبح روز گذشته 12اسفند 93 در تالار وزارت کشور برگزار شد، دلواپسان باند خامنه‌ای را مورد حمله شدید قرارداد و با تأکید بر این که مذاکرات مورد حمایت خامنه‌ای است گفت: ”در مهمترین پروژه دولت که تیم مذاکره‌کننده است و مورد حمایت مقام معظم رهبری قرار دارد، خودشان هم تکرار می‌کنند که با برنامه رهبری کار را پیش می‌برند اما این دلواپسان چه بر سرشان می‌آورند و با نتانیاهو هم‌نوا شده‌اند. “
هاشمی رفسنجانی با اشاره به سفر نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به آمریکا گفت: ”او آنجا رفته و اوباما را تحریک می‌کند و این‌جا هم دلواپسان می‌گویند که ما اسرار را می‌گوییم؛ نمی‌دانیم این چه سری است. در حالی که اینها دارند کار می‌کنند و نزدیک به نتیجه رسیده‌ایم اما وقتی آنها بازمی‌گردند دلواپسان به‌جای استقبال چیزی را می‌گویند که نباید گفت “ (سایت رفسنجانی 12اسفند93)
همزمان با اظهارات رفسنجانی آخوند ناطق نوری رئیس بازرسی دفتر خامنه‌ای در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی تأکید کرده است که: ”شخص رهبری مدیریت مذاکرات را برعهده گرفته‌اند. “
ناطق نوری در ادامه گفته است: ”'به‌طور یقین اگر اجازه معظم له در این کار نبود کسی حق ورود به موضوع مذاکره را نداشت“.
پس از اظهارات رفسنجانی برخی از نمایندگان وابسته به باند جبهه پایداری در مجلس رژیم به سخنان رفسنجانی واکنش نشان دادند. حمید رسایی یکی از نمایندگان این باند خطاب به رفسنجانی گفت: «شما یک سال نیم است درباره نتایج توافقنامه ژنو به مردم خلاف واقع گفته‌اید و امروز نگران افتادن پرده‌ها هستید».
مهرداد بذرپاش، نماینده دیگر رژیم از دلواپسان باند خامنه ای در واکنش به اظهارات رفسنجانی گفت: «مردم قضاوت خواهند کرد که دلواپسان منافع ملی و معیشت مردم همراه نتانیاهو هستند یا آنها که نه غزه، نه لبنان سر دادند».
خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم)13اسفند93 در واکنش به اظهارات رفسنجانی به برباد رفتن دست آوردهای هسته‌یی رژیم اشاره می‌کند و می‌نویسد: ”لطفاً آقای هاشمی بگوید با وضعیتی که توافق ژنو بر سر برنامه هسته‌یی ایران آورده و قرار است با پذیرش دیکته آمریکا در توافق نهایی، تکمیل شود، اساساً چیزی از برنامه هسته‌یی می‌ماند“
آنچه که در مورد مواضع هردو باند در مورد مذاکرات هسته‌یی، به‌وضوح دیده می‌شود، فلاکت هردو باند در این زمینه است. رفسنجانی و آخوند
حسن روحانی و باند آنها تنها راه برون‌رفت از بن‌بست همه‌جانبه‌یی که رژیم در آن به دام افتاده است را توافق با آمریکا و سایر کشورهای 1+5 و دست کشیدن از ادعاهای گذشته در زمینه هسته‌یی (نوشیدن جام زهر) می‌دانند. تاجایی که رفسنجانی ابایی ندارد که دلواپسان باند خامنه‌ای را در حمله‌یی بی‌سابقه، همنوا و هم جبهه با نتانیاهو قلمداد کند.
روزنامه جهان صنعت وابسته به باند رفسنجانی- روحانی 12اسفند 93 با اشاره به فلاکت وبن بست اقتصادی به‌وضوح به ‌نیاز مبرم رژیم به مذاکرات ورفع تحریم ها اعتراف می‌کند و می‌نویسد: ”در حال حاضر ما با کمبود منابع ارزی در کشور روبه‌رو هستیم در صورت شکست مذاکرات، کسری منابع ارزی تشدید شده و علاوه بر آن باید انتظار افزایش یکباره نرخ دلار را داشت. این مسأله به تنهایی می‌تواند ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به همراه داشته باشد“.
فلاکت باند خامنه‌ای نیز از این زاویه قابل‌توجه است که این باند می‌داند که زهرخوران اتمی مترادف با برباد رفتن همه چیز نظام و سرآغاز فروپاشی است.
در این رابطه روزنامه ارگان بسیج (جوان) 12اسفند 93 ضمن حمله به باند رفسنجانی- روحانی در زمینه مذاکرات این باند را خوش خیال دانسته و می‌نویسد: ”هدف شناخت بیشتر ماهیت آمریکایی‌ها در روند این مذاکرات و دیگر تعاملات منطقه‌یی است که نشان‌دهنده این است که برای آنها حصول به توافق احتمالی در مذاکرات هسته‌یی تنها نقطه آغاز برای گشودن پرونده‌ها و ورود به عرصه‌های دیگری است که به‌زعم خود برای حفظ و تشدید تحریمها برنامه‌ریزی کرده‌اند“.
در شرایطی که بین دو باند بر سر مذاکرات هسته‌یی جنگ به‌شدت ادامه دارد، خامنه‌ای با مواضع دوگانه‌ای که می‌گیرد، بن‌بست رژیم را به نمایش می‌گذارد. البته مذاکره‌کنندگان هسته‌یی بارها تأکید کرده‌اند که هر توافقی که تا به‌حال صورت گرفته و یا در آینده محقق شود، تماماً با تأیید ولی‌فقیه رژیم بوده و خواهد بود.
به همین دلیل است که رفسنجانی وناطق نوری تأکید دارند که مذاکرات زیر نظر خامنه‌ای و با مدیریت او اداره می‌شود. تا بدینوسیله بتوانند باند مقابل را عقب برانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر