شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، روز یکشنبه نخستین نشست شورای وزیران دفاع کشورهای عضو ائتلاف اسلامی - نظامی برای مبارزه با تروریسم، را افتتاح کرد.
 ولیعهد سعودی در افتتاح نشست شورای وزیران دفاع کشورهای عضو ائتلاف اسلامی - نظامی گفت:«در حال حاضر  بیش از 40 کشور برای مبارزه با تروریسم اعلام آمادگی کردند.
محمد بن سلمان گفت :«تروریسم چهره واقعی دین اسلام را خدشه‌دار کرده است و ما اجازه نمی‌دهیم تروریسم به تحریف دین اسلام و ارعاب  غیرنظامیان در کشورهای اسلامی ادامه دهد».

در این نشست همچنین شناسایی منابع «تامین مالی» تروریسم با سازو کارهایی که در چارچوب تلاش کشورهای اسلامی برای از بین بردن تروریسم مطرح شده مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

هدف این نشست همکاری برای تکمیل سایر تلاش‌های بین المللی در زمینه برقراری صلح و امنیت جهانی برگزار شده است.

این ائتلاف اسلامی - نظامی دو سال پیش با هدف مبارزه با تروریسم، با ابتکار پادشاهی سعودی و میزبانی این کشور تاسیس شد.
این نشست با شعار «ائتلاف علیه تروریسم»، با مشارکت وزرای دفاع کشورهای عضو ائتلاف، نمایندگان بین‌المللی و هیئت‌های رسمی از کشورهای دوست و شماری از متخصصان در زمینه‌ فعالیت‌های ائتلاف اسلامی برگزار شده است، استراتژی کلی ائتلاف در این نشست، سازوکارهای مناسب برای عملیات‌ها، فعالیت‌ها و طرح‌های آینده در مبارزه با تروریسم در حوزه‌ فعالیت‌های اساسی در زمینه‌های فکری و اطلاعاتی بحث و بررسی خواهد شد.
خبرنگار العربیه گزارش داد، سپهد راحیل شریف، فرمانده نظامی ائتلاف اسلامی، در باره حوزه فعالیت‌های نظامی این ائتلاف هماهنگی، همکاری، تامین منابع مالی، تبادل اطلاعات نظامی به صورت امن و تشویق کشورهای عضو برای ایجاد و افزایش قابلیت‌های نظامی برای مبارزه با تروریسم و به منظور جلوگیری از خشونت و حملات تروریستی آن سخنرانی خواهد کرد.
اما در زمینه رسانه‌ها، دکتر محمد المومنی، وزیر مشاور و سخنگوی رسمی دولت اردن در امور رسانه‌ای در زمینه مسایل اطلاعاتی و رسانه ای ائتلاف سخنرانی خواهد کرد.
همچنین دکتر احمد بن عبدالکریم الخلیفی، رئیس موسسه عربی سعودی امور مالی، درباره نحوه مبارزه با منابع تامین مالی تروریست‌ها که با هدف همکاری، هماهنگی با طرف‌های ذینفع در مبارزه با تامین مالی تروریست‌ها و ارتقاء بهترین شیوه‌ها برای جلوگیری از آن ایجاد چارچوب ‌های قانونی، نظارتی و عملیاتی، برای تبادل اطلاعات میان کشورهای عضو این ائتلاف تشکیل شده است، سخنرانی خواهد کرد.