۱۳۹۷ مهر ۱۰, سه‌شنبه

فرانسه داراییهای وزارت اطلاعات رژیم ایران را مسدود کرد

فرانسه داراییهای وزارت اطلاعات رژیم ایران را مسدود کرد

وزارت خارجه فرانسه
وزارت خارجه فرانسه
دولت فرانسه اعلام کرد داراییهای وزارت اطلاعات رژیم ایران را مسدود کرد.
خبرگزاری فرانسه ۲اکتبر ۲۰۱۸ـ ۱۰مهر۹۷:
«مقامات فرانسه داراییهای سرویسهای اطلاعاتی رژیم ایران در فرانسه را مسدود کردند.
۱۳۰۰: رادیو فرانسه: فرانسه با متهم کردن ایران به طراحی یک حمله تروریستی در خاک فرانسه، دارایی‌ دو ایرانی و وزارت اطلاعات ایران را مسدود کرد
دولت فرانسه روز سه‌شنبه دوم اکتبر، با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به طراحی یک حمله تروریستی در خاک فرانسه، دارایی‌ دو ایرانی و بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران را مسدود کرد. این حمله تروریستی قرار بود روز سی ژوئن گذشته علیه تجمع سازمان مجاهدین خلق ایران در ویلپنت، در حومه پاریس انجام شود.
ژان ایو لودریان، برونو لومر و ژرار کلن، وزرای امورخارجه، اقتصاد و کشور فرانسه با انتشار یک بیانیه مشترک نوشتند: "این اقدام فوق‌العاده خطرناک در خاک ما، نمی‌تواند بدون پاسخ باشد."
این بیانیه می‌افزاید که فرانسه "اقدامات پیشگیرانه هدفمند و متناسبی" را در چارچوب "تصویب اقداماتی ملی برای انسداد دارایی‌های آقای اسدالله اسدی و آقای سعید هاشمی مقدم، اتباع ایرانی، و همچنین بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران" اتخاذ کرده است.
این اقدامات به مدت شش ماه اعمال خواهد شد.
همچنین وزیر امور خارجه فرانسه در این بیانیه تأکید کرده که "حمله خنثی شده ویلپنت ضرورت یک رویکرد سختگیرانه در روابط با ایران را تأیید می‌کند."
طرح حمله تروریستی علیه تجمع سازمان مجاهدین خلق در حومه پاریس با کمک سرویس‌های امنیتی فرانسه، آلمان و بلژیک خنثی شد و یک زوج ایرانی که در تماس با اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی بازداشت شده در آلمان بودند، در بلژیک بازداشت شدند.
دادگاه آلمان روز دوشنبه اول اکتبر اعلام کرد که اسدالله اسدی را به دستگاه قضایی بلژیک تحویل خواهد داد.

۱۱۵۵: العربیه انگلیسی: فرانسه علیه سرویس اطلاعات ایران مرتبط با توطئه بمب‌گذاری، انسداد دارایی اعلام کرد
العربیه: ۲اکتبر۲۰۱۸ – بنا‌ به دستور اعلان انجماد دارایی که در روزنامه دولتی گازت منتشر شده، یکی از این افراد[که تحریم شده‌اند] را اسدالله اسدی اعلام کرده است.

فرانسه روز سه‌شنبه گفت دارایی‌های ۲فرد ایرانی و وزارت امنیت و اطلاعات ایران را منجمد کرده است.
اسدالله اسدی، همان دیپلماتی ایرانی است که در رابطه با یک توطئه بمب‌گذاری علیه اپوزیسیون ایرانی(مجاهدین خلق) در ماه ژوئن در فرانسه دستگیر شده است.

ساعت ۱۱۴۵: یورونیوز: فرانسه از توقیف دارایی وزارت اطلاعات ایران خبر داد
فرانسه روز سه‌شنبه از توقیف دارایی وزارت اطلاعات ایران خبر داد.
مقامات فرانسوی می‌گویند دارایی‌های دو فرد و سرویسهای اطلاعاتی رژیم ایران را در ارتباط با حمله خنثی شده سی‌ام ژوئن به گردهمایی سازمان مجاهدین در پاریس توقیف کرده است.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که خبرگزاری فرانسه صبح روز سه‌شنبه از دستگیری یازده تن در جریان عملیاتی بر ضد مقر یک مرکز شیعی در شمال این کشور خبر داده بود.
بر اساس این گزارش در این عملیات که گفته می‌شود با هدف پیشگیری از عملیات تروریستی انجام شده مقر «مرکز موسوم به زهرا فرانسه» در «گراند سنت» واقع در شمال فرانسه مورد بازرسی و توقیف قرار گرفته و یازده تن در جریان این عملیات دستگیر شده‌اند که از این میان سه تن تحت بازداشت موقت قرار گرفته‌اند.
در جریان این عملیات که ساعت شش صبح روز سه‌شنبه توسط دویست مأمور پلیس انجام شده همچنین محل اقامت مسئولان این مرکز مذهبی نیز تحت بازرسی قرار گرفته است.
همزمان با این عملیات در روزنامه رسمی فرانسه از توقیف دارایی‌های این مرکز و نیز نهاد وابسته به وزارت اطلاعات رژیم ایران به مدت شش ماه خبر داده شده است.
مرکز زهرا مسئولیت هدایت و پشتیبانی چندین انجمن شیعی را در زیر مجموعه خود بر عهده‌ دارد. به اعتقاد مسئولان فرانسوی این انجمن ها مظنون به فعالیت در جهت مشروعیت بخشیدن و پشتیبانی از جنبشهای «تروریستی» از جمله حماس و حزب‌الله لبنان هستند.


ساعت ۱۱۴۰: نشریه رسمی دولت فرانسه: دولت فرانسه اعلام کرد داراییهای سرویسهای اطلاعاتی ایران را مسدود می‌کند
خبرگزاری فرانسه – فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد داراییهای متعلق به دو ایرانی و وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ایران را مسدود کرد.
حکم رسمی مربوط به انسداد دارائیها در نشریه رسمی دولت فرانسه منتشر شد و یکی از دو فرد را اسد‌الله اسدی معرفی می‌کند که یک دیپلمات رژیم ایران می‌باشد که به اتهام توطئه بمب‌گذاری در یک گروه اپوزیسیون ایران(مجاهدین خلق) در ماه ژوئن در فرانسه دستگیر شده است.

فرانسه داراییهای دو مأمور وزارت اطلاعات از جمله اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران که در توطئه بمب‌گذاری علیه مجاهدین در آلمان دستگیر شد را مسدود کرده است. اسدی که دیپلمات تروریست رژیم در وین بود شخصاً بمب را به دو مأمور اطلاعات در مرز لوکزامبورگ تحویل داده بود و در برگشت در آلمان دستگیر شد. دادگاه آلمان روز دوشنبه حکم استرداد وی به بلژیک را صادر کرد.

پیش از این دولت فرانسه از دیپلماتهای خود خواسته بود از سفر به ایران خودداری کنند.
فرانسه همچنین از تعیین سفیر جدید در تهران خودداری کرده بود تا زمانی که رژیم ایران در مورد بمب‌گذاری در پاریس توضیح بدهد.
خبرگزاری فرانسه گفت مسدود کردن دارائیهای وزارت اطلاعات ایران بعد از صورت گرفت که یک سازمان شیعی در شمال فرانسه متهم شد که با گروه‌های تحت حمایت ایران، حزب‌الله لبنان و حماس در سرزمینهای فلسطینی مرتبط بوده است و چندین نفر از رهبران آن دستگیر شدند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر