۱۳۹۴ فروردین ۳۰, یکشنبه

پارس هاي خوابيده سلامي- جواب درخواست بازدید از مراکز نظامی را با سرب داغ می‌دهیم


سیاست

جانشین فرمانده سپاه: جواب درخواست بازدید از مراکز نظامی را با سرب داغ می‌دهیم

سردار حسین سلامی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت که هرگونه تقاضای بازدید از مراکز نظامی ایران را "با سرب داغ" پاسخ خواهیم داد. وی همچنین حمله عربستان به یمن را "استثنایی‌ترین حماقت آل سعود" خواند.
سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در برنامه تلویزیونی "نگاه یک" در شبکه اول تلویزیون ایران درباره بازدید از مراکز نظامی ایران گفت: «هرکس از این حرفها [بازدید از مراکز نظامی ایران] بزند، جواب آن را با سرب داغ خواهیم داد.»
وی که به مناسبت ۲۹ فروردین، "روز ارتش"، سخن می‌گفت، تاکید کرد که جمهوری اسلامی حتی اجازه فکر کردن به موضوع بازدید از مراکز نظامی‌اش را هم نخواهد داد. به گفته او، کشورهای غربی "حتی در رویاهایشان این اجازه را نخواهند داشت که از عادی ترین اماکن نظامی ما بازدید کنند".
یکی از موارد اختلاف که بارها در مذاکرات اتمی ایران با قدرت‌های جهانی مطرح شد، موضوع بازدید از برخی مراکز نظامی ایران است. بر اساس پروتکل الحاقی آژانس بین‌الملی انرژی اتمی، بازرسان این آژانس اجازه دارند از تمامی مراکزی که لازم می‌دانند، بازدید کنند. ایران معتقد است این بند شامل مراکز نظامی نمی‌شود.
سردار سلامی تاکید کرد که "حریم پایگاه‌های نظامی باید حفظ شود". او گفت: «اینکه یک بازرس خارجی به پادگان نظامی سر بزند، به معنی اشغال سرزمین است چون همه اسرار و رازهای دفاع ما در اینجاست. این به معنی تحقیر ملی است، حتی گفتگو در این موضوع.»
وی در عین حال تاکید کرد: «مطمئنم مردان ما در عرصه نبرد دیپلماتیک دارای چنان ارتفاعی از حیثیت، عزت و ایمان هستند که اگر دشمن بخواهد در این باره حرفی بزند چنان مشتی بر صورت آنها خواهند زد که با سرعت چند برابر صوت به پایتخت‌هایشان بروند.»
"بر اساس راستی‌آزمایی با دشمن توافق نمی‌کنیم"
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنانش درباره این که کشورهای پنج به علاوه یک گفته‌اند توافق با ایران بر اساس راستی‌آزمایی است، تاکید کرد که ایران با "دشمن" بر اساس راستی‌آزمایی توافق نمی‌کند چرا که "بی‌اعتمادی ایران به آنها بی‌انتهاست".
وی تاکید کرد که اگر غربی‌ها در چنین فضایی صحبت کنند همه چیز به روز اول خود باز خواهد گشت. سردار سلامی گفت: «جلوی پای دشمن فرش قرمز پهن نخواهیم کرد. ایران، بهشت جاسوسان نمی شود.»
این فرمانده سپاه همچنین "روی میز بودن گزینه نظامی علیه ایران" را نگران‌کننده ندانست و گفت ایران ظرفیت دفاعی گسترده‌ای در تمام منطقه دارد. به گفته او، ایران "یا در جنگ مستقیم با آمریکا بوده مانند هشت سال جنگ با عراق" و یا "در جنگ نیابتی" بنابراین ضعف و قدرت آمریکا را خوب می‌شناسد.
"دیدن گوریل انگوری به جای صحبت‌های نتانیاهو"
سردار حسین سلامی درباره نگرانی نتانیاهو از توافق اتمی با ایران گفت: «نتانیاهو دارای حداقل اعتبار سیاسی است. ترجیح می‌دهم بجای گوش دادن به حرف‌های او کارتن "گوریل انگوری" را ببینم.»
این جانشین فرمانده سپاه "ایران هراسی" اسرائیل را طبیعی دانست چرا که به گفته او اسرائیل تا قبل از انقلاب ایران در هیچ جنگی شکست نخورده بود، اما پس از انقلاب ایران در هیچ جنگی پیروز نشده است.
"حمله به یمن؛ حماقت آل سعود"
حسین سلامی حمله ائتلاف به رهبری عربستان به یمن را "استثنایی‌ترین حماقت آل سعود" دانست که به گفت او "از چهره اسرائیلی آنها پرده برداشت".
جانشین فرمانده سپاه مدعی شد که "چون عربستان در داخل حاکمیت خود دچار چالش شده" برای حل آن از ماجرای حمله به یمن کمک گرفته است. وی تصریح کرد که اگر عربستان در یمن موفقیتی به دست آورد سراغ همسایگانش خواهد رفت، بنابراین مشارکت کشورهای عربی در این حمله نوعی "خودکشی" است.
این فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد که عربستان "به زودی با عکس‌العمل‌های نگران‌کننده و مخرب" روبرو خواهد شد. وی با اشاره به تصرف یک فرودگاه در یمن به دست القاعده، گفت: «آیا عربستان می‌تواند تضمین دهد که اتفاقی مثل ۱۱ سپتامبر برای برج نشینان کشورهای عربی رخ ندهد؟»
نیروهای ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی حدود سه هفته پیش حمله‌های گسترده هوایی خود به مواضع شیعیان حوثی در یمن را آغاز کردند. بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها، به طور متوسط روزانه ۳۰ حمله هوایی به یمن از سوی این گروه صورت می‌گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر