کشته شدن آدم گادان، یکی از اعضای آمریکایی القاعده و «مغز» رسانه‌ای این گروه در پاکستان، ضربه سنگینی به القاعده تلقی می‌شود بویژه که  قتل وی در شرایطی صورت می گیرد که این گروه درگیر یک جنگ تبلیغاتی با داعش است.
یک مقام آمریکایی روز جمعه ۲۳ آوریل اعلام کرد، گادان عضو برجسته القاعده که به خیانت به ایالات متحده متهم است، در حمله هوایی به یکی از پایگاه‌های القاعده در پاکستان واقع در نزدیکی مرز افغانستان کشته شد.
احمد رشید نویسنده و کار‌شناس در امور القاعده و طالبان با تایید این خبر گفت: «مرگ گادان برای القاعده ضربه بسیار سنگینی است زیرا او مسئول جبهه اطلاع رسانی این گروه به شمار می‌رفت».
وی افزود: «در حالی که دولت خلافت اسلامی «داعش» در صحنه‌های تبلیغاتی، فعالیت‌های رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی، به موفقیت های چشمگیری دست یافته است، نیاز القاعده به شخصی چون گادان بسیار ضروری و مهم بوده است، بخصوص که وی در برقراری ارتباط با افراد انگلیسی زبان‌ از طریق وب سایت ها  و دیگر شبکه‌ها مانند توئيتر وغیره بسیار موفق بود».
پیشتر ایالات متحده آمریکا مبلغ یک میلیون دلار برای کسی که مکان یا پناهگاه گادان را به آن‌ها نشان دهد، پاداش تعیین کرده بود.
گادان ۳۰ سال پیش در ایالت اریگون آمریکا متولد و در کالیفرنیا بزرگ شد. او در هفده سالگی به دین اسلام گروید.
وی پس از مدتی به عضویت القاعده در آمد و به عنوان سخنگوی و مترجم این گروه شناخته شد.
وزارت دادگستری آمریکا در سال ۲۰۰۶ اعلام کرد که گادان اولین کسی است که پس از جنگ جهانی دوم به خیانت به کشور متهم شد.
وی مدتی نیز در موسسه «السحاب» شاخه رسانه‌ای القاعده مشغول کار شد و در چندین تصویر ویدیویی در حالی که عمامه بر سر کرده و به ایالات متحده تهدید و هشدار می‌داد، ظاهر شده بود.
به گفته مقامات آمریکایی گادان در ‌‌نهایت در ماه ژانویه طی حمله یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به مواضع طالبان و القاعده در پاکستان، کشته شد.
در این حمله هوایی یک آمریکایی و یک ایتالیایی که سال در دست القاعده اسیر بودند نیز کشته شدند.