۱۴۰۳ فروردین ۴, شنبه

ارتش آمریکا: 3 انبار زیر زمینی حوثی‌ها در یمن را بمباران کردیم

 ارتش آمریکا: 3 انبار زیر زمینی حوثی‌ها در یمن را بمباران کردیم


بمباران های جدید در ۱۳ نقطه انبارهای حوث ها نیابتی های رژیم ایران

سنتکام: حملات غیرقانونی حوثی‌ها تاکنون به کشته‌شدن سه ملوان، غرق‌شدن یک کشتی تجاری که به طور قانونی از دریای سرخ عبور می‌کرد و ایجاد اختلال در ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن منجر شد و همچنین به اقتصاد خاورمیانه و محیط زیست آسیب وارد کرد

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا «سنتکام» شنبه چهارم فروردین در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهایش در چارچوب «دفاع از خود» حملاتی را علیه سه انبار زیرزمینی متعلق به حوثی‌ها در مناطق تحت کنترل این گروه وابسته به ایران در یمن انجام دادند.

«سنتکام» همچنین اعلام کرد که حوثی‌ها جمعه سوم فروردین، از مناطق تحت کنترل خود در یمن، چهار موشک بالستیک ضدکشتی را به سمت دریای سرخ شلیک کردند.

در این این آمده است: «حملات غیرقانونی حوثی‌ها تاکنون به کشته‌شدن سه ملوان، غرق‌شدن یک کشتی تجاری که به طور قانونی از دریای سرخ عبور می‌کرد و ایجاد اختلال در ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن منجر شد و همچنین به اقتصاد خاورمیانه و محیط زیست آسیب وارد کرد.»

سنتکام افزود: «این انبارهای تسلیحاتی تهدیدی علیه نیروهای آمریکایی، نیروهای ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه است. اتخاذ این اقدامات برای محافظت از نیروهایمان، تضمین آزادی ناوبری و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای ایالات متحده، ائتلاف و کشتی‌های تجاری ضروری است.»

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا روز جمعه اعلام کرده بود که یکی از هواپیماهای ائتلاف تحت فرماندهی واشینگتن در دریای سرخ، یک پهپاد و دو موشک شلیک شده از مناطق حوثی‌ها در یمن را منهدم کرد. همچنین نیروهای ائتلاف توانستند یک قایق بدون‌سرنشین و دو موشک بالستیک ضدکشتی که حوثی‌ها از یمن پرتاب کرده بودند را رهگیری و سرنگون کنند.

واشینگتن یک ائتلاف دریایی بین المللی با هدف حفاظت از ناوبری دریایی در منطقه استراتژیک دریای سرخ، که 12% تجارت جهانی از آن می‌گذرد را رهبری می‌کند.

از 12 ژانویه، ایالات متحده و بریتانیا حملاتی با هدف محدود کردن توانایی‌های گروه حوثی که از اواخر سال گذشته حرکت ناوبری دریایی و کشتی‌های تجاری بین المللی در دریای سرخ و خلیج عدن را هدف قرار می‌دهد، آغاز کردند.

از 19 نوامبر سال گذشته تاکنون شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران، حدود 73 حمله پهپادی و موشکی به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ انجام دادند.

حوثی‌ها مدعی هستند که کشتی‌های مورد هدف آنها اسرائیلی بوده یا عازم بنادر اسرائیل است.

در حالی که این حملات، شرکت‌ها را مجبور کرد به مسیر طولانی‌تر و گران‌تر «دماغه امید نیک» در آفریقا روی آورند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر