۱۴۰۳ فروردین ۱۰, جمعه

42 کشته در حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق و حلب

 42 کشته در حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق و حلب


حمله اسرائل به حزب الله در سوریه ۴۲ کشته بجا گذاشت 

دیدبان حقوق بشر سوریه: حمله هوایی اسرائیل، انبارهای موشک‌های حزب الله لبنان را در منطقه جبرین، نزدیک فرودگاه بین‌المللی حلب هدف قرار داد

ساعاتی پس از بمباران اسرائیل از سمت جولان که یک ساختمان مسکونی در استان حومه دمشق را هدف قرار داد، صدای انفجارهای مهیب در نزدیکی فرودگاه حلب شنیده شد.

بر اساس گزارش روز جمعه 10 فروردین دیدبان حقوق بشر سوریه، در اثر حملات هوایی اسرائیل به انبارهای سلاح در نزدیکی این فرودگاه، 42 نفر از جمله 6 عضو حزب‌الله و بیش از 36 نیروی ارتش سوریه کشته شدند.

از سوی دیگر خبرنگار العربیه گزارش داد که در حمله اسرائیل به نزدیکی فرودگاه حلب یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان کشته شد.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین افزود که این حمله «انبارهای موشک‌های حزب‌الله لبنان را در منطقه جبرین، نزدیک فرودگاه بین‌المللی حلب هدف قرار داد».

بر اساس همین گزارش، صدای انفجارهای مشابهی در السفیره و کفرجوم در غرب حلب شنیده شد که تا این لحظه ادامه دارد و اطلاعات تایید شده، حاکی ازکشته و زخمی شدن ده‌ها سرباز در نتیجه انفجار در این انبارها است.

کشته‌شدن 5 عضو حزب‌الله

از سویی «رویترز» به نقل از دو منبع امنیتی نوشت که حملات اسرائیل به کشته‌شدن 5 نفر از اعضای حزب‌الله انجامید.

پیشتر وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله‌ای که اسرائیل را به انجام آن در حومه حلب متهم کرد، شماری غیرنظامی و نظامی کشته یا زخمی شدند. بر اساس این بیانیه، حمله هوایی اسرائیل ساعت یک و 45 دقیقه بامداد به وقت محلی از سمت اریا در جنوب شرقی حلب رخ داد.

این بیانیه افزود که این بمباران، همزمان با «حمله پهپادی سازمان‌های تروریستی از ادلب و حومه غربی حلب در تلاش برای هدف قرار دادن غیرنظامیان شهر حلب و اطراف آن انجام شد» که باعث ببار آمدن خسارات مادی در اموال دولتی و خصوصی شد.

حملات هوایی روز گذشته اسرائیل همچنین مواضع گروه‌های وابسته به ایران و حزب‌الله را در حومه دمشق هدف قرار داد که طی آن پنج «عامل مسلح» سوری که با حزب‌الله کار می‌کردند، زخمی شدند.

طبق گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، زخمی‌ها، نگهبانان مرکزی بودند که هدف حملات اسرائیل در منطقه البحدلیه، نزدیک منطقه سیده زینب در حومه دمشق قرار گرفت.

افزایش حملات

با آغاز جنگ در نوار غزه میان اسرائیل و حماس، در هفتم اکتبر گذشته، حملات اسرائیل به مواضع سوری وابسته به حزب‌الله یا شماری از شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران تشدید شده و بیش از شش افسر سپاه پاسداران در حملات منتسب به اسرائیل کشته شدند.

«رویترز» پیشتر گزارش کرده بود که این خسارات جانی باعث شد سپاه پاسداران، استقرار افسران ارشد خود را در خاک سوریه کاهش دهد و برنامه‌هایی را با تکیه بیشتر بر گروه‌های هم‌پیمان خود برای حفظ نفوذش در خاک سوریه، در پیش بگیرد.

بر اساس آمار دیدبان حقوق بشر سوریه، شمار حملات اسرائیل از ابتدای سال 2024 به 25 مورد رسیده است که 17 مورد آن هوایی و 8 مورد زمینی است.

این حملات منجر به آسیب و انهدام حدود 49 هدف از جمله انبارهای اسلحه و مهمات، مقر فرماندهی، مراکز و خودروها شده و طی آنها، 43 نظامی سوری کشته و 21 نفر دیگر نیز زخمی شدند. العربیه فارسی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر