۱۳۹۶ تیر ۱۳, سه‌شنبه

خامنه ای از ترس طرح دوفوریتی مقابله به مثل با آمریکا را عقب انداخت - تحریمها؛ کوه مجلس ارتجاع موش زائید

 خامنه ای از ترس وضعف، طرح دوفوریتی مقابله به مثل با آمریکا را عقب انداخت -  تحریمها؛ کوه مجلس ارتجاع موش زائید
مجلس ارتجاع

مجلس ارتجاع

مجلس ارتجاع که قرار بود در اولین روز بعد از تعطیلاتش طرح دو فوریتی در مقابل تحریمهای سنای آمریکا را به تصویب برساند و برای این کار از دو هفته قبل از شمخانی دبیر شورایعالی امنیت گرفته تا بقیه مهره‌های دست‌اندرکار «برجام» شروع به دود و دم کرده بودند که مجلس بعد از تعطیلات طرح مقابله جویانه‌اش با سنای آمریکا را ارائه خواهد داد! اما روز بعد از تعطیلات یعنی روز 11تیر رسید و رژیم به شکل مضحکی عقب نشست و کوه مجلس ارتجاع موش زائید.

تا آنجا که گزارشگر تلویزیون رژیم در روز 11تیر با لحن پر لکنتی از مجلس گزارش داد: «به اطلاع میرسانم که خب قرار بود مجلس شورای اسلامی امروز، قبلاً هم پیشاپیش اعلام شده بود که یک طرح دو فوریتی در خصوص توطئه‌ها و ماجراجویی‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در صحن علنی ارائه بده. من دقایقی پیش از این ارتباط با یکی از روسای کمیسیونهای مجلس صحبت کردم اعلام کردند که این طرح دو فوریتی چند روزی عقب افتاده... علت این‌که تعویق افتاده این طرح دو فوریتی در واقع این بوده که هم‌اکنون از سوی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی پیش نویسش آماده شده و در حال تکمیل هست... باید فراکسیونهای مختلف مجلس هم در خصوص اون نظر بدهند چند روزی فرصت خواستند که چکش کاری بیشتری بشه».

به‌رغم این‌که می‌گویند طرح کذایی نیاز به چکش کاری دارد ولی نایب رئیس مجلس ارتجاع علت واقعی این دست آن دست کردن رژیم را ناخواسته اعتراف کرد و با بیانی متناقض گفت:
«مصوبه اخیر سنای آمریکا علیه ایران و روسیه گرچه هنوز به تصویب مجلس نمایندگان و امضای رئیس‌جمهور این کشور نرسیده ولی مجلس شورای اسلامی پاسخ در خور را آماده کرده است». (تلویزیون رژیم- 11تیر)

آثار این عقب‌نشینی خفت‌بار بعد از بیش از دو هفته دود و دم در مورد این طرح بلافاصله هیمه آتش جنگ باندی و عرصه بروز بن‌بست نظام شد. علیرضا سلیمی عضو مجلس ارتجاع در همان روز 11تیر که مجلس ارتجاع موقتاً از ارائه طرح دو فوریتی عقب نشست گفت: «برجام آئینه‌ای برای آینده ماست. خوش خیالی و تکیه بر دشمن سلطه جو، به‌مثابه تکیه بر سایه است. تقصیر مردم بر برجامی و دلواپس و هیاهو برای شنیده نشدن انتقادها، مقدس دانستن برجام، حواله دادن هر منتقدی به جهنم، مودب و باهوش دانستن دشمن غدار، عجله بیش از حد در تصویب آن، عدم بررسی دقیق و موشکافانه متن برجام در صحن مجلس، توجیه نقض برجام با تفکیک بین روح و جسم آن، عدم پاسخ مناسب و به موقع و عهد شکنیهای مکرر در طول قریب به دو سال گذشته، برخی از لغرشهایی بود که متأسفانه دامن ما را گرفت و امروز نیز سراب ادامه برجام با اروپا، عدم توجه به قوانین مصوب مجلس مانند قانون اقدام متقابل قانون حفظ دستاوردهای هسته‌یی و لیت و لعل کردن و اعلان مکرر در حال بررسی هستیم، به‌جای پاسخ صریح و شفاف، از جمله اموری است که توجیه آن سخت مینماید. راستی چرا راکتور اراک را باز طراحی نمی‌کنیم؟ چرا غنی‌سازی 20در صد را دوباره در دستور کار قرار نمی‌دهیم؟. چرا بعد از مصادره بنیاد علوی، منع قانون ویزا برای ایرانیان، تحریمهای جدید سنا، بیانیه درشت نمایندگان پارلمان اروپا، هنوز رگ غیرت ما نمی‌جنبد. (علیرضا سلیمی رادیو فرهنگ گزارش مجلس 11تیر)

‌یک روزنامه باند دلواپسان نیز در مورد مضحکه طرح مجلس ارتجاع با عنوان «تفنگ خالی در دستان مجلس» نوشته است: «دیروز در مجلس طرح دوفوریتی مقابله با تحریم‌های جدید آمریکا منتشر شد... در سطح فرامتنی نکته مهم پاسخ به این سؤال است که چرا مجلس به‌رغم وجود قانونی که تکلیف دولت را در زمان نقض برجام از سوی طرف‌های توافق، مشخص کرده است، اقدام به تهیه و تصویب طرحی جدید کرده است؟

بر اساس قانون مصوب 1394 دولت باید دو کار مهم انجام دهد که در قانون تعیین شده است... اقدام مجلس برای تهیه و تصویب طرح جدید به‌معنای نادیده گرفتن قانون قبلی است. پیامی که این اقدام به بیرون مخابره می‌کند این است که مجلس نیز همانند دولت تمایلی برای برهم زدن برجام ندارد.

مجلس به نظاره‌گران خارجی این پیام را می‌دهد که دلبستگی مجلس (در یک لایه نظام) به برجام آن‌قدر بالاست که حتی حاضر نیست اجرای قانون قبلی را مطالبه و از ابزارهای قانونی خود برای وادار کردن دولت به اجرای قانون استفاده کند.

اما در سطح متنی باید گفت طرح تهیه شده فاقد خاصیت اثرگذاری است. عبارت گویا برای این قانون تفنگ خالی است.» (وطن امروز- 12تیر).

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر