۱۴۰۳ فروردین ۱۰, جمعه

ایران حمله اسرائیل به حلب را محکوم کرد

 ایران حمله اسرائیل به حلب را محکوم کرد


ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران

ایران حملات اسرائیل شامگاه پنج‌شنبه نهم فروردین به مناطقی در حومه فرودگاه بین‌المللی حلب را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی «ایرنا»، جمعه دهم فروردین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در یک کنفرانس خبری با محکوم کردن حملات هوایی شب گذشته اسرائیل به مناطقی از استان حلب سوریه، گفت: «حمله اسرائیل به حلب تهدیدی جدی برای صلح منطقه‌ای و بین‌المللی است».

بر اساس گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، در حمله شب گذشته اسرائیل به حلب 42 نفر از جمله 6 نفر از اعضای حزب الله لبنان مورد حمایت ایران به همراه 36 نفر از اعضای ارتش سوریه کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» به نقل از دو منبع امنیتی حملات روز گذشته اسرائیل به کشته‌شدن 5 نفر از اعضای حزب‌الله انجامید.

از هفتم اکتبر، همزمان با آغاز جنگ در نوار غزه بین اسرائیل و حماس، اسرائیل حملات خود به مواضع حزب‌الله یا شبه‌نظامیان دیگر مورد حمایت ایران در سوریه را شدت بخشیده است.

از دسامبر سال گذشته تا کنون بیش از شش افسر سپاه در حملات اسرائیل به سوریه کشته شده‌اند. بنا به گزارش‌ها ایران ناچار شده است که استقرار افسران ارشد خود در خاک سوریه را کاهش دهد.

بنا به گزارش رویترز، ایران برای حفظ نفوذ خود در سوریه بیشتر بر روی حضور گروه‌های متحد تکیه کرده است.

از ابتدای سال 2024 تا کنون تعداد حملات اسرائیل به سوریه به 25 مورد رسیده که 17 مورد آن حملات هوایی و 8 مورد آن زمینی بوده است.

این حملات منجر به انهدام حدود 49 هدف از جمله انبارهای اسلحه و مهمات، مقر فرماندهی، مراکز و خودروها شده‌ است، و همچنین در اثر این حملات 43 سرباز سوری کشته و 21 تن دیگر مجروح شدند. العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر