۱۴۰۲ مرداد ۲۹, یکشنبه

به بهانه در آستانه سالگرد قیام ۱۴۰۱- پاسدار نقدی و اعتراف به ریزش در سپاه پاسداران

 

 به بهانه در آستانه سالگرد قیام ۱۴۰۱-  پاسدار نقدی و اعتراف به ریزش در سپاه پاسداران

پاسدار نقدی و اعتراف به ریزش در سپاه پاسداران

بریده مزدورهای اطلاعات وسپاه قدس مانند مسعود وابراهیم خدابنده وهادی شبانی وصالحی وعلیمرادی واکرامی ..... مواظب باشند سکته نکنند ودر حالی که نشخوارهای ولایتی ووزارتی انجام میدهند به دست پروده حاج قاسمشان هم نظری داشته باشند
برخی ازبریده مزدوران اطلاعات وسپاه که علیه مجاهدین وقیام وقیام آفرینان شورشگر پس مانده های ولایت ووزارت را نشخوار میکنند

نقدی، اقتدار سپاه، ریزش چند هزار نفری و خنده حضار!

محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌ کننده‌ی سپاه پاسداران حکومت ایران، در یک برنامه‌ی تلویزیونی به ریزش‌‌های چند هزار نفره در سپاه خامنه‌ای اعتراف کرد.

به موازات قیام و اعتراضات سراسری ایران که از تابستان سال ۱۴۰۱ شروع شد، ریزش در نیروهای نظامی و سرکوب خامنه‌ای هم رو به ازدیاد گذاشت.

به عبارت دیگر نبود چشم‌‌انداز و آینده برای حکومت خامنه‌ای و ترس از حسابرسی در پیشگاه مردم ایران در آينده، وحشت را بر اردوی خامنه‌ای و سپاه پاسداران مستولی ساخته به نحوی که در بیش از هفت ماهی که از شروع قیام و اعتراضات سراسری در ایران می‌گذرد، بسیاری از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران از ریزش و بریدگی در بین این ارگان حکومتی سخن گفته‌اند.

در آخرین مورد از این سنخ اظهارات، پاسدار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌ کننده‌ی سپاه خامنه‌ای در گفتگویی در شبکه‌ی‌ خبر تلویزیون حکومت ایران به تاریخ دوم اردیبهشت ۱۴۰۲ پرده از گوشه‌هایی از ریزش‌ها و بریدگی‌ها در سپاه خامنه‌ای برداشت.

«اقتدار» سپاه و ریزش‌های چند هزار نفری در آن!

نقدی در این مصاحبه عمدتا در مقام روحیه‌ دادن به بدنه‌ی ریزشی سپاه برآمده بود و مانند همیشه و به سیاق ثابت مقامات ارشد حکومت ایران و فرماندهان سپاه سعی در آن دارد تا با عناوین و الفاظ دهان‌ پر کن، «قدرت و ابهت» سپاه را به نمایش بگذارد، اما در میان سخنانش مجبور شده داده‌هایی را بیرونی کند که نشان می‌دهد در میان سپاه، ریزش‌ها بسیار فراگیرند به نحوی که متوسط سابقه‌ی اعضای سپاه پاسداران به ۱۳ سال بیشتر نمی‌رسد.

نقدی در بخشی از اظهارات خود گفت سپاه در حال حاضر یک عضوگیری سالانه دارد که جای نیروهای قدیمی خودش را پر می‌کند و با احتساب این نفرات جدیدالورود که چند هزار نفر نیرو در سال هستند که در سنین ۱۸… ۱۹ سالگی هستند متوسط «عمر پاسداری» ۱۳ سال است!

وی سپس آشکارا به ریزش چند هزار نفری در سال در سپاه پاسداران اشاره می‌‌کند و می‌افزاید متوسط عمر پاسداری ۱۳ سال است زیر ۱۵ سال است و عدد طبیعی است که اگر بخواهد سپاه توسعه پیدا کند و ریزش‌ آن با ورود جوان‌ها با هم برابر شوند سن متوسط می‌شود ۱۵ سال!

با این سخنان نقدی به ریزش سیستماتیک حداقل چند هزار نفری در بدنه‌ی سپاه پاسداران اعتراف می‌‌کند و پس از آن که اعلام می‌دارد که سپاه پاسداران، الان یک نیروی جوان است و چنان که گویی خود نیز حرف خود را به سخره گرفته باشد می‌افزاید «حالا ممکن است فرماندهانی داشته باشیم که توی دفاع مقدس بوده‌اند و شما می‌‌بینید اینها ریش‌شان سفید شده می‌گویید خب»! ولی تمام بدنه‌ی سپاه جوان هستند.

نقدی و ادعای بیش از ۳۵ سال سابقه کار و بدنه‌ی جوان!

شایان یادآوری است که از پایان جنگ ایران و عراق که نقدی از آن با عنوان «دفاع مقدس» نام می‌برد ۳۵ سال گذشته است و کسانی که در رده‌های بالای سپاه قرار دارند حداقل بیش از ۳۵سال است که در این نیرو هستند! با این وجود نقدی از بدنه‌ی جوان سپاه سخن می‌گوید و از اقتدار نداشته‌ی آن.

شایان ذکر است در گرماگرم قیام و در اسنادی سری و محرمانه که از دیدار فرماندهان ارشد سپاه پاسداران با خامنه‌ای فاش شد، در آن تاکید شده بود که در درون سپاه پاسداران و نیروهای بدنه آن ریزش‌های بسیاری وجود دارد.

در روزهای پایانی اسفند ۱۴۰۱، کانال تلگرامی «وقت آزادی» گزارشی محرمانه را منتشر کرد که در آن اشاره شده بود ۵۸ نفر از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در روز ۱۳ دی ۱۴۰۱، در سالروز جسد شدن قاسم سلیمانی، در نشستی با خامنه‌ای به وی گفته‌اند که بسیاری از نیروهای سپاه تمرد کرده و حاضر به اجرای دستورات سرکوب علیه مردم و جوانان در قیام و اعتراضات نیستند.

در همین زمینه

 فرمانده سابق سپاه پاسداران هم اعلام بریدگی کرد!

در این گزارش به نقل از فرماندهان سپاه آمده بود که هواداری از حکومت در میان نیروهای سپاه و دیگر نیروهای نظامی و انتظامی، دستخوش ریزش و بریدگی شده و درگیری‌هایی در برخی از لشکرها بر سر همدردی با مردم در مقابل حکومت رخ داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر