۱۳۹۶ آبان ۲۳, سه‌شنبه

بیانیه مطبوعاتی اد رویس رژیم ایران یک دشمن شناخته شده، و بزرگترین تهدید امنیت منطقه است

بیانیه مطبوعاتی اد رویس رژیم ایران یک دشمن شناخته شده، و بزرگترین تهدید امنیت منطقه است

اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در جریان تصویب طرح مجلس نمایندگان در مورد جنگ یمن، نقش رژیم ایران را در این جنگ بسیار مخرب خواند و گفت:‌ دخالت رژیم ایران در یمن مانع تحقق صلح است. مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه شب ۲۲آبان با ۳۶۶رأی در برابر ۳۰رأی به مصوبه‌یی دو حزبی رأی داد که به موجب آن سیاست آمریکا درباره بحران و جنگ داخلی یمن ترسیم می‌شود. اد رویس هنگام رأی‌گیری گفت: رژیم ایران حمایت شریرانه و رو به افزایشی از شبه‌نظامیان حوثی کرده است.. این موضوع، اقدامات رژیم ایران که برای سوخت رسانی به این درگیری مرگبار می‌باشند را به یک نقض وخیم قوانین بین‌المللی تبدیل می‌کند. من خوشوقتم که قطعنامه جدید کنگره بشماره 599، به این کاستیها پرداخته و امروز من به حمایت از آن بر می‌خیزم.

وی گفت:‌ آنچه وضعیت را وخیم‌تر کرده، این است که یمن تبدیل به جبهه دیگری برای سلطه‌طلبی‌ منطقه‌یی رژیم ایران شده و در پی توافق اتمی دولت سابق این سلطه‌طلبی تسریع شده است.

با در نظر گرفتن این موضوع که:
- سپاه پاسداران سیستمهای پیشرفته تسلیحاتی و متخصصان برای آموزش و مشاوره این یگانها را به‌طور فزاینده‌یی برای حوثیها اعزام کرده است.

- نیروی نیابتی اصلی رژیم ایران، حزب‌الله، به حوثیها کمک می‌کند، آنها موشکهای متعدد شلیک کرده و حملاتی علیه عربستان انجام داده و شهروندان بیگناه را به کشتن دادند. فقط هفته گذشته، یک موشک بالستیکی در بالای پایتخت عربستان در ریاض رهگیری شد.

دخالت رژیم ایران در یمن، مانع تحقق صلح می‌شود، آنها حوثیها را تقویت کرده تا در مقابل مذاکرات سیاسی مقاومت کنند. رژیم ایران نمی‌تواند در مقابل رنج انسانی که او مسئول ایجاد آن است بی‌توجه باشد.

- محکومیت و تحریم رژیم ایران به‌خاطر فعالیتهای بی‌ثبات کننده آن در یمن با نقض قطعنامه 2216 شورای امنیت.

در اینجا باید متذکر شد که کنگره در ماههای اخیر، سخت‌ترین اقدام دو حزبی را برای به چالش کشیدن تجاوز رژیم ایران اتخاذ کرده است. این اقدام شامل تحریم برنامه موشک بالستیکی قاره‌پیمای آن و حمایت آن از گروه تروریستی حزب‌الله می‌شود؛ و در این رابطه اشتباه نکنید: رژیم ایران یک دشمن شناخته شده، و بزرگترین تهدید امنیت منطقه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر