۱۳۹۳ بهمن ۱۳, دوشنبه

از آثار شوم دزدي وغارت دستگاه فاسد خميني وخامنه اي - هجوم بی سابقه گرد ریزه‌ها خوزستان را به جهنمی برای مردم تبدیل کرده است

هجوم بی سابقه گرد ریزه‌ها خوزستان را به جهنمی برای مردم تبدیل کرده است
     
 
  ار اف اي
معصومه شهریاری روزنامه نگار مقیم تهران با اشاره به اینکه هم اکنون شهر اهواز برای خرید چند دستگاه ماشین مالچ پاشی مشکل دارد اظهار عقیده می کند کشوری که روی منابع نفتی خوابیده است و از هر جهت می تواند مردم را تامین کند، حداقل این توقع وجود دارد که برای مردم شهر اهواز چند ماشین مالچ پاشی خریداری شود که حداقل بتوانند بدون زجر و شکنجه نفس بکشند.

 گرد ریزه هائی با غلظت آلایندگی ده هزار میکروگرم در متر مکعب، در چند روز گذشته خوزستان را در شرایط دشواری قرار داد که بروایت مسئولان محیط زیست، این منطقه بالاترین میزان غلظت آلایندگی در سال جاری را از سر گذرانده است.
به گفته رسانه ها اهواز بالاترین میزان الودگی را تا هفتاد برابر حد مجاز تجربه کرد.
سید شریف حسینی نماینده اهواز در مجلس اسلامی دررابطه با آلودگی روزهای اخیر در خوزستان بدلیل هجوم ریزگردها، اعلام کرد که میزان آلودگی روزهای گذشته در این منطقه به 66 برابر استانداردهای جهانی رسیده است.
نماینده اهواز در جمع خبرنگاران مدعی شد که در سال جاری حدود 22 هزار نفر به علت بیماری های تنفسی به بیمارستان های مختلف استان خوزستان مراجعه کرده اند.
این در حالی است که نماینده مردم بهبهان در مجلس نیز روز گذشته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را مورد خطاب قرار داد که " بهبود هوای این استان با حرف، تبلیغ و نشست خبری محقق نمی شود."
این سخنان کنایه آمیز نماینده بهبهان خطاب به مسئولین محیط زیست در حالی ایراد می شوند که معصومه ابتکار در فیس بوک خود گزارشی از اقدامات انجام گرفته در رابطه با مبارزه علیه گرد و غبار منتشر کرد. او توضیح داده است که متاسفانه در سال آبی جاری میزان بارندگی خوزستان و البته بسیاری استان های دیگر مانند ایلام و حتی تهران بسیار کاهش یافته و این سبب خشک شدن خاک و کاهش رطوبت شده که با کمترین وزش باد هوا را دچار گرد و غبار می کند.
ابتکار ار تشکیل ستادی در سطح ملی خبر می دهد که برای مقابله با این مشکل تشکیل شده و برای هر استان نقشه نقاط تولید کننده گرد و غبار شناسائی و برنامه های اقدام هم تنظیم شده است. او اضافه می کند که در استان خوزستان عملیات " مالچ پاشی " و کاشت گونه های مقاوم به عهده وزارت نفت و سازمان جنگل ها و مراتع کشور است.

ابتکار همچنین از کم کردن یکی از منابع مهم آلودگی شهر اهواز به خاطر فرآوری 50 هزار بشکه نفت سنگین خبر داد که "میزان ان به حدود نصف کاهش یافته و در نتیجه آلودگی های مربوطه نیز کاهش یافته است."
این در حالی است که شریف حسینی نماینده اهواز در سخنان دیروز خود از اقداماتی که باید انجام می شد اما نشد گله داشت و گفت که دولت عزمی برای رفع الودگی هوای استان ندارد. او مدعی شد که گامی در راه کاهش آلودگی هوای استان برنداشته اند.
حسینی در خواستها برای انتقال به سایر استان ها از سوی کارمندان ساکن خوزستان را " بیشمار" توصیف کرد. وی همچنین از 22 هزار نفری یاد کرد که در سال جاری به علت بیماری های تنفسی به بیمارستان های مختلف استان مراجعه کرده اند.
محمد باقر شریعتی نماینده مجلس روز گذشته با اشاره به وجود بیش از 12 میلیون هکتار بیابان که در ایران وجود دارد و شش میلیون هکتار از آنها دارای گرد و غبار و شن هستند مدعی شد که " هیچ اراده ای برای کاهش بیابان زدائی در کشور وجود ندارد."
بد نیست بدانید که "مدیر ملی ملی مقابله با پدیده گرد و غبار و ریزگرد " ضیا الدین شعاعی با اشاره به حوادث اخیر خوزستان این میزان گرد و غبار و سرعت باد را " استثنائی و بی سابقه " توصیف کرد.
در گفتگوئی با معصومه شهریاری روزنامه نگار اجتماعی در تهران او یاد آوری می کند که این پدیده سابقه ای طولانی دارد و به سالهای هشتاد برمی گردد. او می گوید دولت های مختلف با رفتار های متفاوتی نسبت به این پدیده برخورد کرده اند.
شهریاری اعتقاد دارد که در مجموع نطق ها و سمینارها با عملکرد جدی مسئولان همراه نبوده است. او مثال می زند که از سال 90 بودجه ای در نظر گرفته شد تا 200 هزار هکتار از شن های روان در خوزستان را مالچ پاشی کنند. اما امروز که چهار سال از اغاز این پروژه گذشته تنها 12 و نیم در صد از سطح مورد نظر مالچ پاشی شده است.
شهریاری عقیده دارد که مشکلاتی که استان خوزستان داشته در سالهای گذشته دولت به دولت وخیم تر شده تا رسیده است به به دولت جدید.
معصومه شهریاری با اشاره به اینکه هم اکنون شهر اهواز برای خرید چند دستگاه ماشین مالچ پاشی مشگل دارد اظهار عقیده می کند کشوری که روی منایع نفتی خوابیده است و از هر جهت می تواند مردم را تامین کند، حداقل این توقع وجود دارد که برای مردم شهر اهواز چند ماشین مالچ پاشی خریداری شود که حداقل بتوانند بدون ذجر و شکنجه نفس بکشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر