۱۳۹۳ اسفند ۲۳, شنبه

نقض روز افزون حقوق بشر ملا هاي ايران - احمد شهيد: چارت اعدام در ايران بيانگر بيشترين اعدام در 2014 در 12 سال گذشته

آقاي احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در مورد ایران، در آخرین گزارش اش در مورد ایران اعلام کرد که رژيم ملايان  در سال ۲۰۱۴ دست کم ۷۵۳ نفر را در ايران اعدام كرده است و اين بالاترين اعدام در 12 سال گذشته است. برای نمونه طی سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۲ به ترتیب ٦۸۷ و ۵۸۰ نفر اعدام شده اند.
اقاي احمد شهید در گزارش اش خواستار لغو مجازات اعدام علیه زندانیان سیاسی و عقیدتی و به ویژه کودکان شده و از حکومت اسلامی ایران خواسته است که اجرای مجازات اعدام را به حال تعلیق درآورد.

دوشنبه شانزدهم مارس، احمد شهید گزارش جدید خود را در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو تسلیم خواهد کرد. گزارشگر ویژه سازمان ملل در اين گزارش  همچنین اعمال شکنجه در زندان های ایران و سرکوب اقلیت های مذهبی در این کشور را مورد سرزنش قرار داده و افزوده است که تنها طی چهار ماه گذشته نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی دست کم بیست و چهار تن از پیروان آیین بهاییت در ایران را دستگیر کرده اند، به طوری که شمار زندانیان بهایی در ایران هم اکنون به دست کم صد نفر می رسد. گزارشگر ویژه سازمان ملل همچنین خبر از دستگیری و زندان ۹۲ تن از مسیحیان ایران داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر