۱۳۹۶ اردیبهشت ۱, جمعه

هراس و نگرانی حکومت آخوندی در پی دیدار جان مک‌کین از مقر مجاهدین در آلبانی

هراس و نگرانی حکومت آخوندی در پی دیدار جان مک‌کین از مقر مجاهدین در آلبانی


Maryam Rajavi - John Mc K yen-min
چند روز پس از دیدار سناتور جان مک‌کین و خانم مریم رجوی در تیرانا، دیده‌بان اطلاعات آخوندی پرده‌ها را کنار زد و در مطلبی پراز غیظ و نگرانی، تحت عنوان «یک دیدار و چندهشدار»، به شکست توطئه رژیم برای نابودی مجاهدین قبل از انتقال از عراق، اعتراف کرد و نوشت: «سپاه و نیروهای امنیتی تا زمانی که مجاهدین در خاک عراق بودند: «تا زمانیکه این گروه و اعضای آن در خاک عراق بودند، سپاه و نیروهای امنیتی فرصتی برای حل و فصل این منازعه را داشتند و هم‌اکنون این فرصت چشم‌انداز خود را از دست داد».
دیده بان وزارت منفور سپس با حسرت و افسوس می‌افزاید: «البته به لطف دولت مستقر در عراق و به واسطه سیاستهای عبادی نخست‌وزیر عراق که به آمریکا نزدیک‌تر شد، این گروه توانست خاک عراق را ترک و به آلبانی نقل مکان کند. متأسفانه آش آن‌قدر شور شده که حالا سناتور مک‌کین مستقیماً به دیدار رهبر این گروه می‌رود و برای ایران رجزخوانی می‌کند»
آنگاه نوبت به تصفیه حساب انتخاباتی و جنگ گرگها بین وزارت اطلاعات کابینه روحانی و باند رقیب می‌رسد و دیده‌بان اطلاعاتی با اعتراف ضمنی به درماندگی سپاه پاسداران در مداخله در سوریه، اضافه می‌کند: «چه خوب می‌بود که برخی نیروها و جریانها به جای جنگ و دعوا راه‌انداختن با کارنامه درخشان وزیر محترم اطلاعات حجت الاسلام علوی که در ۴سال گذشته بی‌حاشیه در دولت آقای روحانی مشغول به خدمت بوده، تجارب لازم برای برخورد با این گروه را می‌گرفت و در بستری حرفه‌یی و عملی اقدامات خود را با وزارت اطلاعات هماهنگ می‌ساخت. دغدغه و اشتغال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه منجر به غفلت جدی گردید»!
دیده بان وزارت نشان، در نتیجه‌گیری و تحلیل خود ضمن اعتراف به روحیه باختگی مزدوران و نیروهای وفادار به نظام، نسبت به خطر مجاهدین برای تمامیت رژیم هشدار داده و چنین می‌نویسد: «این غفلت حال سرباز کرده و نشان می‌دهد که این گروه دست بازتری در تحولات میدانی خواهد داشت. هر چند که فاصله جغرافیایی می‌تواند در تأثیرگذاری مستقیم خدشه وارد کند اما ناگفته نماند که این گروه تجارب بسیاری در بسیج و سازماندهی داشته و بالقوه می‌تواند تهدید امنیتی برای کشور باشد. استفاده از شبکه‌های داخل کشوری و همچنین تأثیر گذاری بر روی مخاطبین خاکستری می‌تواند در زمره تلاشهای این گروه تبیین گردد و موجی از دلسردی را در بدنه نیروهای وفادار به نظام و کشور ایجاد کند».
در واکنش غیظ آلود دیگری، روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی نوشت:‌ سناتور مک‌کین که همواره یک پای نشست‌های (مجاهدین) بوده است، در جمع اعضای (مجاهدین) گفت: باید با نقش (رژیم) ایران در عراق و سوریه مقابله شده و هرچه زودتر اسد نیز از قدرت کنار گذاشته شود. مک‌کین ضمن قدردانی از رهبری مریم رجوی، گفت: من مطمئن هستم روزی ایران آزاد خواهد شد و ما در میدان آزادی گردهم خواهیم آمد.
این رسانه حکومتی افزود:‌ کنگره آمریکا طی سال‌های گذشته یکی از بارزترین عرصه‌های (فعالیت مجاهدین) بوده است، جایی که مجاهدین توانسته تعدادی حامی سرسخت برای خود دست و پا کنند. برای نمونه، سال گذشته و در آخرین روزهای حکومت اوباما، تعدادی از اعضای ارشد کنگره آمریکا در ادامه اقدامات خود، پیش‌نویس قطعنامه‌یی تحت عنوان «تامین ایمنی و امنیت افراد مستقر در کمپ لیبرتی در عراق و انتقال آنها به آلبانی» به این مجلس ارائه دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر