۱۳۹۳ اسفند ۱۹, سه‌شنبه

با مهندسي خامنه اي، رفسنجاني از رياست خبرگان محروم شد


 ايران اسرار
رفسنجاني كه روزگاري خودش خامنه اي را ولي فقيه كرد و بعداز شكست از احمدي نژاد نوچه خامنه اي در انتخابات مهندسي شده سال 1384 و رد صلاحيت در انتخابات رياست جمهوري سال 92 توسط آخوندهاي شوراي نگهبان (كه خودش به آنها صلاحيت براي جنايات در دوران خميني را داده بود)، حال با مهندسي جديدي كه خامنه اي با دايناسورهاي خبرگان كرد، رفسنجاني، از دشمن قسم خورده خود يعني آخوند محمدي يزدي شكست خورد و آخوند يزدي مهره خامنه اي رئيس خبرگان شد!
رفسنجاني كه ساليان طولاني در خبرگان بعنوان منتخب يك تهران نايب رئيس مجلس در دوره رياست آخوند مشكيني بود كه عملا آخوند مشكيني رياست مجلس را به مي سپرد و بعد كه چندين دوره رياست خبرگان شد، بعداز قيام سال 88 خامنه اي با يك طرح ويژه آخوند مهدوي كني را رئيس مجلس كرد كه در آن دوره رفسنجاني با مهدوي كني رقابت نكرد و از او پشتيباني كرد. بعداز مرگ مهدوي كني، بمدت نزديك به 8 ماه از انتخاب رئيس براي خبرگان خامنه اي طفره رفت (قانونمند مي بايستي در اجلاس خبرگان در شهريور 93 رئيس مجلس انتخاب ميشد) تا با باند بازي آخوندي مانع از رياست رفسنجاني در خبرگان شود.
 مهندسي خامنه اي
خامنه اي در اين طراحي ابتدا بجاي آخوند مهدوي كني، آخوند موحدي كرماني از نزديكان خودش را رئيس جامعه روحانيت مبارزه تهران بجاي مهدوي كني كرد. سپس آخوند كرماني با آخوند يزدي از جامعه مدرسين طرح حذف رفسنجاني را از رياست مجلس خبرگان پيش بردند به اين ترتيب كه با ورود كرماني خامنه اي موفق شد كه مثلث جامعه روحانيت مبارز تهران با جامعه مدرسين و مصباح يزدي را به اتحاد در انتخابات خبرگان برساند (قبلا جامعه روحانيت مبارز تهران به رياست مهدوي كني با باند مصباح يزدي در تضاد و در يك جبهه عملا نبودند و جامعه مدرسين هم بين اين دو قرار داشت) و به اين ترتيب رفسنجاني را از انتخاب شدن در خبرگان مانع شد.
براي اولين بار در تاريخ خبرگان امروز انتخابات رئيس دو مرحله اي شد. در دور اول آخوند محمد يزدي، رفسنجاني و آخوند مومن كانديد شدند. كه رفسنجاني و يزدي به دور دوم رفتند در دور دوم با 47 رأي آخوند محمد يزدي رئيس خبرگان شد و رفسنجاني 24 رأي آورد (3 رأي هم باطله بود)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر