۱۳۹۵ تیر ۲۶, شنبه

خمینی چگونه وچرا 2تیمساربالای ارتش ، فلاحی وفکوری ووزیر دفاع و2 فرمانده ناراضی وپر نفوذ سپاه را کشت


 خمینی چگونه وچرا 2تیمساربالای ارتش ، فلاحی وفکوری  ووزیر دفاع و2 فرمانده ناراضی وپر نفوذ سپاه را کشت 
 قتل وحذف فيزيکي تيمسار فلاحي وتيمسار فکوري که در مقابل خميني وسپاه ميايستادندوزير بار طرحهاي  سپاه پاسداران نميرفتند 
لینک به منبع

در1.5 سال ابتدای انقلاب وچند ماهی که از جنگ ضد میهنی وخانمانسوز ایران وعراق که با تحریک خمینی آغاز شد یک مافیائی به نام کمیته ویژه شکل گرفت که علاوه بر جنگ بر روی بحرانهای موجود در نظام متمرکز بود.
از آنجا که جنگ از اهم مهمات وواجبات ویک نعمت اللهی از طرف خمینی قلمداد میشد افراد بالای دست اندر کار این جنگ خانمانسوز نیز مسئولیت کمیته ویژه ویا کمیته بحران را داشته وآنرا هدایت میکردند.
این کمیته چندین دستور کار داشت یکی از این دستورکارها، اسلامی کردن وحزب اللهی کردن دستگاه ونظام حاکم بر مملکت  وبر داشتن موانعی که بر سر راه این کار وجود داست بود.
این طرح توسط صیاد شیرازی محسن رضائی ورفسنجانی مقدمتا بحث شد ودر کمیته بزرگتری که بهشتی ،خامنه ای واحمد خمینی هم حضور داشت بررسی وباز بینی شد ومسیر اجرائی شدن وتضادهایش نیز بحث گردید.
بعد از بحث در کمیته دوم قرار شد که این مهم درملاقات با خمینی مطرح وبعد از اینکه خمینی قبول کرد اجرائی شود ، در حضوربهشتی ، خامنه ای ،رفسنجانی ،احمد خمینی ،محسن رضائی وصیاد شیرازی این مسئله  با خمینی مطرح شد وگفته شد که علت اصلی پیش نرفتن جنگ ،علت اصلی خرابی اوضاع وعلت اصلی پیش نرفتن اهداف انقلاب اسلامی این است که بچه های حزب اللهی منزوی وبکار گرفته نمیشوند واین امر یک موانعی دارد وتا این موانع برداشته نشوند کاری از پیش نخواهیم برد.
 خمینی برافروخته شد وبه تندی به حاضرین گفت این قابل قبول نیست وبروید همه این موانع را بر دارید تا اهداف انقلاب اسلامی بر آورده شود وخطاب به بهشتنی ورفسنجانی هم گفت آقایان بررسی کنند وبچه های حزب اللهی را به راس امور منصوب نمائیداعم از ادارات ارتش وامورات جنگی.
البته بخشی از مطالب بحث شده در حضور خمینی بعدها علنی شد که خمینی هم در تلویزیون رسمی از خود انتقاد کرد ودستور داد که انقلابی عمل کنید وبگیرو به بند واعدام در ملاء عام راه بیندازید تا کار پیش برود.
 در این قسمت ما میخواهیم بپردازیم که چرا فکوری وتیمسار فلاحی در لیست حذف فیزیکی کمیته قرارگرفته و کشته شدند وچگونه از سر راه برداشته شدندوچرا؟
با این مقدمه که جان کلام است ،میتوان ریشه بسیاری از حذف فیزیکی ها ،قتل ها بازخریدها واخراج هاوتصفیه ها را خواند.
تیمسارفکوری وتیمسار فلاحی  نظامی بودند ، آنها در امورات نظامی مطلقا روش ها وتاکتیک ها ی نظامی سپاه را قبول نداشتد ،آنها طراح چند عملیات بزرگ جنگی بودند ئرئشهای منظم وحساب شده داشتند ،از میان این عملیات بزرگ میتوان
عملیات کمان ۹۹ و عملیات اچ- ۳را نام برد آنهاارتش را وصلاحیت جنگی ارتش را بیشترقبول داشتند آنها تحت فرماندهی کل قوا بودند ودخالتهای بی جای سپاه در این امورات جنگی ونظامی را قبول نداشتند آنها از طرحهای ستادفرماندهی ارتش حمایت میکرد هردوی آنها دوست مصطفی چمران بودند وبا رها با او دیدار ومشورت های نظامی داشتند .
 فکوری بارها بصورت خصوصی با خمینی دیدار داشت در برخی از این دیدارها ، خمینی بشدت عصبانی شد وتوان شنیدن انتقادهای فکوری از سپاه را نداشت.
از طرف دیگر کمیته ویژه بخصوص رفسنجانی محسن رضائی وصیاد شیرازی از دست فکوری ناراضی کلافه بودندوپیش خمینی شکوه وشکایت میکردند ومیخواستند که ارتش تحت امر سپاه عمل کند وهر روز تضادها بالا میگرفت.
پس در این نقطه فکوری وفلاحی سد منویات کمیته ویژه حزب اللهی کردن کل دستگاه میشودیعنی یکی از موانع طرحهای کمیته  ویژه ولی فقیه بحساب میایند خمینی هم که فتوایش را قبلا داده بود" هر مانع ای را برای حزب اللهی کردن دستگاه میتوانید از سر راه بردارید "وبدین صورت هر دوی آنها به همراه تعدادی دیگر در لیست حذف فیزیکی قرار میگیرد.
هواپیمائی که فکوی وفلاحی را حمل میکرد هرکولی C130نام داشت
 C130 ملقب به هرکولس که بسیاری آن را موفق‌ترین طرح در ساخت هواپیماهای ترابری تاکتیکی در عرصه نظامی می‌دانند، اوایل دهه 50 میلادی در آمریکا ساخته شد، نکته قابل توجه آن است که در دنیا چند هواپیمای محدود، لایق عنوان «JUST HAPPEND» شده‌اند که معنی آن به صورت لفظی، «معجزه تکرار نشدنی» است، هرکولس یکی از این معجزات تکرار نشدنی است.


این هواپیما دارای 4 موتور توربوپراپ از نوع آلیسون T56 است تا در صورت از کار افتادن یک یا 2 موتور، به راحتی قابل  پرواز و کنترل باشد اما در سانحه هفتم مهر 1360 به ناگاه هر 4 موتور این پرنده در یک آن از کار می‌افتد.

امیر «علی صولتی» خلبان همان سانحه است؛ حادثه‌ای که درست در پایان عملیات بزرگ شکست حصر آبادان و ماه‌های آغازین جنگ رخ داد و فرماندهان برجسته سپاه و ارتش نظیر شهید یوسف کلاهدوز،شهید موسی نامجو، شهید ولی‌الله فلاحی، شهید جواد فکوری و شهید محمد جهان‌آرا در آن حضور داشتند.

درباره این سانحه سخنان بسیاری گفته شده که برخی از این مطالب به لحاظ صحت و سقم چندان مورد تایید نیست.

به مناسبت سی و چهارمین سالگرد وقوع این حادثه به سراغ خلبان آن پرواز رفتیم تا ماجرای حادثه را بی واسطه از او بشنویم.
ادامه مطلب ومصاحبه را در اینجا بخوانید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر