۱۳۹۷ مهر ۱۱, چهارشنبه

مایک پمپئو‌:‌ دست رژیم ایران و مزدورانش را در حمله به کنسولگری آمریکا در عراق می‌بینیم

مایک پمپئو‌:‌ دست رژیم ایران و مزدورانش را در حمله به کنسولگری آمریکا در عراق می‌بینیم

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن به رژیم ایران هشدار داد که هر حمله‌یی از سوی نیروهای نیابتی و آدمکشان را پاسخ خواهند داد.

مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا:
رژیم ایران منشأء تهدید برای آمریکائیان در عراق است. این رژیم مسئول حمله به کنسولگری ما در بصره و سفارتخانه ما در بغداد است. اطلاعات ما در این رابطه محکم است. ما می‌توانیم دست ملاها و آدمکشان مزدورش را ببینم که از این حملات به آمریکا حمایت می‌کنند.
روز جمعه من دستور جابه‌جایی موقت پرسنل دولت آمریکا را از کنسولگری در بصره صادر کردم. من همچنین به دولت ایران هشدار دادم که ما آنها را به‌طور مستقیم مسئول هر گونه آسیبی به آمریکائیان و یا تأسیسات دیپلماتیک آن خواهیم دانست، چه توسط نیروهای رژیم ایران یا نیروهای نیابتی یا عوامل شبه‌نظامی آن باشد.
این آخرین اقدامات بی‌ثبات‌کننده در عراق است. رژیم ایران با رفتار وخامت‌بار خود تلاش می‌کند ما را در عراق عقب براند.
رژیم ایران فشارهای ما را به‌طور جدی می‌بیند. ما باید آماده باشیم که آنها به ما ضربه متقابل بزنند، به‌خصوص وقتیکه تحریم‌ها در ۴نوامبر مجدداً اعمال گردند.

آمریکا در کنار مردم عراق ایستاده است

مایک پمپئو گفت: آمریکا به ایستادن در کنار مردم عراق در حالیکه دنبال آینده‌ای بر پایه منافع عراق و نه آنچه توسط رژیم ایران دیکته شده باشد، ادامه خواهد داد. حتی با جابه‌جایی موقت کارمندانمان، ما به حمایت از رسیدن آب آشامیدنی تمیز به ۷۵۰۰۰۰ساکنان بصره ادامه می‌دهیم.

خروج آمریکا از عهدنامه مودت با تهران

مایک پمپئو در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود خروج آمریکا از عهدنامه مودت با تهران را اعلام کرد.
این عهدنامه در ۲۳مرداد ۱۳۳۴شمسی در تهران بین آمریکا و رژیم سلطنتی منعقد شده بود.


مایک پمپئو: مردم آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده‌اند
 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز ۵مهر۹۷طی مصاحبه‌یی با سی.بی.اس گفت رژیم ایران میلیاردها دلار برای کمک به تروریستها در سراسر جهان هزینه می‌کند در حالی که اقتصاد ایران در حال فروپاشی است.

مایک پمپئو:‌ رئیس‌جمهور ترامپ گفته است وقتی رژیم ایران آماده باشد تا در رابطه با تغییر بنیادین رفتارش صحبت کند در آن صورت وی مسلماً آمادگی دارد که با آنها صحبت کند. اما رژیم ایران در این نقطه نیست.
سی.بی.اس:‌ اروپا، چین و روسیه همه قصد دارند روابط اقتصادی با ایران را به‌رغم تحریمهای آمریکا حفظ کنند. این کار چه پیامی دارد و این واقعیت که آنها این کانال پشتی را ایجاد کردند به چه معناست؟
مایک پمپئو: توجه کنید، من شب گذشته یک ضیافت شام با آنها را میزبانی کردم. زمینه‌های زیادی وجود دارد که ما با شرکای آن سوی اقیانوس اطلس خودمان به شیوه‌های بسیار مهم کار می‌کنیم، در زمینه تسلیحات شیمیایی – زمینه‌های زیادی که ما مشترکاًًت زیادی داریم. آنها در رابطه با برجام مسیر متفاوتی را اتخاذ کردند. این مدتی است که روشن است.

ادامه تجارت با حامی تروریسم فاجعه‌بار است

مایک پمپئو گفت:‌ ادامه ایجاد مکانیزمها برای تأمین مالی اصلی‌ترین کشور حامی تروریسم یک سیاست فاجعه باری است و من امیدوارم که آنها این کار را بررسی مجدد بکنند. اما مهمترین چیز این است که شرکتهای اروپایی با دفتر چک بانکی خود رأی می‌دهند. آنها دارند دسته‌دسته ایران را ترک می‌کنند. این تحریمها مؤثر خواهند شد، آنها مؤثر هستند و وقتی ۴نوامبر برسد آنها مؤثرتر هم خواهند شد.
سی.بی.اس: اما آیا این خیلی مؤثرتر نیست که کل دنیا تحریمها را اعمال کند در مقایسه با این‌که فقط آمریکا تحریم کند؟
وزیر پمپئو: ما بسیار مؤثر خواهیم بود. شما می‌توانید این را ببینید. امروز ریال با نرخ بیش از ۱۵۰هزار ریال با دلار خرید و فروش می‌شود. اقتصاد در حال فروپاشی است. برای این مسأله دو دلیل وجود دارد. یک دلیل قطعاً فشاری است که اعمال شده است ولی مهمترین چیز این هرج و مرج ایجاد شده توسط جمهوری اسلامی، دولت ایران است. آنها با مردم خودشان وحشتناک رفتار می‌کنند، آنها میلیاردها دلار را برای ارتکاب اقدامات تروریستی در سراسر دنیا هزینه می‌کنند و آنها به مردم خودشان توجه نمی‌کنند. شما اعتراضات را می‌بینید. شما خشم در خیابانهای تهران و مناطق روستایی را می‌بینید. این نتیجه مدیریت بد است و مردم ایران این را تحمل نخواهند کرد و مردم آمریکا در کنار مردم ایران خواهند ایستاد.
بیشتر بخوانید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر