۱۴۰۲ دی ۱۱, دوشنبه

اسرائیل بخشی از نیروهای خود را از غزه بیرون می‌کشد تا برای رویارویی احتمالی با حزب‌الله آماده شوند

 اسرائیل بخشی از نیروهای خود را از غزه بیرون می‌کشد تا برای رویارویی احتمالی با حزب‌الله آماده شوند

نیروهای ارتش اسرائیل در نزدیکی مرز نوار غزه24 دسامبر 2023 AP - Ariel Schalit

اسرائیل برای آغاز عملیات هدفمندتر برضد حماس، بخشی از نیروهای خود را از نوار غزه خارج می‌کند. یک منبع آگاه اسرائیلی به خبرگزاری رویترز گفته است که بخشی از این نیروهای خارج شده، برای رویارویی احتمالی با حزب‌الله لبنان، آماده خواهد شد.

یک مقام اسرائیلی به شرط افشا نشدن هویت‌ خود، به خبرگزاری رویترز گفته است که اسرائیل درحال خروج بخشی از نیروهای خود از نوار غزه است تا این نیروها به زندگی عادی خود برگردند و در رشد اقتصاد کشور، کمک کنند.

در همین حال، این مقام اسرائیلی گفته است که نابودی گروه‌ اسلامی حماس در نوار غزه، همچنان هدف اصلی اسرائیل است، اما تاکید کرده که بخشی از نیروهای خارج‌شده، برای رویارویی احتمالی با حزب‌الله لبنان، آماده خواهند شد.

همچنین بخوانیدآغاز سال جدیدی میلادی: برای پایان جنگ اسرائیل-حماس همچنان نشانه‌ای دیده نمی‌شود

از زمان حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل که منجر به کشته شدن بیش از ۱۲۰۰ اسرائیلی و گروگان‌گیری شماری دیگر شد، مقام‌های اسرائیلی اعلام کردند که جنگ را در سه مرحله، پیش خواهند برد. مرحله نخست، شلیک موشک به نوار غزه به هدف هموار سازی راه برای نیروهای زمینی و تخلیه غیرنظامیان بود. مرحله دوم تهاجم به درون نوار غزه بود که به تاریخ ۲۷ اکتبر آغاز شد.

این مقام اسرائیلی می‌گوید: اینک که تانک‌ها و نیروهای زمینی، بیشتر خاک نوار غزه را اشغال کرده‌ و کنترول آن را از گروه‌های نظامی فلسطینی گرفته‌اند، نیروهای اسرائیلی آماده رفتن به سوی مرحله سوم جنگ می‌شوند.

به گفته این مقام اسرائیلی، مرحله سوم که شامل عملیات «پاک‌سازی شدید علیه تروریست‌ها» است، دستکم ۶ ماه را دربر خواهد گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر