۱۳۹۷ مهر ۱۷, سه‌شنبه

محاکمه اسدالله اسدی، محاکمه رژیم ایران و رفتارهای آن است

محاکمه اسدالله اسدی، محاکمه رژیم ایران و رفتارهای آن است

محاکمه اسدالله اسدی، محاکمه رژیم ایران و رفتارهای آن است
محاکمه اسدالله اسدی، محاکمه رژیم ایران و رفتارهای آن است
روزنامه الریاض عربستان سعودی در رابطه با تروریسم رژیم ایران با اشاره به‌عملیات تروریستی که چندی پیش توسط دیپلمات رژیم در شرف وقوع بود ولی ناکام ماند می‌نویسد، عملیات تروریستی که آن را اسدالله اسدی برای انجام انفجار در گردهمایی مقاومت ایران در پاریس در اواخر ژوئن گذشته طراحی و فرماندهی کرد، توسط سیاستمداران و حکومتها و دولتمردان اروپایی به‌عنوان عامل اصلی مشکلات قلمداد شد. اما در عرف دیپلماتیک اروپا قابل‌قبول نیست که به ایران اجازه داده شود از سفارتخانه‌ها و دیپلماتهایش برای انجام انفجارهای خونین در خاک اروپا استفاده کند.

آلمان تروریست رژیم را به این کشور تحویل نداد
بر همین اساس آلمان قبول نکرد که اسدی را به رژیم ایران تحویل داده یا بگذارد که وی به محل کارش در وین بازگردد چرا که در قوانین آلمان فدرال این اقدام، مشارکت در جنایت یا بستن چشم به روی آن می‌باشد. لذا او را برای تکمیل محاکمه و محکومیتش و اعمال مجازاتی عادلانه علیه وی، به بلژیک تحویل می‌دهد و فی الواقع باید گفت که محاکمه وی، محاکمه رژیم و رفتارهای آن می‌باشد.

تشدید اقدامات امنیتی در فرانسه برای ریشه‌کنی تروریسم رژیم ایران
همچنین فرانسه در پی این عمل تروریستی اقدامات شدیدی را برای ریشه‌کنی تروریسم رژیم ایران از سرزمینش شروع کرده و اقدام به مسدود نمودن حسابهای نیروهای اداره امنیت و اطلاعات ایران و دستگیری تعدادی از افراد مشکوک نمود. امری که تعداد زیادی از سیاستمداران و مسئولان اروپایی را بر آن داشت که روش فرانسویها را در تعامل با رژیم تروریست ایران در پیش گیرند. بعد از این‌که فرانسه برخی مراکز رژیم ایران را بسته و حسابهای وزارت اطلاعات ایران را به‌خاطر دست داشتن تهران در طراحی برای انفجار گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس در اواخر ژوئن گذشته مسدود نمود، برخی سیاستمداران و کارشناسان به تشدید اقدامات اروپایی علیه تروریسم رژیم ایران فراخواندند.
این فراخوانها در جریان کنفرانسی در بروکسل تحت عنوان «موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران ـ واکنش اروپا و آمریکا» که آن را کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت ترتیب داده بود مطرح شد.
شرکت کنندگان، جامعه جهانی را به پایان دادن به سکوت در قبال تروریسم رژیم ایران در غرب و حمایت از اعتراضات مردمی علیه رژیم دیکتاتوری در ایران فراخواندند.
آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته بین‌ المللی در جستجوی عدالت و نایب‌رئیس پارلمان اروپا بین سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴ گفت: طرح تروریستی انفجار گردهمایی اپوزیسیون ایران توسط بالاترین سطوح وزارت اطلاعات رژیم ایران طراحی شده بود.
اما رابرت توریسلی نماینده سابق مجلس آمریکا و عضو مجلس سنا بین سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ گفت: فعالیتهای تروریستی رژیم ایران در غرب واکنش رژیم در قبال فشارهای بین‌المللی و همچنین ضعف او در مقابل اعتراضات مردمی در داخل کشور است.

آخوندهای حاکم بر ایران با تروریسم می‌خواهند جهان را به‌ سکوت و تسلیم بکشانند
به نوبه خود رهبر اپوزیسیون ایران مریم رجوی، رئیس‌جمهور شورای ملی مقاومت ایران با یک پیام ویدئویی در این کنفرانس شرکت نمود. وی در این پیام خاطرنشان نمود:‌ آخوندهای حاکم بر ایران با تروریسم می‌خواهند جهان را به‌ سکوت و تسلیم بکشانند. پاسخ آنها قاطعیت است. سیاست مسئولانه نسبت به‌صلح و امنیت جهان همین است. وی خاطرنشان ساخت که قیام‌ها و جنبش اعتراضی در ایران ادامه دارد و اقتصاد فروپاشیده است. این در حالی است که در ۱۲ماه اخیر پول رسمی کشور چهار پنجم ارزش خود را از دست داده است.
خانم رجوی افزود:‌ در سطح بین‌المللی نیز دو تحول مهم رژیم ولایت فقیه را در منگنه گذاشته است: یکی پایان سیاست مماشات با استبداد دینی و دیگری تشدید تحریم‌ها.
وی گفت:‌ آخوندها با تروریسم می‌خواهند از جامعه جهانی ‌باجگیری ‌کنند. به‌طوری که به‌ کاهش برنامه موشکی خود تن نمی‌دهند و به‌جای آن تروریسم را گسترش می‌دهند. او اروپایی‌ها را به مقابله با این رژیم فراخواند و گفت:‌ سفارت‌خانه‌های رژیم را، که مراکز شناخته شده جاسوسی و تروریسم است، تعطیل کنید. با شرکتهای سپاه پاسداران و ستاد اجرایی خامنه‌ای معامله نکنید. هر معامله‌یی با این‌ نهادها کمک به‌ تأمین مالی تروریسم است. در مقابل اعدام و شکنجه زندانیان ایران و نقض گسترده حقوق‌بشر مردم ایران سکوت نکنید و مسئولان جنایت علیه بشریت در ۴۰سال گذشته در ایران را به عدالت بسپارید!

بیشتر بخوانید
لوموند: پاریس، رژیم ایران را به هدایت پروژهٔ سوءقصد در گردهمایی مجاهدین متهم می‌کند
لوموند روز ۱۰مهر ۹۷ گزارش داد: پاریس اطلاعات (رژیم) ایران را به هدایت پروژهٔ سوءقصد در ویلپنت متهم می‌کند.
به گفته یک منبع دیپلماتیک فرانسوی، (حکومت) تهران در پشت عملیاتی بود که هدف آن گردهمایی اپوزیسیون ایران در فرانسه در ژوئن گذشته بوده است.
پاریس روز سه‌شنبه ۲اکتبر، سعید هاشمی مقدم معاون وزیر اطلاعات (رژیم) ایران و مسئول عملیات (این وزارتخانه) را مسئول (این توطئه) دانست و دارایی‌های او را مسدود کرد. یک منبع دیپلماتیک فرانسوی به لوموند، خبرگزاری فرانسه و رویتر گفت که این فرد توطئه خنثی‌ شده علیه گردهمایی ۳۰ژوئن مجاهدین خلق ایران در ویلپنت... را «هدایت» کرده است.
لوموند خاطرنشان می‌کند که اعلام این موضوع به‌دنبال چند ماه تحقیقات محرمانه توسط سرویس‌های فرانسوی در ارتباط با برخی از کشورها از جمله بلژیک، آلمان و آلبانی صورت گرفته و در ادامه به‌نقل از منبع دیپلماتیک فرانسوی می‌افزاید: تحقیقات «بدون هیچ ابهامی، مسئولیت اطلاعات (رژیم) ایران را در این پروژهٔ سوءقصد نشان می‌دهد»؛ به عقیده او «این اقدام غیرقابل بوده است» «ما نمی‌توانیم هیچ‌گونه تهدید این‌چنینی را در خاک (فرانسه) تحمل کنیم».
وزرای امور خارجه، کشور و اقتصاد در یک بیانیهٔ مشترک، مسدود کردن دارایی‌های ادارهٔ امنیت داخلی وزارت اطلاعات (رژیم) ایران و دو تبعه (این رژیم) از جمله سعید هاشمی مقدم را اعلام کردند. چند ساعت قبل از آن، یک حمله گسترده... در گراند سنت به خانه ۱۲نفر ۳۱تا ۶۹ساله در ارتباط با یک انجمن نزدیک به (رژیم) و حزب‌الله لبنان صورت گرفت...به گفته یک منبع نزدیک به پرونده، این اقدام «پیامی» است که پاریس به (رژیم) ایران «فرستاده است».
تصمیم این بوده که (عملیات) تفتیش از این انجمن با انتشار دو تصمیم مسدود کردن دارایی‌ها در روزنامه رسمی (فرانسه) به‌طور هم‌زمان صورت گیرد. اولی ادارهٔ وزارت اطلاعات (رژیم) ایران در فرانسه و دومی (انجمن) (موسوم به) الزهرا فرانسه به‌علاوه ۴انجمن (دیگری) که از آنها میزبانی می‌کرد و ۴فرد تن از کسانی که سه‌شنبه مورد تفتیش قرار گرفتند».
لوموند در ادامهٔ گزارش خود، می‌افزاید: «... به‌گفته دادگاه بامبرگ در (ایالت) بایرن آلمان، اسدالله اسدی یک مسئول بالای سرویس‌های (رژیم) ایران است و مسئولیت نظارت بر مخالفان را برعهده‌ دارد.
او در حالی که آمادهٔ فرار به اتریش می‌شد، جایی که از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است، در آلمان دستگیر شد و قرار است... به بلژیک مسترد شود.
... بعد از توطئه خنثی‌ شده، (حکومت) تهران سازمان مجاهدین خلق ایران – که در جمهوری اسلامی ممنوعه است – را متهم کرد که خودش پشت آن قرار داشته است.
به گفته مقامهای فرانسوی، این (یک توجیه تراشی) غیرقابل دفاع است؛ آنها معتقدند که اتفاقاً طی سال‌های اخیر، «همه تدابیر» را اتخاذ کرده‌اند تا سازمان مجاهدین خلق ایران، «هیچ‌گونه مشکلی برای نظم عمومی ایجاد نکند و هیچ‌گونه سوءقصدی را از خاک ما انجام ندهد». شخصیت‌های نزدیک به رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ، هم‌چون وکیل او رودی جولیانی، در گردهمایی ویلپنت شرکت داشتند.
منبع دیپلماتیک مذکور در پاسخ به لوموند گفت که پاریس روز سه‌شنبه واکنش جدی نشان داد، چرا که وزارت اطلاعات (رژیم) ایران... «تحت کنترل (ولی‌فقیه)» علی خامنه‌ای، مقام اصلی این (حکومت) است...
مرکز موسوم به الزهرا... به این دلیل هدف قرار گرفت که به‌عنوان پایگاه «مداخله و نفوذ» (حکومت) تهران در فرانسه به‌شمار می‌رود. علاوه بر مسدود کردن دارایی‌های فعال‌ترین اعضای آن و تفتیش خانه آنها، استانداری شمال نماز خانه آنها را نیز بست...».
لوموند در پایان این گزارش درباره تحقیقات در بلژیک درباره تروریست‌های رژیم آخوندی که در روز گردهمایی بزرگ مقاومت دستگیر شدند و همچنین درباره اسدالله اسدی، می‌نویسید: «بنا‌ به تحقیقات اولیه، اسدالله اسدی دیپلمات (رژیم) ایران مستقر در وین به (زوجی که در بروکسل دستگیر شد)، ماده انفجاری و چاشنی را در لوکزامبورگ تحویل داده است... این دو فرد از زمان دستگیری‌شان خود را مخالفان ساده معرفی می‌کنند و می‌گویند که از آنچه با خود حمل می‌کردند، اطلاعی نداشته‌اند؛ و (می‌گویند که) توسط (حکومت) تهران تحت فشار قرار گرفته‌اند و خانواده‌هایشان نیز تهدید شده‌اند. اما یک منبع پلیس برخلاف این نکات، مرد مذکور امیر س. (سعدونی)... را به‌عنوان یک مأمور (رژیم) ایران معرفی می‌کند. پرونده قضایی که در آنورس گشوده شده...، اسنادی دارد که این‌را به‌اثبات می‌رساند».

خبرگزاری فرانسه درباره حمله پلیس فرانسه به یک مرکز بنیادگرایی و تروریستی پوششی رژیم که در شهر گراند سنت در شمال این کشور فعالیت می‌کرد، گزارش داد: بنا‌ به تصمیم منتشر شده در روزنامه رسمی (فرانسه) این عملیات به‌دنبال «حمایت جدی» مسئولان این مرکز از «چندین سازمان تروریستی» صورت گرفت...».
خبرگزاری فرانسه خاطرنشان می‌کند که این مرکز بنیادگرایی وابسته به رژیم، از چند انجمن بنیادگرایی دیگر میزبانی می‌کند که متهم به «مشروع‌ کردن» بنیادگرایی و دفاع از گروه‌های مثل حزب‌الشیطان لبنان هستند.
شهرداری این منطقه گفت، این مرکز «نه از نزدیک و نه از راه دور» در کمک به مهاجران شرکت نمی‌کند... و در جلسات مستمر بین انجمن‌ها و منتخبان نیز شرکت ندارد.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر