۱۴۰۳ فروردین ۳, جمعه

داستان «نوکیا» و «مافیا» که صدای سفیر فنلاند را هم درآورد!

 داستان «نوکیا» و «مافیا» که صدای سفیر فنلاند را هم درآورد!

نوکیای تقلبی...
نوکیای تقلبی...

«فضاحت و رسوایی» واژه‌هایی است که در فرهنگ ادبی امروز ایران آن برش و تیزی را دیگر ندارد. چرا؟

آنقدر دربارهٔ دزدی‌ها، رانت‌ها، اختلاس‌ها و ویرانگری آخوندها به‌کار رفته که عادی و شاید لوث شده. به‌ویژه تا روز سقوط باند حاکم مافیایی، یعنی تمامیت رژیم ولایت فقیه این دست فضاحتها و رسوایی کم که نمی‌شود، هر روز بر ابعاد آن افزوده می‌شود. از چای دبش تا زمین‌خواری آخوند صدیقی؛ از شاسی‌بلند تا سیسمونی قالیباف؛ از اختلاس ۳هزار میلیاردی پتروشیمی تا سرمایهٔ شخصی ۹۵میلیارد دلاری خامنه‌ای (آنهم ۱۰سال پیش که رویترز در پاییز۱۳۹۲ فاش کرد و امروز معلوم نیست به‌چه عدد عجیبی رسیده است).

حالا مافیای بیت خامنه‌ای که الحق در پیدا کردن و ساختن راههای جدید غارت مردم هم از نظر استعداد و هم پشتکار بی‌نظیر است، راه دیگری برای سرکیسه کردن مردم پیدا کرده. راهی که صدای یک سفیر خارجی در تهران را هم درآورد و در جدال باندهای دزد، سر و صدایش در رسانه‌های نظام هم بلند شد.

 

اگر گوشی همراه شما هم مانند بخش عمده‌یی از مردم ایران، نشان «نوکیا» دارد، شاید شیوهٔ جدید غارت شامل شما هم بشود. چرا که اتاق فکر غارت خامنه‌ای این‌بار با «نشان نوکیا» یک چپاول بزرگ از جیب مردم ایران به راه انداخته است.

کسی هم از موضوع خبردار نبود تا وقتی سفیر فنلاند اعتراض کرد.

چرا فنلاند؟

چون که امتیاز نوکیا مربوط به یک شرکت فنلاندی است. اما داستان چیست؟

 

به‌تازگی سفیر فنلاند در تهران در نامه‌یی به‌وزارت صمت و وزارت‌خارجهٔ دولت رئیسی از تولید گوشی‌های تقلبی در ایران با نشان نوکیا شکایت کرد (ایرنا-۲۱ اسفند۱۴۰۲). نامه‌یی که باعث شد یک فضاحت دیگر این‌بار در ابعاد جهانی برای رژیم به‌بار آید.

پس از آن رسانه‌های رژیم هم در جریان جدال باندهای مافیایی، بیشتر پرده از این غارت جدید برداشتند.

روشن شد با توجه به این‌که گوشی‌های همراه با نشان «نوکیا» در ایران بیشترین خریدار را از سوی مردم دارد، دو شرکت زیرمجموعهٔ هلدینگ‌های مافیای خامنه‌ای به‌نام «آتیلا» و «آینهان تجارت» که در زرندیهٔ استان مرکزی مستقر هستند، گوشی‌هایی تقلبی با کیفیت بسیار پایین‌تر تولید می‌کنند (فرهیختگان-۱۵ اسفند۱۴۰۲)، اما برخلاف کنوانسیون مادرید در مورد «کپی رایت»، بدون اطلاع شرکت مادر در فنلاند، نشان نوکیا را روی این گوشی‌های تقلبی ساخته شده در ایران می‌زنند. سپس این گوشی‌ها را با قیمت گوشی اصلی نوکیا، به‌مردم که از جریان خبر ندارند، می‌فروشند.

نکتهٔ مهم دیگر این‌که وزارت صمت دولت رئیسی هم در همدستی با این دو شرکت زیرمجموعهٔ هلدینگ‌های مافیای خامنه‌ای، برای این تولیدات تقلبی با نشان نوکیا، به‌آنها مجوز رسمی داده است. یعنی همدستی تمام اجزای غارت در این کلان دزدی.

بعد از نامهٔ سفیر فنلاند و رو شدن این فضاحت و غارت جدید، دولت رئیسی از زبان محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت نه‌تنها این کلان دزدی را تکذیب نکرد، بلکه با پررویی آن را «دور زدن تحریم‌های» استکباری نامید! (خبرگزاری مهر آخوندی-۱۴ اسفند۱۴۰۲)

جالب اینجاست که باند رقیب که یکباره متوجه شد از این غارت نجومی سرش بی‌کلاه مانده، دست وزارت صمت رئیسی را رو کرد که: «اول این‌که موبایل جزو تحریم‌ها نبوده؛ بعد هم مگر می‌شود به‌بهانه تحریم گوشی تقلبی با برند جعلی به‌مردم بفروشیم؟!» (توانگر-عضو مجلس ارتجاع-شبکه ایکس-۱۶ اسفند۱۴۰۲)

بله، مافیای خامنه‌ای و سپاه که «کاسبان تحریم» هستند، به‌قیمت فقر ۸۰میلیون ایرانی نه‌تنها اقدامی برای رفع تحریم نمی‌کنند، بلکه این‌گونه از تحریم برای چاپیدن بیشتر همین مردم زیر خط فقر، استفاده می‌کنند.

داستان نوکیا، تنها یک نمونهٔ دیگر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر