۱۳۹۴ فروردین ۹, یکشنبه

سپاه نیوز: کشته شدن دو پاسدار توسط «پهپاد آمريکايی» در تکریت

سپاه نیوز: کشته شدن دو پاسدار توسط «پهپاد آمريکايی» در تکریت

هادی جعفری که در تکریت کشته شده است.
به گزارش وب سايت وابسته به سپاه پاسداران دو نیروی سپاه پاسداران در تکریت عراق «توسط پهپاد نيروهای آمريکايی» کشته شده اند.
به گفته وب سايت سپاه نيوز، وب سايت روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،«علی يزدانی» و «هادی جعفری» که اين وب سايت و برخی وب سايتهای ديگر آنان را «مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق» معرفی کرده اند، روز سوم فروردين کشته شده اند.
سپاه نیوز نوشته است: علی يزدانی «به همراه هادی جعفری طی عملياتی در تکريت عراق برای مبارزه با عوامل تکفيری، توسط پهپاد نيروهای آمريکايی در عراق» کشته شده اند.
وب سايت سپاه پاسداران اشاره بيشتری به جزئيات کشته شدن اين دو نفر نکرده است.
اين درحالی است که پيش از اين وب سايت« دانا» نوشته بود که جنازه هادی جعفری «بر اثر انفجار» سوخته شده است.
در پی آغاز عمليات عليه گروه «حکومت اسلامی»، در تکريت، گزارشهايی در مورد حضور نيروهای ايرانی در کنار نيروهای عراقی منتشر شده است.
با اين حال روز پنجشنبه ششم فروردين، ژنرال «لويد آستی» فرمانده مرکزی نيروهای ايالات متحده در خاورميانه، از خروج نيروهای شيعه از تکريت خبر داد و گفت: «نيروهای شيعه در خط مقدم جبهه عليه داعش در تکريت حضور ندارند و جای خود را به ارتش عراق سپرده اند.»
براساس گزارشها يک روز پيش از اين سخنان، حملات هوايی آمريکا برای حمايت از نيروهای عراقی و بازپس گيری کنترل تکريت از گروه «حکومت اسلامی» آغاز شده بود.
درسال گذشته نيز تعدادی از نيروهای ايرانی در عراق و به خصوص در شهر سامراکشته شده اند.
درآخرين مورد به گزارش خبرگزاری ايرنا، فرهاد خوشه ،از نيروهای سپاه پاسداران، دهم اسفندماه ۹۳در شهر سامرای عراق کشته شده بود.
پيش از آن نيز خبرگزاريهای تسنيم و فارس، وابسته به سپاه پاسداران، روز ۲۸ بهمن ۹۳ از کشته شدن يک «طلبه» جوان ايرانی به نام محمدهادی ذوالفقاری در شهر سامراء عراق خبر داده بودند.
رسانه های ايران روز ۱۸ بهمن ۹۳ نيز خبر داده بودند که سيدرضا حسيني مقدم، معاون اطلاعات عمليات لشگر پنج نصر، در جنگ با نيروهای گروه حکومت اسلامی در نزديکی سامرا کشته شده است.
در همين حال بر اساس گزارشهايی که خبرگزاری دولتی ايرنا منتشر کرده، جنازه حداقل پنج نفر از نيروهای ايرانی که در جنگ سوريه کشته شده اند نيز در اسفندماه ۹۳ تشييع شده است.
اخبار کشته شدن سربازان ايرانی در عراق و سوريه در حالی منتشر ميشود که فرماندهان سپاه پاسداران ميگويند که برای کمک به دولت سوريه در مقابل گروههای مسلح مخالف بشار اسد و همچنين کمک به دولت عراق در نبردها با شبه نظاميان اسلامگرای «حکومت اسلامی»، تنها «مستشار نظامی» به اين کشورها فرستاده اند
.

۱ نظر: