۱۳۹۷ مهر ۱۲, پنجشنبه

با ایران به هیچوجه دوباره همکاری نمی‌کنیم - مدیر توتال:

 با ایران به هیچوجه دوباره همکاری نمی‌کنیم -  مدیر توتال:

پاتریک پویان مدیر شرکت نفتی توتال
پاتریک پویان مدیر شرکت نفتی توتال
مدیر ارشد اجرایی توتال گفت به‌دلیل تهدید تحریم‌های آمریکا هیچ امکانی برای از سرگیری همکاری با رژیم ایران برای این شرکت وجود ندارد.
رسانه‌های نزدیک به رژیم ایران اعلام کردند، وزیر نفت رژیم در ماه اوت اعلام کرد: شرکت توتال فرانسه به‌صورت رسمی از توافق توسعه میدان پارس جنوبی‌ خارج شده است.
پاتریک پویان، مدیر ارشد اجرایی توتال چهارشنبه ۳اکتبر گفت: هیچ امکانی برای از سرگیری همکاری با ایران به‌علت تهدید تحریم‌های آمریکا برای این شرکت وجود ندارد چرا که تحریمهای آمریکا این شرکت را تهدید می‌کند.
پویان در کنفرانس هفته انرژی روسیه در مورد طرح‌های اتحادیه اروپا برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و از سرگیری تجارت با ایران گفت: «پاسخ منفی است زیرا ما در جهانی زندگی می‌کنیم که یک کشور به‌راحتی قوانینش را اعمال می‌کند... ما از عهده ریسک محروم شدن از سیستم مالی آمریکا برنمی‌آییم.»

نمی‌توانیم توتال را در معرض تحریمهای ثانویه قرار بدهیم
او در سوم خرداد ۹۷نیز در گفتگویی که با تلویزیون ام.اس.ان.بی.سی داشت گفت: من می‌دانم که حرف‌هایم ممکن است به مذاق بعضی رهبران اروپایی خوش نیاید اما شما باید با واقعیت روبه‌رو شوید. واقعیت این است که سرمایه جهان امروز در دست آمریکا است. «وقتی بازاری بسته می‌شود ما هم باید دست از آن بکشیم. من نمی‌توانم توتال را در معرض تحریم‌های ثانویه قرار دهم. این غیرممکن است.
هفته گذشته فدریکا موگرینی مسؤل روابط خارجی اتحادیه اروپا گفت وزرای خارجه باقی مانده در توافق هسته‌یی به‌منظور تسهیل تجارت میان شرکتهای اروپایی و ایران یک سازو کار ویژه  ایجاد خواهند کرد.
روز چهارشنبه ۲۶سپتامبر ۲۰۱۸ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جلسه شورای امنیت که با ریاست او برگزار شد، گفت واشینگتن تحریم‌های بسیار سختی را علیه رژیم ایران اعمال خواهد کرد.
دونالد ترامپ رژیم ایران را مهم‌ترین حامی تروریسم خواند و گفت که این کشور نباید به سلاح هسته‌یی دست پیدا کند.
به گفته رئیس‌جمهور آمریکا رژیم ایران پس از توافق اتمی با کشورهای بزرگ آشوب و هرج و مرج بیشتری را در منطقه ایجاد کرده است. او افزود رژیم ایران برای این کارها به پول نیاز داشت و توافق اتمی این پول را در اختیار آنها قرار داد.

او از استمرار تحریم‌ها علیه رژیم ایران و آغاز دور جدیدی از این تحریم‌ها در ماه نوامبر خبر داد و تهدید کرد هر کس با این تحریم‌ها همراهی نکند، با عواقب وخیمی مواجه خواهد شد.
در روزهای گذشته کشورهای اروپایی تلاش کردند سازو کار مالی جدیدی ایجاد کنند که به شرکتهایی که خواهان ارتباط با  رژیم ایران هستند کمک کند تا شاید از تحریم‌های آمریکا در امان بمانند.
مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر