۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۰, پنجشنبه

نسل خميني دجال دجال است - گزارش رویترز از "شبکه مخفی تدارکات هسته‌ای ایران

گزارش رویترز از "شبکه مخفی تدارکات هسته‌ای ایران"

بنا به یک گزارش، بریتانیا هیئت تحریم‌های سازمان ملل را در جریان وجود یک شبکه تدارکات هسته‌ای قرار داده که ایران از آن برای تأمین نیازهای هسته‌ای خود استفاده می‌کند. نام دو شرکت ایرانی تحت‌تحریم هم ذکر شده است.
ایران از یک شبکه مخفی برای تهیه تجهیزات مورد نیاز در برنامه هسته‌ای خود استفاده می‌کند. این مدعایی است که به نوشته خبرگزاری رویترز در گزارش محرمانه سازمان ملل انعکاس یافته است.

بر اساس خبری اختصاصی که رویترز روز پنجشنبه (۳۰ آوریل/ ۱۰ اردیبهشت) منتشر کرد، بریتانیا اطلاعات در مورد این شبکه و دو شرکت مرتبط با آن را در تاریخ ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) در اختیار هیئت تحریم‌های سازمان ملل گذاشته است.
"کالای الکتریک" که در فهرست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد و "شرکت تکنولوژی سانتریفوژ ایران" که در فهرست تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، دو شرکتی هستند که در گزارش یادشده به نام آنها اشاره شده است.

در گزارش هیئت تحریم‌های سازمان ملل آمده که به دلیل تنگی وقت فرصت نشده منبع مستقل دیگری درستی اطلاعات دریافت‌شده از بریتانیا را بررسی کند. بریتانیا و ایران تا زمان تنظیم این گزارش به این مدعا پاسخی نداده‌اند.

این خبر در حالی منتشر شده که ایران و گروه موسوم به ۵+۱ پس از امضای تفاهم‌نامه‌ای در لوزان سوئیس مشغول رایزنی بر سر متن توافق جامع هستند. ضرب‌الاجل تنظیم این سند ۳۰ ژوئن (۹ تیر) تعیین شده است.

اگر وجود شبکه‌ای که در گزارش سازمان ملل ذکر شده اثبات شود، ممکن است به تردیدها نسبت به پایبندی ایران به توافق نهایی با غرب افزوده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر