بریتانیایی«گاردین» به نقل از منابع ویژه خود گزارش داد که ابو بکر البغدادی خلیفه «دولت اسلامی» موسوم به داعش به دلیل زخمی شدن در یکی از حملات هوایی جنگنده های ائتلاف، زخمی شده و دیگر توانایی رهبری این گروه را ندارد.
گفته می شود که البغدادی در یکی از حملات جنگنده های ائتلاف در غرب عراق در ماه مارس گذشته، علیه مواضعی از داعش، زخمی شده است.
روزنامه بریتانیایی به نقل از منبعی نزدیک به این گروه تندرو در عراق گزارش داد که بغدادی از زخمی که در پی یکی از حملات جنگنده های ائتلاف برداشته، رنج می برد.
این منبع افزود که بهبودی رهبر داعش به کندی صورت می گیرد و دیگر مانند سابق توانایی رهبری گروهش را به شکل روزانه ندارد. به گفته این منبع عناصر رهبری داعش، پس از زخمی شدن البغدادی، نشستی اضطراری برگزار کردند چرا که گمان می کردند که او خواهد مُرد و باید رهبری جدید را برگزینند.
پیش از این در نوامبر و دسامبر سال گذشته نیز گزارش هایی درباره زخمی شدن البغدادی منتشر شده بود، اما هیچ یک از آن گزارش ها تایید نشد.
برخی دیپلمات ها گفته اند که حمله هوایی نیروهای ائتلاف در ۱۸ مارس، کاروان البغدادی در میان دو روستای الروس و الکرعان را هدف قرار داد. در این حمله سه عضو داعش کشته و رهبر این گروه زخمی شده است. در آن زمان نیروهای ائتلاف نمی دانستند که البغدادی سوار یکی از این خودروها بود.
خبر زخمی شدن البغدادی را هشام الهاشمی مشاور دولت عراق در امور تروریسم تایید کرده و گفته که رهبر این گروه در ۱۸ مارس زخمی شده است.
از سوی دیگر، استفان وارن سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش به این گزارش اظهار داشت که پنتاگون نمی تواند صحت این گزارش ها را تایید کند. او اعلام کرد که خبر زخمی شدن البغدادی در اواسط ماه مارس مطرح شد اما در آن زمان وزارت دفاع آمریکا گفت که هیچ دلیلی بر زخمی شدن البغدادی ندارد.
او گفت هدف حمله جنگنده های ائتلاف در ۱۸ مارس، البغدادی نبوده است. از العربيه نت فارسياز العربيه نت فارسي