۱۴۰۳ فروردین ۵, یکشنبه

نام‌گذاری هر ساله خامنه‌ای برای فروپاشی اقتصاد غارت‌شده

 نام‌گذاری هر ساله خامنه‌ای برای فروپاشی اقتصاد غارت‌شده

فروپاشی اقتصاد...
فروپاشی اقتصاد...

خامنه‌ای از دهه ۱۳۷۰ در اول هر سال جدید، نامی به آن سال می‌دهد تا نقشه‌مسیر کلیه کارگزاران و حامیانش در زیر خیمه ولایت فاشیستی اعم از آخوندهای دین‌فروش و پاسداران جنایتکارش برای فروپاشاندن و غارت سرمایه‌ها و منابع ملت ایران مشخص شود.

چند سال اول با دجالگری از نام‌هایی مانند «صبح روشنی»! و «تحکیم معنویت»! سوء‌استفاده می‌کرد، اما از اوایل دهه ۱۳۸۰ که یک دهه از ولایتش بر مشتی دزد و چپاولگر و سرکوبگر گذشته بود و جایگاهش را تثبیت کرده بود، شروع به دادن آدرس برای به جیب زدن اموال عمومی کرد و هر چه به دهه ۹۰ نزدیک شد تنور شعارهای اقتصادی را گرم‌تر کرد.

سال۱۳۸۰، سال «اشتغال‌آفرینی!» نامیده شد. چند سال بعد، «نوآوری و شکوفایی!» بعد «اصلاح الگوی مصرف!»... در دهه ۹۰ از دست رفته با هرمعیار اقتصادی، چنان شعارهای دن‌کیشوت‌واری داده شد که هر مرغ پخته‌ای را به خنده می‌انداخت. سال ۱۳۹۰: «جهاد اقتصادی»، ۱۳۹۱: «تولید ملی»، ۱۳۹۲: «حماسه اقتصادی»... سپس «اقتصاد مقاومتی» ۲ سال پی‌درپی «رونق اقتصادی»، «جهش تولید»، ... در سال۱۴۰۱ هم فیلش یاد هندوستان «دانش‌بنیان!» کرد و سال گذشته را هم «مهار تورم، رشد تولید!» نامید. در این رابطه انصافاً باید حرف آخوندرئیسی را تأیید کرد که تورم سه رقمی نشد و این یک پیروزی بزرگ بود! خامنه‌ای برای سال ۱۴۰۳ «جهش تولید با مشارکت مردم!» را برگزید و به ایادی مفتخورش فرمان حمله به آخرین بقایای ثروت و اندوخته‌های ملی را داد.

از قضا در همین روزها یکی از شاگرد جلادانش، آخوند صدیقی روی مناطق خوش آب و هوای شمال تهران و ازگل و آن‌طرف‌ها چرخ می‌زند تا شاید قطعه زمینی برای آخرتش فراهم کند!

مضحک‌تر آن که خامنه‌ای خودش هم از این شعار درمانی‌ها، از جانب ایادی‌اش تحت فشار است. در اول سال ۱۳۹۷ به زبان آمد و گفته بود: «بعضی‌ها می‌گویند «شما شعار سال معین می‌کنید، فایده‌ای ندارد؛ عمل که نمی‌کنند، چرا بیخودی شعار سال معین می‌کنید؟»؛ بنده قبول ندارم این حرف را... این‌جور نیست که این شعارها بی‌فایده باشد؛ نخیر، شعارها اتفاقاً بافایده است!» (ایمنا۲۹ اسفند۱۴۰۲)

 

فایده شعار در عملکرد اقتصادی سال ۱۳۹۷

خوب است نتایج شعار همان سال ۱۳۹۷ را با آمارهای دست‌ساز رژیم آخوندی بررسی کنیم تا فایده شعارها معلوم شود. «بر اساس نتایج حساب‌های ملی مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی کشور در سال ۱۳۹۷ برابر با منفی ۴.۹ درصد بوده است که به‌معنی کاهش واقعی سطح تولید ناخالص داخلی نسبت به سال قبل است. در سال ۱۳۹۷، اغلب زیر بخش‌ها با کاهش ارزش افزوده مواجه شدند. بین زیر بخش‌های مختلف، بیشترین کاهش ارزش افزوده مربوط به بخش نفت و گاز با رشدی برابر با منفی ۱۳.۹ درصد بوده است. پس از آن، بخش صنعت با رشدی برابر با منفی ۶.۵ درصد بیشترین کاهش ارزش افزوده را داشته است. ارزش افزوده سایر زیر بخش‌ها شامل کشاورزی، تأمین آب و برق و گاز و ساختمان نیز رشد منفی داشتند... رشد اقتصادی نیمه اول سال ۱۳۹۷ که نسبت به زمان مشابه سال قبل در حدود صفر درصد بود، با افت شدید در نیمه دوم سال به حدود منفی ۱۰ درصد رسید...» (ایبنا۳مهر۱۳۹۸)

بقیه شاخصهای اقتصادی در همان سال و سال‌های قبل و بعدش، بهتر از آن سال نیست اما گنجایش این مقال بیش از این نیست.

 

مشکلات اقتصادی «خبر تلخ» سال۱۴۰۲!

حال به افاضات خامنه‌ای در تحلیل اوضاع اقتصادی در سال گذشته بنگریم که سه روز پیش ارائه داد. او گفت: «یکی از خبرهای «تلخ» سال ۱۴۰۲ مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و نقطه ضعف اساسی کشور است». خنده‌دار آن که گماشته‌اش، آخوند رئیسی در مقابل گفته است: «برآیند اتفاقات سال، رشد و شکوفایی بیشتر ایران عزیز در همه بخش‌ها بود»! حتی برای این‌که بحران اقتصادی را نادیده بگیرد گفته است دهه۹۰ رشد اقتصادی زیر ۱ درصد بوده است اما رشد سال۱۴۰۲حداقل ۶ درصد خواهد بود! حالا این رشد چگونه به دست آمده است؟ فروش نفت خام و دیگر مشتقات نفتی و گازی به ثمن بخس و از راه دور زدن تحریم‌ها با چشم‌پوشی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا!

 

نفت فروشی و به جیب زدن دلارهای نفتی

خاندوزی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت گفت: «رشد بخش نفت در پاییز امسال به ۲۱.۸ درصد رسیده است، این عدد پاییز پارسال ۱۰.۸ درصد بود. رشد ۲ برابری نفت نسبت به پاییز پارسال نشان داد کشور در زمینه تحریم‌شکنی موفقیت بسیار زیادی داشته است، بنابراین رشد اقتصادی ۹ ماه امسال بالای ۶ درصد را تجربه می‌کند» (شانا۸ اسفند۱۴۰۲)

حالا از بقیه ادعاهای نظیر کاهش تورم و رشد سرمایه‌گذاری بگذریم و شاخص باور پذیری این حرف‌ها را به عهده مردم ستم‌زده و میلیونها نفر زیر خط فقر و بقا بگذاریم... «طبق اعلام مرکز آمار در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ نرخ تورم سالانه به ۴۲.۵ درصد رسید. گزارش بانک جهانی از شرایط "امنیت غذایی" در جهان نشان می‌دهد که ایران با تورم مواد غذایی حدود ۴۱ درصدی در میان ۱۰ کشور با بالاترین تورم‌های مواد غذایی در جهان قرار گرفته است. بر اساس این گزارش، تورم مواد غذایی ایران به کشورهایی، چون سورینام، مالاوی و موزامبیک نزدیک است» (فرارو۵اسفند۱۴۰۲)

در پایان هم به فایده داشتن شعارهای خامنه‌ای در بخش فساد سیستمی و حکومتی حامیان فاشیسم دینی بپردازیم. او می‌خواهد باقی و تتمه منابع کشور را به عوامل سرکوبگر و چپاولگرش در سپاه پاسداران و بیت‌العنکبوت به نام «مردم» اهدا کند: «اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم بایستی اقتصاد را مردمی کنیم... به این مناسبت شعار امسال را این قراردادم، جهش تولید با مشارکت مردم، این شعار امسال است».

در هرحال نه رشد اقتصادی و نه کاهش تورم و بیکاری، تا این رژیم آخوندی هست، امکان تحقق نخواهد یافت. فقط شعار است و آخرین قطره‌های نفت. تا این‌که خامنه‌ای هم صدای انقلاب مردم ایران را بشنود ولی دیگر برایش دیر خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر