کمیته حقوق بشر برای کره شمالی (HRNK)، در آخرین گزارش خود کره شمالی را حامی تروریسم و تهدیدی برای حقوق بشر در چندین منطقه جهان، و از جمله ایالات متحده آمریکا، دانست، و به همکاریهای این کشور با ایران در زمینه تجهییز شبه نظامیان پرداخت. 

این کمیته گزارش خود را با عنوان "زرادخانه وحشت- کره شمالی، دولت حامی تروریسم" در 27 آوریل در شهر واشنگتن منتشر کرد. 

جاشوا ستانتون، حقوقدان متخصص کره شمالی و نویسنده این گزارش، معیارهای قانونی یک دولت حامی تروریسم را فهرست کرده، پیامدهای قانونی این لیست را مورد بررسی قرار داده و تطبیق کره شمالی با این معیارها را نشان داده است. 

مارکوس نولاند، عضو هیات مدیره HRNK، گفت: "زرادخانه وحشت، یک بررسی دقیق از قوانین و سیاستهایی است که یک دولت حامی تروریسم را معرفی می کند. این گزارش تحقیقی جامع از فعالیتهای کره شمالی در ارتباط با این معیارهای قانونی است، و برای سالیان متمادی معیارهای مرجع و ماخذ در این ارتباط خواهد بود." 

کره شمالی در سال 2008 از لیست دولتهای حامی تروریسم خارج شد. این گزارش به ترورها و آدم ربایی های این کشور در قبل و بعد از سال 2008 به تفصیل می پردازد، و نشان می دهد که این کشور باید بار دیگر در این لیست قرار بگیرد.


در این گزارش آمده است که "رهیابی و دستیابی های مکرّر به محموله های سلاح های نظامی که کره شمالی برای جمهوری اسلامی ایران و مشتریان این کشور نظیر حزب الله لبنان و سازمان فلسطینی حماس" ارسال می کند، نقش حیاتی رژیم کره شمالی در تجهیز گروه های تروریستی مورد حمایت تهران را آشکار می سازد.

ایران هم اکنون در کار تجهییز شبه نظامیان حوثی در یمن، عصائب اهل الحق، حزب الله و سازمان بدر در عراق، و همچنین یگانهایی از شیعیان عراقی، پاکستانی و افغان برای جنگ در سوریه است و از طریق سپاه قدس، فعالیتهای نظامی برون مرزی خود را سازمان می دهد. 

کمیته حقوق بشر برای کره شمالی، در سال 2001 با حضور عده ای از متخصصان سیاست خارجی و حقوق بشری تشکیل شد تا توجه عمومی به وضعیت حقوق بشر در کره شمالی جلب کند.