۱۳۹۶ آبان ۲۹, دوشنبه

تصویب لایحه شناسایی سرمایه‌ها و دارایی‌های بالاترین سران رژیم آخوندی از جمله ولی‌فقیه ارتجاع - کنگره آمریکا

تصویب لایحه شناسایی سرمایه‌ها و دارایی‌های بالاترین سران رژیم آخوندی از جمله ولی‌فقیه ارتجاع - کنگره آمریکا

تصویب لایحة شناسایی سرمایه‌ها و دارایی‌های بالاترین سران رژیم آخوندی در  کنگره آمریکا

تصویب لایحة شناسایی سرمایه‌ها و دارایی‌های بالاترین سران رژیم آخوندی در کنگره آمریکا

کمیتة خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا، لایحة شماره 1638 را برای شناسایی سرمایه‌ها و دارایی‌های بالاترین سردمداران رژیم آخوندی، از جمله ولی فقیه ارتجاع، رئیس‌جمهور رژیم و سرکردگان سپاه پاسداران را به تصویب رساند.
در اجلاس کمیتة خدمات مالی، جب هنزرلینگ رئیس این کمیته، رژیم آخوندی را اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان دانست و تأکید کرد که کنگره باید بتواند، نظارت موثری بر هرگونه ارتباط بین این رژیم و سیستم مالی آمریکا داشته باشد.
گزارشی درباره تصویب این لایحه در جلسه کمیته خدمات مالی کنگره:
تصویب لایحة 1638تحت عنوان «شفافیت مالی سران (رژیم) ایران» در کمیتة خدمات مالی کنگره، بعد از لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی توسط خزانه‌داری آمریکا، اقدامی برای شناسایی سرمایه‌های سردمداران رژیم در داخل آمریکا و یا در هر نهاد مالی در خارج از این کشور است.
این لایحه که اکنون باید توسط مجلس نمایندگان و سنا به‌تصویب برسد، بعد از تبدیل‌شدن به قانون، دولت آمریکا را موظف خواهد کرد، ظرف 90روز مشخص کند که هر کدام از سران اصلی رژیم، چه میزان پول و سرمایه در خارج از ایران دارند و به چه نحوی این سرمایه‌ها را به خارج منتقل کرده‌اند.
لایحة مذکور در سپتامبر سال گذشته میلادی، در مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا به‌تصویب رسیده بود؛ اما دولت اوباما تهدید به وتو آن کرد و از این‌رو مراحل قانونی‌شدن آن طی نشد.
در لایحة 1638 از جمله، آمده است: «تعداد زیادی از مقامات ارشد و سران نظامی (رژیم ایران) سرمایه‌های بسیار هنگفتی چه به‌صورت فردی و چه به‌صورت نهادی گرد آورده‌اند و از طریق سوءاستفاده از مواضع خود توانسته‌اند به بخش اعظم اقتصاد ایران چنگ بیندازند... نهادینه‌شدن فساد و تبعیض به سود خویشاوندان در حیطه اقتصاد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، از ویژگی‌های حکومت ایران است و به‌طور خاص به‌نحو وسیعی از سپاه پاسداران در اکثر بخش‌های عمده اقتصاد کشور استفاده شده و کنترل آنها در دست سپاه است».
شماری از سردمداران و نهادهای رژیم آخوندی که لایحة 1638 به شناسایی اموال و سرمایه‌های آنها فراخوان می‌دهد، عبارتند از:
ولی فقیه و رئیس‌جمهور رژیم آخوندی، اعضای شورای نگهبان و مجلس خبرگان ارتجاع، اعضای نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، سرکرده و معاون سپاه پاسداران و هم‌چنین سرکردگان و معاونان نیروی زمینی، نیروی هوا و فضا و نیروی دریایی سپاه، سرکرده بسیج ضد مردمی، سرکرده نیروی تروریستی قدس، سرکرده نیروی انتظامی رژیم، نماینده خامنه‌ای در سپاه پاسداران، رئیس تعاونی سپاه پاسداران و رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم آخوندی.
در جریان جلسه بررسی و تصویب لایحة شفافیت مالی سران رژیم آخوندی در کمیتة خدمات مالی کنگره، بروس پالیکویین ارائه‌دهنده این لایحه در سخنان خود، گفت: «همه ما می‌دانیم که... حکومت ایران، اصلی‌ترین حامی تروریسم در سراسر جهان است... هم‌چنین اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد، حدود 70-80تن از سران سیاسی و (فرماندهان) نظامی (رژیم) ایران، حدود یک سوم اقتصاد (این کشور) را تحت کنترل خود دارند. آنها ثروت عظیمی را به طرق مختلف انباشته‌اند. از جمله ولی فقیه (رژیم) ایران که یک سازمان کمک به فقرا را به یک امپراطوری مالی تبدیل کرده است... بسیار مهم است که ما دست به هر کاری بزنیم دریافت پول به کسانی که تروریسم را پشتیبانی می‌کنند... متوقف کنیم...»
وی اضافه کرد که لایحة 1638 باعث خواهد شد همه ببینند سران رژیم، چه میزان پول و سرمایه را برای خود انباشته‌اند.
نماینده کنگره آن واگنر نیز، تصریح کرد: «لایحة «شفافیت سرمایه‌های سران (رژیم) ایران»، نابرابری مالی موجود در ایران را روشن خواهد ساخت. (رژیم) ایران از سال 1984به‌عنوان یک حکومت حامی تروریسم نام‌گذاری شده و سران آن هم‌چنان به ثروت خود می‌افزایند».
وی افزود: «خوشحالم که رئیس‌جمهور (آمریکا) اقدامات لازم را برای بازبینی برجام انجام می‌دهد... در سال 2011 وزارت خزانه‌داری گفت که سران (رژیم) ایران، از جمله اعضای سپاه پاسداران... ، به افزایش ثروتهای خود در تمامی بخش‌های اقتصاد... ادامه می‌دهند. این نه فقط به ضرر بخش خصوصی ایران، بلکه به ضرر مردم عادی در ایران تمام شده است. فارغ از این‌که رئیس‌جمهور چه تصمیمی درباره برجام اتخاذ کند، من معتقدم که جاه‌طلبی‌های اتمی (رژیم) ایران تغییری نکرده است. به همین دلیل این لایحه بسیار مناسب است...»
بعد از آن نماینده کیث راسفوس در سخنانش، گفت: «این لایحه سران فاسد (رژیم) ایران را هدف قرار می‌دهد که به قیمت (منافع مردم ایران) ثروتهای قابل توجهی را انباشته‌اند... نفوذ مخرب (رژیم) ایران در سراسر خاورمیانه ادامه دارد... ثروتهای (رژیم) ایران در حمایت از گروه‌های تروریستی مثل حزب‌الله به‌کار گرفته می‌شود... سران (رژیم) ایران باید به‌خاطر فسادشان و به‌خاطر اهداف خشونت‌بارشان مورد حسابرسی قرار گیرند...»
نماینده کنگره راجر ویلیامز نیز در حمایت از لایحة 1638 سخنرانی کرد، و گفت: «یک سوم اقتصاد ایران تحت کنترل بنیادهایی است که سران سیاسی و نظامی (رژیم ایران) آن‌را در اختیار دارند. مردم ایران شایسته آن هستند که از جزییات این فساد مطلع بشوند... شرکت‌های خارجی که در پی تجارت با (رژیم) ایران هستند نیز باید بدانند که آیا نهادهای طرف‌حساب آنها... ، برای تأمین مالی تروریسم و نقض حقوق‌بشر استفاده می‌شوند یا خیر؟.. فارغ از برجام، (رژیم) ایران هم‌چنان حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان است».
پس از پایان سخنان نمایندگان، جب هنزرلینگ رئیس کمیتة خدمات مالی ضمن تأکید بر حمایت از لایحة 1638، افزود: «این فقط دولت ترامپ نیست که نتیجه‌گیری کرده، (رژیم) ایران از حکومت‌های اصلی مورد نگرانی به‌خاطر پولشویی است، بلکه حتی دولت اوباما نیز همین اعتقاد را داشت...».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر