۱۳۹۷ مهر ۱۳, جمعه

بولتون: ایران از سال 1979 تاکنون بزرگترین تامین کننده مالی تروریسم است

بولتون: ایران از سال 1979 تاکنون بزرگترین تامین کننده مالی تروریسم است
دبی-العربیه.نت فارسی
جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، شامگاه پنجشنبه 4 اکتبر ضمن اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی در حال حاضر بزرگترین تهدید برای مرزهای ایالات متحده و علیه منافع آمریکا در خارج هستند، گفت ایران از آغاز انقلاب 1979 تاکنون بزرگترین تامین کننده مالی تروریسم است.
به گزارش العربیه جان بولتون طی اعلام استراتژی کشورش برای مبارزه با تروریسم که بر ایران متمرکز است به خبرنگاران گفت:« گروههای تندرو تروریستی بزرگترین تهدید علیه مرزهای ایالات متحده آمریکا و منافع آن در خارج هستند».
او با تاكید بر اینکه کشورش با تهدیدات تروریستی از سوی ایران مواجه است، گفت:« ایران از سال 1979 تاکنون اصلیترین تامین کننده مالی تروریسم در سطح بین المللی است».

توقف صادرات نفت ایران

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که از مدافعان تصمیم ترامپ در خروج از توافق هسته‎ای با ایران و از حامیان سیاست واشینگتن در اعمال شدیدترین تحریم‌ها بر تهران است، گفت دولت متبوعش در تلاش است تا با فشار بر تمام کشورها وارد کننده نفت از ایران، صادرات نفت این کشور را به صفر برساند.
وی همچنین در بیان تحریم‎های کشورش علیه ایران گفت، تحریم‌ها هدفمند و بدون استثنا به مورد اجرا گذاشته خواهد شد و با هدف به صفر رساندن میزان صادرات نفت، گاز و میعانات گازی ایران طراحی شده است.
بولتون در ادامه گفت: «نمیخواهم بگویم که ما ضرورتا این هدف را محقق خواهیم کرد، اما در رابطه با این هدف کسی نباید متوهم شود».
و ی افزود:« می توانید تصور کنید که شاید رساندن صادرات نفتی ایران به صفر به طور سریع صورت نگیرد».
ایالات متحده آمریکا در صدد است تا در 4 نوامبر آینده دور دوم از تحریم‌های نفتی و ارزی را بر ایران اعمال کند تا دخالت‌های تهران در بحران‌های سوریه و عراق را متوقف کرده و ایران را به پای میز مذاکره بر سر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی آن که تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان است، بکشاند.
جان بولتون، همچنین یک روز قبل از این گفته بود، ایران دهه‌هاست که با موشک‌های بالستیک و تسلیحات هسته‌ایش منطقه خاورمیانه را تهدید می‌کند.
او افزود:«گزارش‌ها نشان میدهد که تهران همچنان به توسعه فعالیت‎های هسته‌ای خود ادامه میدهد».
به گزارش خبرگزاری رویترز، جان بولتون در ادامه گفت:« ایران رژیمی خارج از چارچوب قانون بین المللی است که همواره منطقه خاورمیانه را نه فقط با تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک بلکه با رفتار تهدید آمیز خود تهدید می‌کند و طی این چند دهه به بانک مرکزی حمایت از تروریسم بین المللی تبدیل شده است».
بولتون همچنین اظهار داشت:« رفتار نظامی خصمانه ایران در منطقه خاورمیانه تهدیدی برای امنیت و ثبات بین المللی است».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر