۱۳۹۳ اسفند ۱۳, چهارشنبه

تکرار اعتراف به «پولهای کثیف» چه مفهومی دارد؟

تکرار اعتراف به «پولهای کثیف» چه مفهومی دارد؟


رحمانی فضلی

رحمانی فضلی

سايت سازمان مجاهدين خلق ايران
رحمانی فضلی وزیر کشور آخوند روحانی، یک بار دیگر، حرفهای قبلی خودش را درباره وارد شدن پولهای کثیف ناشی از درآمد قاچاق مواد مخدر به حوزه سیاست و ساختار قدرت، که واکنش و سر و صدای بسیاری در درون رژیم و در رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی به‌ وجود آورد، تکرار کرد.

تکرار این سخنان در حالی‌که در بسیاری موارد، مقامات رژیم وقتی حرفی می‌زنند و حول آن جار و جنجال می‌شود، برای رفع و رجوع مساله، آن را تکذیب می‌کنند یا می‌گویند بد برداشته شده و یا تحریف شده است، قابل‌توجه است. به‌خصوص که در رابطه با حرفهای بار اول رحمانی فضلی، حداد عادل از نزدیکان خامنه‌ای برای ماستمالی کردن مسأله گفته بود: ”وزیر کشور صراحتاً نگفت که پول کثیف وارد سیاست شده“.

اما این بار رحمانی فضلی نه تنها درصدد تخفیف سخنان بار اولش برنیامده‌است، بلکه حرفهای 10روز پیش خود را تکرار کرده و حتی مطالبی به سخنان قبلی‌اش نیز افزوده است.

به این ترتیب بیش از پیش روشن می‌شود که اولاً رحمانی فضلی آن حرفها را حساب شده زده است، ثانیاً آن مطالب صرفاً موضع فردی وی نبوده است، چرا که نه روحانی و نه مقام دیگری از دولت وی در مقام تخفیف یا گرد‌ کردن این سخنان بر نیامده‌اند. بنابراین بیش از پیش روشن می‌شود که این حرف، کاملاً جدی است و حربه‌ای است که باند رفسنجانی- روحانی حاضر نیست از آن صرف‌نظر کند.

رحمانی فضلی علاوه بر حرفهای قبلی خود مبنی بر این‌که پولهای کثیف حاصله از فروش مواد مخدر، وارد حوزه سیاست و انتخابات و حوزه فرهنگی شده است، گفت: که این پولها وارد حوزه امنیتی نیز شده است. با توجه به سوابق، این سخن هم می‌تواند اشاره‌یی به شرکت وزارت اطلاعات در امر قاچاق مواد مخدر باشد و هم این‌که سپاه پاسداران را هدف قرار داده و یا هر دو را.

با توجه به تضاد عمیقی که دولت روحانی با سپاه پاسداران دارد و رقابتی که بر سر منابع عظیمی که سپاه در چنگ خودش گرفته، با هم دارند، به‌نظر می‌رسد بیشتر سپاه پاسداران، مورد نظر وزیر کشور رژیم باشد.

تکرار این مواضع تهاجمی از جانب وزیر کشور دولت روحانی نشان می‌دهد که جنگ بین دو باند در این رابطه جدی است، چرا یک قلم پای 20هزار میلیارد تومان سود حاصله از قاچاق مواد مخدر در میان است.

در مقابل30نفر از نمایندگان باند خامنه‌ای در یک ژست تهدیدآمیز، خواستار احضار رحمانی فضلی به مجلس رژیم و پاسخ به سؤالاتی درباره اظهاراتش شدند؛ البته دولت روحانی با تکرار حرفهای رحمانی فضلی به باند مقابل پیام می‌دهد که به این آسانیها از حرفها و مواضعش عقب نخواهد نشست.

تردیدی نیست که این مساله، به روند تشدید تضادهای درونی رژیم، در آستانه انتخابات شدت و سرعت بیشتری خواهد داد و علی‌القاعده باید منتظر پاتک باند خامنه‌ای در این رابطه بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر