اعضای مجلس خبرگان رهبری صبح روز سه شنبه ۱۰ فوریه در هفدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان (دوره چهارم) با اکثریت آرا، آیت‌الله محمد یزدی را به عنوان رئیس مجلس خبرگان انتخاب کردند.
براساس گزارش رسانه‌های ایرانی، انتخابات ریاست مجلس خبرگان، در دو دور برگزار شد که در دور اول، محمد یزدی، محمد مومن و هاشمی رفسنجانی کاندیدا شدند. هاشمی شاهرودی ابتدا کاندیدا شده بود، اما نهایتا از کاندیداتوری انصراف داد.
در دور نخست، محمد یزدی و هاشمی رفسنجانی با کسب اکثریت نسبی آرا به دور دوم انتخابات راه یافتند و مومن از کسب اکثریت نسبی باز ماند.
در دور دوم انتخابات نیز محمد یزدی و اکبر هاشمی رفسنجانی دو کاندیدای ریاست مجلس خبرگان رهبری بودند، که در جریان رای‌گیری، نهایتاً محمد یزدی با کسب ۴۷ رای (اکثریت آرا) رئیس مجلس خبرگان رهبری شد.
هاشمی رفسنجانی نیز با ۲۴ رای از کسب اکثریت آرا باز ماند.
مجلس خبرگان رهبری از مهم‌ترین ارگان‌های تاثیر گذار نظام جمهوری اسلامی ایران است که رهبر یا شورای رهبری را بر می‌گزیند و بر عملکرد رهبر و یا شورای رهبری نظارت می‌کند.
آیت الله مهدوی کنی رئیس پیشین این شورا چند ماه پیش فوت کرد و این شورا تا کنون بدون رئیس به وظایف خود عمل کرده است.
در هفته های گذشته شایعه‌های زیادی در جامعه ایران در مورد انتخاب رئیس این شورا وجود داشته است. رقابت‌های سیاسی برای ریاست این شورا درتمام سطوح و ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران در جریان بوده است، تا کدام جریان، اصول گرایان یا اصلاح طلبان کنترل این ارگان را به دست گیرند.
محمد یزدی با ۸۳ سال سن  متولد اصفهان است. او به عنوان یک چهره‌ محافظه‌کار در مناصب و مقاطع مختلف در صحنه سیاسی ایران حضور داشته است. وی در دوره‌های اول و دوم مجلس شورای اسلامی ایران نماینده و عضو این مجلس بود. عضویت در هیئت رئیسه مجلس خبرگان و همین طور شورای بازنگری قانون اساسی از جمله سوابق اوست. یزدی از سال 1989 به مدت ده سال رئیس قوه قضاییه ایران بود و سال‌ها به عنوان یکی از اعضای منصوب رهبر ایران در شورای نگهبان حضور داشت. او در حال حاضر دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است.
محمد یزدی از روحانیون تندرو و اصول گرای نظام ایران به شمار می‌رود که با هر نوع اصلاحی در ساختار این نظام مخالف است.