۱۳۹۶ آبان ۲۳, سه‌شنبه

سوءاستفاده سپاه پاسداران رژیم آخوندی از اتباع افغانستان و اعزام آنها به سوریه

سوءاستفاده سپاه پاسداران رژیم آخوندی از اتباع افغانستان و اعزام آنها به سوریه

اعزام مزدوران افغانی توسط سپاه پاسداران به سوریه

اعزام مزدوران افغانی توسط سپاه پاسداران به سوریه

نیویورک‌تایمز طی گزارشی به سوءاستفاده سپاه پاسداران رژیم آخوندی از اتباع افغانستان و اعزام آنها به سوریه با وعده دریافت برگة اقامت و پول پرداخته، و می‌نویسد: «بسیاری از (شبه‌نظامیان) اعزامی رژیم ایران که از اتباع افغانستان هستند، پناهجویان یا کارگرانی هستند که رژیم ایران با حقوق 600دلار در ماه و با وعده دریافت برگة اقامت در ایران، آنها را به سوریه می‌فرستد. اما آنها به سرعت در می‌یابند که این مزایا، تله‌یی بیش نیست؛ چرا که برگة (اقامت)، باید هر سال یک بار تمدید بشود و لذا آنها بایستی دوباره نام‌نویسی کنند... یکی از اعضای سابق (گروه موسوم به) فاطمیون، گفت: «اگر به سوریه بر نگردم، پاسپورت ایرانی‌ام، اعتبارش را از دست می‌دهد».

به نوشته نیویورک‌تایمز، مقامات افغانستان به‌شدت نگران آن هستند که (رژیم ایران)، برای سوء‌استفاده از اتباع افغانستان که به ایران رفته‌اند، زمینه‌چینی می‌کند.

نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود می‌افزاید: «مقام‌های افغانستان می‌گویند، نیروی انتظامی (رژیم) ایران سرکوب مهاجران این کشور را تشدید کرده و هر روز 200تن از آنها را دستگیر می‌کند. وقتی آنها به مراکز اخراج از کشور می‌رسند، مقامهای نظامی (رژیم) ایران در آنجا گزینه دیگری را عرضه می‌کنند. یکی از (اعضای پیشین فاطمیون) گفت: «آنها می‌گفتند: شما از افغانستان برای کار و درآوردن پول آمده‌اید. ما به شما دو گزینه را ارائه می‌کنیم: یا به سوریه بروید و به شما پول می‌دهیم و یا به کشور خودتان بازگردید».

نیویورک‌تایمز در این گزارش درباره تلفات سنگین این شبه‌نظامیان به‌نقل از یکی از آنها نوشته است برای فتح یک تپه سیصد نفر می‌روند و فقط 30نفر باز می‌گردند. سایر شبه‌نظامیان نیر خسارت‌های سنگین مشابهی را توصیف کردند. یکی از آنها گفت که در شب اول حضورشان در خط مقدم نبرد، 15تن کشته شدند... (یکی دیگر از آنها) نیز گفت که یکانش در یک روز 45نفر را از دست داد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر