۱۳۹۷ مهر ۱۲, پنجشنبه

خزانه‌داری آمریکا، تحریم ۷شرکت و یک فرد وابسته به حزب‌الله لبنان

خزانه‌داری آمریکا، تحریم ۷شرکت و یک فرد وابسته به حزب‌الله لبنان

وزارت خزانه داری آمریکا
دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه ۱۲مهرماه با هدف «مختل کردن شبکه‌های حمایت مالی حزب‌الله»، یک فرد و هفت شرکت وابسته به این گروه را به فهرست تحریمهای خود اضافه کرد.
خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد یک شهروند لبنانی به نام محمد عبدالله الامین را در فهرست تروریستهای جهانی (SDGT) قرار داده است.
همچنین دولت آمریکا علاوه بر این فرد، در یک تحریم جمعی نام هفت شرکت مستقر در لبنان را که تحت مالکیت یا کنترل الامین هستند به این فهرست اضافه کرده است.
در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا تأکید شده دولت آمریکا در سال ۲۰۱۸، بیش از هر زمان دیگر تحریمهای مرتبط با حزب‌الله لبنان را اعلام کرده است.
لازم به یادآوری است که طبق قوانین آمریکا، شهروندان این کشور از انجام معاملات تجاری با افراد و مؤسسات تحریم شده منع می‌شوند.

بیشتر بخوانید

آمریکا برای فشار به رژیم ایران ۱۳فرد و نهاد حزب‌الله را تحریم کرد

دولت آمریکا برای مقابله با دخالت رژیم ایران روز جمعه ۱۳فرد و نهاد مالی حزب‌الله را مورد تحریمهای جدید قرار داد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌یی اعلام کرد 6شخص و 7شرکت را هدف قرار داده است. شبکه این شرکتها در لبنان، غنا، لیبریا و نقاط دیگر هستند که با یک سرمایه‌دار حزب‌الله مرتبط می‌باشند. بنا‌ به این گزارش مقامهای ارشد دولت دونالد ترامپ گفتند این اولین موج فعالیت برای فشار بر حزب‌الله تحت حمایت رژیم ایران است. آنها گفتند تخمین آمریکا این است که رژیم ایران برای حزب‌الله سالانه حدود ۷۰۰میلیون دلار پول می‌فرستد.
دولت آمریکا گفته است دونالد ترامپ سیاست سخت‌تری علیه حزب‌الله و رژیم ایران نسبت به زمان باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق اتخاذ کرده است. این تحریمها هر گونه دارایی حزب‌الله در آمریکا را منجمد می‌کند و آمریکایی‌ها را از معاملات با آنها منع می‌کند.

جزییاتی از تحریم‌های جدید آمریکا علیه رژیم ایران و حزب‌الله لبنان

العربیه ۲۶ اردیبهشت ۹۷:
وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه ۲۵اردیبهشت ۹۷ تحریم‌های جدیدی علیه رژیم ایران اعمال کرد بر اساس این تحریمها رئیس بانک‌ مرکزی، سه شخصیت حقیقی دیگر مرتبط با سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان و یک بانک عراقی هدف تحریمها قرار گرفتند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌یی بر روی وب‌سایت خود، اعلام کرد ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی رژیم ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.
سه شخصیت حقیقی دیگر از جمله محمد قصیر از مسئولان حزب‌الله لبنان هم در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته‌اند.
بانک «البلاد» که مقر آن در عراق است نیز از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شد.
بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید افراد و نهادهای تحریم شده، متهم‌اند که به نیابت از سپاه پاسداران ایران، میلیون‌ها دلار را به حزب‌الله لبنان ارسال کرده‌اند.
این در حالی است که تهدیدهای جدید آمریکا و از سرگیری تحریم‌های هسته‌یی نیز سپاه پاسداران ایران را تهدید می‌کند؛ مسأله‌یی که می‌تواند وضعیت اقتصاد بحران‌زده ایران را دشوارتر کند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه ۲۰اردیبهشت ۹۷ هم، تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعلام کرده بود که ۳نهاد و ۶فرد مرتبط با سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ایران را در بر گرفت.این نخستین تحریم‌های اضافی علیه رژیم ایران پس از لغو توافق هسته‌یی به‌شمار آمد.
پیش از این کاخ سفید اعلام کرده بود آمریکا در حال تهیه فهرست تحریم‌های جدیدی علیه ایران است تا دست‌نیافتن این کشور به سلاح اتمی را تضمین کند.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷ در سخنانی با فاجعه‌بار خواندن توافق هسته‌یی با ایران، خروج کشورش از این توافق را اعلام کرد.
پس از سخنان ترامپ حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم نیز اعلام کرد که فعلاً در این توافق خواهد ماند.
پس از این اعلام، ترامپ فرمان از سرگیری تحریم‌ها علیه رژیم را که بر پایه توافق هسته‌یی تعلیق شده بود، امضا کرد.
توافق هسته‌یی در سال ۲۰۱۵، میان رژیم و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد، به‌علاوه آلمان، منعقد شد. بر پایه این توافق که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، در مقابل محدود شدن برنامه هسته‌یی رژیم، تحریم‌های اعمال شده علیه آن، لغو یا تعلیق شد.

مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر