۱۳۹۵ دی ۲۶, یکشنبه

هاشمی رفسنجانی پایه گذار قتل در کردستان ایران در حالی که مناصب قدرتمندی را بعهده داشت ومانند معاون خمینی عمل میکرد

هاشمی رفسنجانی پایه گذار قتل در کردستان ایران در حالی که مناصب قدرتمندی را بعهده داشت ومانند معاون خمینی عمل میکرد

سایه هاشمی رفسنجانی بر فراز کردستان ایران

مهدي خزغلي افشاكرد كه سال 60شوراي مركزي حزب جمهوري تصيمم كشتار مردم را گرفت

مطلبی در رابطه با قتل و عام مردم کُردستان از سوی رژیم ایران/ ٣٣مین سالگرد کشتار دستەجمعی مردم روستای "ایندر قاش" مهاباد

میلادی: ٠۵-١١-٢٠١٣ - خورشیدی: ١٣٩٢/٠٨/١۴ 


کوردستان میدیا: پس از حاکمیت رژیم اسلامی ایران در سال ١٣٥٧، بیش از ١٤ کشتار دستەجمعی در کُردستان از سوی نیروهای این رژیم صورت گرفت که شمار زیادی از شهروندان کُرد طی این قتل و عام‌ها جان خود را از دست دادند.
پس از کشتار دستەجمعی مردم قارنا و قلاتان، در مورخه‌ی ١٣ آبان‌ماه سال ١٣٥٩، گروهی نظامی تحت عنوان کمیته ارومیه و بسیج که "ملا حسنی" و "معبودی" رهبری این گروه را بر عهده داشتند با دستور "ملا حسنی" که نمایندەی "خمینی"، رهبر آن زمان رژیم ایران بود، به منظور کشتار ساکنین روستای "ایندرقاش" (اگریقاش) وارد این روستا شدند.

7246.jpg

روستای "ایندر قاش" در ٥ کیلومتری شهر مهاباد واقع شدە است

این نیروهای جنایتکار به منظور کشتار ساکنین روستای "اندرقاش" و به بهانەی جمع‌آوری اسلحه وارد این روستا شدە و از مردم خواستند که سلاح خود را تحویل دهند.

درخواست تحویل دادن سلاح از مردم در حالی بود که نیروهای سپاه پاسداران رژیم ایران چند روز پیشتر، سلاح مردم را از آنان گرفتە بود و به عنوان مدرک نیز اسنادی به آنان دادە بود.

گروه تحت رهبری "ملا حسنی"، نمایندەی رهبر رژیم ایران، که با توجه به برنامەی طراحی شدە به منظور کشتار مردم به آن‌جا رفتە بودند، اقدام به اذیت و آزار ساکنین کردند.

7247.jpg

ملا حسنی، نمایندەی خمینی در ارومیه که فرمان کشتار روستای "ایندرقاش از سوی وی صادر گردید

به منظور ایجاد رعب و وحشت و ترس در میان شهروندان کُرد، منازل ساکنین این روستا پس از تفتیش از سوی پاسدار و نیروهای بسیج به آتش کشیده ‌شدند.

نیروهای رژیم ایران بی‌رحمانه و به شیوەای وحشیانه به سوی مردم شلیک کرده و شمار زیادی از ساکنین این روستا را زخمی کردند.

سربازهای گمنام امام زمان، در همان روز و در کمتر از دو ساعت، در مسجد روستای "ایندرقاش" ٣٥ شهروند کُرد ساکن این روستا را به قتل رساندند.

اسامی قربانیان کشتار دستەجمعی "ایندر قاش" مهاباد
علی قنبری، خدر قنبری، حسن قنبری، سید رحمان، حسمت دشتی، محمود شیخه، محمد بابکری، رسول سیده، علی شیخه، رحمان مولودی، "خوسرو مام موسا"، ایرج پاکزاد، سلیمان سیده، کریم سیده، محمود پیروتی، حاجی خوسه، حسین خوسه، علیه خوسە، احمد رسولپور، رحیم اندرز، صالح اندرز، سید علی قادرحسینی، محمد مره، بلال سهراب‌فر، صلاح برخانه، عبدالله علایی، کریم علایی، عبدالله رحیمی، عثمان دیوازی و حسین خزر حاجی از قربانیان کشتار دستەجمعی مردم "ایندرقاش" در سال ١٣٥٩ می‌باشند که تاکنون شناسایی شدەاند.

دیگر کشتارهای دستە جمعی مردم کُردستان ایران توسط رژیم ایران
این کشتار دستەجمعی و وحشیانه، نه اولین و نه آخرین کشتار مردم بی‌گناه کُردستان از سوی نیروهای رژیم اسلامی ایران نبوده و هم قبل و هم بعد از این کشتار، شمار زیادی از مردم کُردستان به صورت دستەجمعی قربانی سیاست‌های جنایتکارانەی رژیم ایران شدەاند.

7251.jpg
طی ٣ سال (سال‌های ١٣٥٩ تا ١٣٦٢) چندین کشتار جمعی از سوی نیروهای رژیم ایران در روستاهای مختلف کُردستان صورت گرفت که تاکنون ١٤ مورد از آنان شناسایی و ثبت گشتەاند که روستاهای نقده و مهاباد بیشترین آمار قربانیان کشتارهای دستەجمعی کُردستان را به خود اختصاص دادەاند.

فهرست کشتارهای دستەجمعی در روستاهای کردستان با استناد به مرکز فرهنگی مقابله با ژینوساید کُرد به شرح ذیل می‌باشد:
ــ کشتار دستەجمعی مردم روستای قارنا در سال ١٣٥٨ که تاکنون ٤٩ قربانی این جنایت شناسایی شدەاند.

ــ نیروهای رژیم ایران در ششم فروردین‌ماه سال ١٣٥٩، در روستای "قلاتان" نقده اقدام به کشتار دستەجمعی ساکنین این روستا کرده و ١٣ تن از ساکنین این روستا را به قتل رساندند.

ــ کشتار دستەجمعی مردم "صوفیان" از توابع پیرانشهر یکی دیگر از جنایات ضدبشریت رژیم اسلامی ایران می‌باشد که در تاریخ ٢٧ آبان‌ماه سال ١٣٥٩ به وقوع پیوست و طی این جنایت ١٢ شهروند غیرنظامی کُرد که ٥ تن از آنان بالای ٥٠ سال سن داشتند به قتل رسیدند.

ــ قتل و عام در روستای "پاییزآباد" نقده که در تاریخ ١٨ آبان‌ماه سال ١٣٦٠ صورت گرفت و نیروهای رژیم در این اقدام وحشیانه ١٢ شهروند ساکن این روستا را به شهادت رساندند.

ــ کشتار دستەجمی کارگران کورەخانەی آجرپزی ساروقامیش در ٢٣ شهرویورماه سال ١٣٦٠، که در این جنایت هولناک رژیم آخوندی خمینی ١٨ تن به قتل رسیدند.


ملاحسنی، معبودی و حقگو از عاملین رژیم ایران در استان رومیه، که در کشتار مردم بی‌گناه کردستان نقش بسزایی داشتند


ــ قتل ‌و عام مردم "قرەگول" از توابع مهاباد در مورخەی ٦ بهمن‌ماه سال ١٣٦١، که در این کشتار دستەجمعی نیز نیروهای رژیم ایران ١٨ شهروند کُرد را به قتل رساندند.

ــ کشتار دستەجمعی اهالی روستای "سوزی" از توابع مهاباد یکی دیگر از جنایات ضدبشریت رژیم اسلامی ایران می‌باشد که در این اقدام ٩ نفر از ساکنین این روستا به قتل رسیدند.

ــ کشتار بی‌رحمانەی ساکنین روستاهای "دیلان چرخ"، "حلبی"، "کویکان"، "کریزەی شکاکان" و "یونسلیان" در مناطق نقده یکی دیگر از اقدامات وحشیانەی نیروهای رژیم ایران در کُردستان می‌باشد که طی کشتار مردم این روستاها ٤٠ نفر از شهروندان غیرنظامی کُرد به قتل رسیدند.

ــ قتل و عام‌هایی در روستاهای "دیمه‌سور"، "جعفر‌آباد" و "مرجان‌آباد" از توابع مهاباد به وقوع پیوست که رژیم جنایتکار ایران چندین تن از ساکنین این روستاها را به قتل رساند که تاکنون تنها نام ٩ تن از آنان شناسایی و ثبت شدە است.

ــ کشتار مردم بی‌گناه روستاهای "هەلقوش" و "گیجه" در منطقەی "سوما"ی ارومیه در تاریخ یکم خردادماه سال ١٣٦٢، یکی دیگر از جنایات رژیم ایران می‌باشد که تاکنون اسامی ١٣ تن از ساکنین به قتل رسیده‌ی این روستا به ثبت رسیده است.

ــ قتل و عام مردم روستاهای "چقل مصطفی"، "خلیفه‌لیان" و "گورخانه" از توابع نقده در تاریخ ٥ فروردین‌ماه سال ١٣٦٢ دیگر جنایت هولناک رژیم ایران می‌باشد که منجر به کشتە شدن ٢١ نفر شد.

ــ در قتل و عام صورت گرفتە از سوی رژیم ایران در روستاهای "جبرئیل‌آباد"، "گوندە ویله" و "دوآب" از توابع اشنویه در تاریخ ٢٣ شهریورماه سال ١٣٦٢ نیز ٦ نفر جان خود را از دست دادند.

گزارش/ هیبت کامرانی‌پور

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر