۱۳۹۶ آذر ۸, چهارشنبه

رژیم ایران جزو اصلی‌ترین رژیمهای حامی تروریسم قرار دارد - مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا

رژیم ایران جزو اصلی‌ترین رژیمهای حامی تروریسم قرار دارد - مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنانی در اندیشکده هادسن گفت مقامهای رژیم آخوندی هم‌چنان جزو اصلی‌ترین رژیمهای حامی تروریسم قرار دارد و این مسأله دیگر برای آمریکا پذیرفتنی نیست.

وی افزود: «تا جایی که به کشور حائز رتبه یک در حمایت از تروریسم مربوط می‌شود، دونالد ترامپ به رژیم آخوندی اخطار داده است. در طول دهه‌ها، رژیمی متعصب در تهران نفوذ سرطان زای خود را در منطقه و جهان گسترانده است. رژیم ایران عامل خونریزی و هرج و مرج از آرژانتین تا شبه جزیره عربستان است و به‌طور فزاینده به‌دنبال مسلط شدن بر خاورمیانه است. هم‌اکنون رژیم ایران گروه‌های تروریستی وحشی کمک می‌کند.»

مایک پنس گفت: رژیم ایران برنامه سری هسته‌یی خود را دنبال می‌کند و در حال تولید موشک پیشرفته بالستیک با هدف تهدید منافع آمریکا و متحدانمان... است. دونالد ترامپ توافق اتمی را موجب گستاخ‌تر شدن رفتارهای تهدیدآمیز رژیم ایران در منطقه و جهان عنوان کرد..

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «حتی بدتر از آن، رژیم ایران برنامه سری هسته‌یی خود را دنبال می‌کند و در حال تولید موشک پیشرفته بالستیک با هدف تهدید منافع آمریکا و متحدانمان است. به جای مقابله با این تهدید در حال رشد، دولت پیشین به آنها توان دوباره‌یی داد. آن هم وقتی که تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران را لغو کرد، درست در زمانی که تاثیرش بر این رژیم پدیدار شده بود و به جای آن توافق فاجعه‌بار هسته‌یی را امضا کرد. برپایه این توافق، رژیم بلافاصله پس از توافق هسته‌ای، به بیش از ۱۰۰میلیارد دلار دست یافت. این پول برای اقدامات تروریستی گروه‌های تحت حمایت اش در جهان مصرف می‌شود. بدتر از آن، این توافق مسیر دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی را مسدود نمی‌کند. بلکه عملاً این رژیم می‌تواند مسیر هسته‌اش را ادامه دهد. جلوی دستیابی رژیم ایران به موشکهای پیشرفته بالستیک را نگرفته است، بلکه توان این رژیم به دستیابی به آنها را بی‌مانع رها کرده است. همان‌گونه که دونالد ترامپ گفته است، هرچه در برابر رژیم ایران مدت طولانی تری بی‌تفاوت باشیم، تهدیداتشان خطرناکتر می‌شود.»

مایک پنس در پایان گفت که دولت دونالد ترامپ برجام را دیگر تأیید نخواهد کرد.
به همین دلیل دونالد ترامپ، به صراحت گفت که ایالات متحده دیگر پایبندی رژیم ایران به برجام را گواهی نخواهد کرد و دیگر حمایت رژیم ایران از تروریسم را در سراسر جهان تحمل نخواهیم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر