۱۴۰۳ فروردین ۶, دوشنبه

دادگاه تجدیدنظر نیویورک حکم جریمه پرداخت 454 میلیون دلاری علیه ترامپ را لغو کرد

 دادگاه تجدیدنظر نیویورک حکم جریمه پرداخت 454 میلیون دلاری علیه ترامپ را لغو کرد


ترامپ از پرداخت جریمه نیم میلیاردی معاف شد 

ترامپ در بیانیه‌ای در وب‌سایت «تروث سوشیال»، گفته بود که از تصمیم دادگاه استیناف تبعیت و جریمه را پرداخت خواهد کرد

یک دادگاه تجدیدنظر در نیویورک دوشنبه 6 فروردین حکم جریمه اعمال شده علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا را از حدود نیم میلیارد دلار به 175 میلیون دلار کاهش داد تا از طریق گام و لغو این حکم و عدم مصادره اصل دارایی‌ها، بتوان راهی برای نامزدی ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا گشود.
هیئت دادگاه تجدیدنظر به ترامپ که با احتمال مصادره برخی از دارایی‌های خود مواجه است، ده روز فرصت داد تا مبلغ 175 میلیون دلار را پرداخت کند.

ارزش خالص دارایی‌های ترامپ

ترامپ و دو پسرش به دلیل افزایش ارزش خالص دارایی‌های «سازمان ترامپ» با هدف دریافت شرایط وام مطلوب، مجرم شناخته شدند.

قاضی آرتور انگورون در ماه فوریه آنها را به پرداخت 454 میلیون دلار جریمه محکوم کرد.

ترامپ باید روز دوشنبه برای درخواست تجدیدنظر درباره حکم قاضی «انگورون» این مبلغ را تضمین کند، اما هیئت دادگاه تجدیدنظر با کاهش مبلغی که باید پرداخت کند موافقت کرد.

ترامپ ظاهراً تامین این مبلغ هنگفت را دشوار می‌دانست، اما نیویورک تایمز به نقل از افراد آشنا با منابع مالی او گزارش می‌دهد که او می‌تواند پس از کاهش ارزش این مبلغ را تضمین کند.

رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای در وب‌سایت «تروث سوشیال»، گفت که از تصمیم دادگاه استیناف تبعیت خواهد کرد و جریمه را پرداخت خواهد کرد.

«کشور ما فاسد است»

ترامپ صبح دوشنبه با تاکید اینکه به دادگاه خواهد رفت، بار دیگر به مقامات حزب دموکراتیک حمله کرد و گفت: «اینها موارد تقلبی است که همه با هماهنگی کاخ سفید و وزارت دادگستری به منظور مداخله در انتخابات انجام شده است».

او در ادامه گفت: «کشور ما فاسد است».

ترامپ که بین سال های 2017 تا 2021 به عنوان رئیس جمهوری در کاخ سفید بر سر قدرت بود اکنون امیدوار است که با پیروزی در انتخابات آتی در سال 2025 دوباره به کاخ سفید راه یابد.

ترامپ دائماً این حکم دادگاه مدنی را «بی اساس» و «ضمانت غیرقانونی» تحمیل شده توسط جیمز دادستان «نژادپرست» و قاضی «انگورون» که به گفته او توسط دسته‌ای از دموکرات‌ها کنترل می‌شود، را برخلاف قانون می‌داند.

لتیتیا جیمز یک قاضی سیاه‌پوست و مقام منتخب از سوی حزب دموکرات است که هم نقش قضایی و هم نقش سیاسی دارد.

ارائه ضامن

وکلای ترامپ هفته‌ها است که می‌گویند آنها نمی‌توانند وثیقه‌ای را ارائه دهند که از طریق آن حکم صادر در ماه فوریه علیه ترامپ و دو پسرش را به حالت تعلیق در‌آورد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا و عضو حزب جمهوریخواه روز جمعه تاکید کرد که حدود 500 میلیون دلار پول نقد دارد که بخش بزرگی از آن را برای کمپین انتخاباتی‌اش، علیه جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی دموکرات بکار می‌گیرد.العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر