۱۳۹۷ مهر ۱۲, پنجشنبه

دخالت مرگباررژیم ایران در یمن- در پوش کشتی”ساویز“ که مخصوص تجارت و وابسته به سازمان ملل ‌متحد است

دخالت مرگباررژیم ایران در یمن- در پوش کشتی”ساویز“ که مخصوص تجارت و وابسته به سازمان ملل ‌متحد است

دخالت مرگباررژیم ایران در یمن
دخالت مرگباررژیم ایران در یمن
در هر کجای خاورمیانه تنش، درگیری، تروریسم و بی‌ثباتی وجود داشته باشد، لاجرم اثر انگشت رژیم و همپالگی‌هایش به‌خوبی هویدا می‌شود و صد البته این چیز پوشیده و پنهانی نبوده و نیست.
این بار دوربین‌ها در تاریخ یکشنبه ۳۰سپتامبر ۲۰۱۸ تصاویری از تحرکات مشکوک یک کشتی ایرانی در نزدیکی سواحل یمن که محموله‌هایی را در اختیار یک قایق‌ سریع السیر دیگر به نام زرین قرار می‌داد، به ثبت رساندند.
بر اساس شواهدی که دیده و بررسی شده این کشتی”ساویز“ نام دارد و مخصوص تجارت و وابسته به سازمان ملل ‌متحد است اما در حال حاضر، رژیم ایران از این کشتی جهت انتقال سلاح و مهمات به حوثی‌ها در یمن استفاده می‌کند.
طبق تصاویری که در فیلمها و عکس‌ها مشاهده شده، این کشتی دارای دو قایق نظامی و بیش از ۱۶ابزار نظامی مانند رادارهای شناسایی سطحی و هوایی، دستگاههای استراق سمع و همچنین یک سیستم پیشرفته نظامی و فضایی است که ماهیت آن با کشتیهای تجاری! سازگار نیست. از طرفی دوربینهای گزارشگران العربیه، عملیات قاچاق اسلحه و انتقال آن را کاملا ثبت کرده‌اند.
به گفته سازمان کشتیرانی وابسته به سازمان ملل، لنگر انداختن یک کشتی به مدت
سه سال در دریا آنهم بدون داشتن مأموریت تحقیقات علمی ثبت شده، امری «غیر طبیعی و مشکوک» است. از طرف دیگر کارشناسان سازمان ملل ‌متحد عقیده دارند که ایران به منع ارسال اسلحه برای شورشیان یمن پای‌بند نیست. آنها با بررسی دقیق بقایای چند راکت و موشک که به عربستان سعودی شلیک شده است، به این نتیجه رسیده‌اند که این تجهیزات نظامی "از ایران و پس از منع بین‌المللی ارسال اسلحه به یمن" در اختیار شورشیان قرار گرفته‌اند.
هر چند که در محکومیتها و انتقادات بین‌المللی هر بار رژیم خودش را در برده و اعلام کرده که هیچ دخالتی در یمن و روابط داخلی و خارجی آن ندارد اما از طرف دیگر و در کمال وقاحت، مهر تأیید بر ارسال مهمات و سلاحها را زده است از جمله منصور حقیقت پور مشاور رئیس مجلس رژیم اذعان داشت «ما به یمنیها کمک کرده‌ایم و امیدواریم آنها با افزایش برد موشک هایشان، عمق خاک و نقاط حساس و سیاسی آل سعود، مثل ریاض و جده و همچنین پایگاههای نفتی آنها را هدف قرار دهند».
همین جمله به‌خوبی گویای نقش مخرب و صدرور تروریسم در کشورهای خاورمیانه می‌باشد.
از سوی دیگر کارشناسان سازمان ملل روز۱۲ ژانویه ۲۰۱۸ یک گزارش ۷۹ صفحه‌یی تنظیم کرده و آن را در خبرگزاری فرانسه منتشر نمودند. در این در گزارش تصریح شده است: «گروه کارشناسان معتقد است که جمهوری اسلامی ایران پاراگراف ۱۴ قطعنامه ۲۲۱۶ را نقض کرده است».
قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد، قطعنامه‌یی بود که در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۱۵ با ۱۴ رأی موافق و رأی ممتنع روسیه، در رابطه با جنگ داخلی یمن تصویب شده بود. این قطعنامه ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل تصویب و طی آن نیروهای نظامی در یمن را تحریم تسلیحاتی کرده است.
همچنین سفارت عربستان در آنکارا طی بیانیه‌یی در رابطه با وقایع اخیر یمن اظهار داشت: دولت ایران به واسطه ارسال اسلحه، موشک زلزال و کارشناسان نظامی از کودتاگران پشتیبانی کرده و با تداوم دخالت در امور داخلی کشورهای عربی موجبات افزایش بی‌ثباتی و تنش در منطقه را فراهم می‌کند.
این بیانیه با اشاره به مصوبه ۲۲۱۶شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد که هدف آن حل بحران یمن است، تصریح کرد: دخالت ایران در وقایع یمن که موجب تزلزل امنیت و ثبات این کشور شده، به جنگهای فرقه‌ای و داخلی دامن زده موجب بروز شرایط فاجعه‌بار برای مردم یمن می‌شود لاجرم عدم موفقیت تلاش‌های بین‌المللی را در پی دارد.
انورقرقاش وزیر امور خارجه امارات ۲۸فوریه در توئیت خود نوشت: «زوایای دخالت‌های ایران در یمن هر روزه نمایان می‌شود و به موازات، درست بودن تصمیم برای عملیات توفان قاطعیت، بیش‌ از‌ پیش رو می‌نمایاند. بدون شک این آزمایشی دشوار اما اقدامی ضروری است. هدف استراتژیک مشخص است: یعنی امنیت و ثبات در جزیره عربی برای نسل‌های بعد».
در همین حال، کارن پیرس نماینده دائمی انگلستان در سازمان ملل متحد، سپاه پاسداران رژیم ایران را عامل بی‌ثباتی در خاور‌میانه معرفی کرد و خواستار راهی برای محدود کردن برنامه موشکی رژیم شد. این دیپلمات بریتانیایی در مورد دخالتهای بی‌ثبات کننده و تروریستی رژیم ایران در منطقه گفت: «شیوه‌ای که سپاه پاسداران... در پی آن است اغلب یک اثر بی‌ثبات کننده داشته است...، آنها مسائلی را، برای مثال در یمن دنبال می‌کنند، که منافع امنیتی ایران در آن دخیل نمی‌باشد».

ژنرال ووتل فرمانده سنتکام در سایت وزارت دفاع آمریکا به تاریخ July ۱۹، ۲۰۱۸ نوشت:
من چند بار گفته‌ام رژیم ایران را بی‌ثبات کننده‌ترین عامل در سراسر منطقه به حساب می‌آوریم و تلاشهای ما در سراسر منطقه متمرکز روی افشا کردن فعالیتهای این رژیم و کار با شرکا برای متوقف کردن و مختل کردن آنها است .فعالیتهای رژیم ایران در سراسر منطقه کمک کننده نیستند. آنها بی‌ثباتی را ترویج می‌کنند به شیوه‌ای که منطقه را به‌صورت چشمگیری تحت تأثیر قرار می‌دهد.
همان‌طور که به‌وضوح و از موضع‌گیری مقامات مختلف پیداست، تروریسم رژیم، امری است که اکنون منطقه و جهان را در زیر سایه شوم خود قرار داده و تهدیدی فوری برای صلح و امنیت جهانی به حساب می‌آید.
تنها راه رهایی منطقه از چنگال تروریسم کور این رژیم در خاورمیانه نیز، ایستاد گی قاطع در برابر دخالتهای تجاوزکارانه و نقش مخرب آن در این منطقه از جهان است. به‌خصوص در کشورهایی چون یمن و عراق و سوریه. چرا که این کشورها، هدف مقدم دخالتهای مرگبار این رژیم بوده‌اند و طعم کشتار و فاجعه را به‌خوبی چشیده‌اند.
آنچه که مردم ایران، سالیان سال است بر خود تجربه کرده و در نقض ابتدایی‌ترین حقوق خود، آن را به عیان دیده‌اند. از این رو، خواست سرنگونی رژیم تهران، یک خواست ایرانی، منطقه‌ای و فراگیر است چرا که ملتها، خواهان رهایی از استبداد و زندگی در صلح و دوستی در جوار یکدیگر هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر