۱۳۹۴ اردیبهشت ۸, سه‌شنبه

پارس خوابيده همزمان با توسري هاي پي در پي منطقه اي ويمن براي خامنه اي -حسن فیروزآبادی: عربستان سزاوار تنبیه سخت است

حسن فیروزآبادی: عربستان سزاوار تنبیه سخت است

یک روز پس از سخنان تند فرمانده سپاه پاسداران علیه عربستان سعودی، حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز از "جنایات آل سعود" در یمن سخن گفته و رهبران عربستان را سزاوار "تنبیه سخت" دانسته است.
در ادامه موضع‌گیری‌های تند مقام‌های نظامی ایران علیه عربستان سعودی، روز سه‌شنبه (۲۸ آوریل/ ۸ اردیبهشت) حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیز حملات تندی را متوجه رهبران عربستان سعودی کرد.
او که در جمع فرماندهان و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، ناجا و وزرات دفاع سخن می‌گفت، با بیان این که "جنایات آل سعود درباره مردم مسلمان و انقلابی و مظلوم یمن که خواستار استقلال و مردم‌سالاری اسلامی هستند بسیار سنگین است"، حکومت عربستان را "سزاوار تنبیه سخت" توصیف کرد.
فیروزآبادی با ابراز خشم از اقدام عربستان در بازگرداندن هواپیمای جمهوری اسلامی که ظاهرا حاوی کمک‌های امدادی به یمن بوده، این اقدام را هم "نیازمند پاسخی درخور" دانست.
او در عین حال اظهارات مقام‌های آمریکایی دال بر بازگشت کشتی‌های ایرانی از آب‌های عدن پس از هشدار آمریکا را نادرست خواند و گفت: «ناوگان دریایی ایران تا کنون وارد آب‌های یمن نشده است، لیکن گشت‌زنی این ناوگان در آب‌های بین‌المللی خلیج عدن و دریای عمان دارای برنامه‌ریزی معین نظامی و برابر برنامه جریان خواهد داشت».
اظهارات سریالی
یک روز پیش از اظهارات فیروزآبادی فرمانده سپاه هم حملات تندی را متوجه عربستان کرد
یک روز پیش از اظهارات فیروزآبادی فرمانده سپاه هم حملات تندی را متوجه عربستان کرد
اظهارات فیروزآبادی یک روز پس ازسخنان تند محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران علیه عربستان سعودی ابراز می‌شود. جعفری نیز از "سقوط" عنقریب حکومت سعودی سخن گفت و از مقام‌های دیگر جمهوری اسلامی خواست که ملاحظه را کنار بگذارند و لحنی تند در برابر ریاض در پیش گیرند.
در روزهای گذشته فرمانده نیروی زمینی، فرمانده هوافضا و معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح اظهارات مشابهی علیه حکومت سعودی داشته‌اند.
از نظر برخی از تحلیل‌گران محدودیت امکانات جمهوری اسلامی برای مانور و مداخله در بحران یمن و فرادستی سعودی‌ها در این بحران و همچنین برخی شکست‌های اخیر نیروهای دولتی در سوریه می‌تواند موجب خشم و بیانات تند مقام‌های نظامی جمهوری اسلامی علیه عربستان باشد. ایران و عربستان از چند سال پیش در کشورهای منطقه، مانند سوریه، عراق، لبنان، بحرین و یمن درگیر یک جنگ نیابتی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر