۱۳۹۷ مهر ۱۰, سه‌شنبه

وزیر دفاع فرانسه: برنامه موشکی رژیم ایران یک تهدید است

وزیر دفاع فرانسه: برنامه موشکی رژیم ایران یک تهدید است

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه
فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه

خبرفوری - فرانسه داراییهای وزارت اطلاعات رژیم ایران را مسدود کرد

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه گفت برنامه موشک‌های بالستیک رژیم ایران «یک تهدید» است.

خبرگزاری رویترز ۱۰مهر ۹۷:
وزیر نیروهای مسلح فرانسه در دیدار با جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا از برنامه موشک بالستیک رژیم ایران ابراز نگرانی کرد.
وی همچنین گفت دخالتهای رژیم ایران در منطقه «مایه نگرانی بزرگ» است.

نگرانی وزیر خارجه فرانسه از فعالیتهای رژیم ایران

وزیر خارجه فرانسه می‌گوید نگرانیهای فرانسه از فعالیتهای رژیم ایران و خواسته‌های پاریس در همین راستا را در ملاقات خود با جواد ظریف در نیویورک منتقل کرده است.
ژان ایو لو دریان روز دوشنبه ۲مهر۹۷ پس از دیدار با جوا ظریف، در توئیتر خود نوشت: «گفت و گویی رو در رو با جواد ظریف، داشتم. در مورد حفظ توافق هسته‌یی و یادآوری خواسته‌های ما در خصوص اقدامات نگران‌کننده رژیم ایران گفتگو کردیم».

نگرانی سپاه پاسداران از مواضع فرانسه

فارس، خبرگزاری سپاه پاسداران رژیم که این خبر را منتشر کرده است نوشت: «ژان ایو لو دریان » وزیر خارجه فرانسه در نشست با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود، ادعاهای پیشین پاریس در خصوص جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد. فرانسه طی مذاکرات منتج به اجرایی شدن برجام، بارها در موضع مخالفت با خواسته‌های مذاکره‌کنندگان ایرانی ظاهر شد.

پس از خروج ۱۸اردیبهشت ترامپ از برجام، دو شرکت پژو و سیتروئن که با شرکتهای خودروساز ایرانی، شرکتی مشترک ثبت کرده بودند، از ایران رفتند.

فرانسویها اعلام کردند که شرکتهای خصوصی اختیار کامل در حوزه بازاریابی خودشان دارند و دولت مرکزی نمی‌تواند چیزی را به آنها دیکته کند. پاریس همزمان از اختیاری که برای خود برای دخالت در امور داخلی ایران قائل بود استفاده کرد و بارها اعلام کرده ایران باید برنامه موشکی خود را طبق خواسته اروپا و آمریکا، محدود کند».

بیشتر بخوانید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر